Fendt 611LS krijg linkerrem maar niet ontlucht

Hallo, onze fendt 611 ls z'n rempedalen duwen te diep in dus heb ik hem onlucht. Eerst ben ik begonnen bij de remverdeler daar kwam al geen lucht uit dan de linkerrem en hier blijft precies maar lucht uitkomen kheb hem al zeker 20-30 keer ontlucht nu en telkens komt er weer een luchtbel uit en daarna soms zo wat olie gemengd met lucht. zou het kunnen dat bij het loslaten van de rem een kleine hoeveelheid lucht via die wielremcilinder word binnengezogen? nu vind ik ook een wielremcilinder online maar ik zou eraan twijfelen dat deze de juiste is (F184108150140).

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

FF611LS
Hier nog wat foto’s om alles duidelijker te maken

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Op deze foto ziet u de onderste leiding(druktoevoer) het blokje met 2 kanten dat je ziet daaronder waar de olie doorstroomt, dat blokje zit precies los is dat normaal? Als ik aan de leiding beweeg zie ik dat blokje een klein beetje verdraaien tegenover de tractor

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

roscho
Quote Reactie van @FF611LS:
blokje zit precies los is dat normaal?

Volgens mij hoort dat blokje vast te zitten. En zo te zien aan de lak heb je ook lekkage. Of is bij het ontluchten daar remvloeistof langs gelopen?
Voor de zekerheid nog even de procedure voor ontluchten. Het hoort met een slangetje op de nippel die nu helemaal dichtgelakt lijkt te zitten. Dat slangetje steek je in een jampotje met wat remvloeistof. Dan laat je iemand druk geven op het pedaal en jij draait de nippel iets los, zodat de lucht kan ontsnappen. Als het rempedaal een stuk gezakt is, draai jij de nippel weer dicht, pas daarna laat de "pedaaltrapper" het pedaal omhoog komen. Vervolgens doe je dit geheel nog een paar keer, net zolang tot er geen luchtbelletje meer uit het slangetje komt.
Tussendoor wel steeds je remvloeistofreservoir bijvullen, anders pomp je straks weer lucht.
Denk erom dat je het slangetje niet uit het de remvloeistof in het jampotje haalt voor de hele actie is afgelopen, anders loopt de vloeistof uit het slangetje en hou je luchtbellen.
Misschien moet je trouwens eerst eens de vloeistofslang losdraaien (banjoboutje) en dan kijken of je dat blokje kunt vastdraaien.
FF611LS
@roscho ontluchten heb ik praktisch 100% op jouw manier gedaan toch blijft telkens de zelfde hoeveelheid lucht eruit komen, ik heb daarstraks geprobeerd het blokje vast te zetten maar het lijkt wel alsof er een metalen remeiding aanhangt aan de binnenkant want die wil precies steeds terug naar het midden gaan als ik er voorzichtig aan draai. Daarstraks keek ik dus ook eens in die gleuf waar de handremstang inloopt en ik zie hier (hoogstwaarschijnlijk) remolie aanhangen.
roscho
@FF611LS Misschien is de remcilinder binnenin lek en zuigt deze bij het opkomen van het pedaal lucht aan.
Het zou kunnen dat het loszittende ding alleen een doorvoer is, die op een leiding binnenin is vastgedraaid. Als je daar nu mee aan het draaien gaat, bestaat kans dat je de leiding binnenin verdraaid en dat die stuk gaat.
Het best lijkt me dat je de trompet eraf draait, dan kun je zien hoe het zit en ook waar het probleem zit. Zeker als je daar binnenin remolie ziet, zal dat nodig zijn.
FF611LS
@roscho en de lak was idd van te ontluchten voor ik ontlucht had was dat allemaal droog.
schluterman
@roscho bij allebij onze super 850s zit het er niet op zou dat van aandrijfas zijn?
roscho
Quote Reactie van @schluterman:
zit het er niet op

Wat bedoel je precies?
schluterman
@roscho heel dat remleidingkje enkel de ontluchtings nippel
FF611LS
Bij deze nog eens “het blokje aangeduid” dat beweegt dus

(klik om te vergroten)

FF611LS
Ik heb zojuist verder gekeken en ik denk dat aan de binnenkant van die “trompet” dat die remleidingen nog doorlopen totaan de remcilinder aan de binnenkant heeft iemand toevallig fotos van de binnenkant van die achteras met het rempompje in beeld? Weet iemand of het ook doenbaar is om deze zelf open te halen met 2 man en een bobcat?
+2
schluterman
@FF611LS misschien dat @Fendt926Driver er iets vanaf weet die heeft een aantal 600 series van fendt
+1
arnoud
@FF611LS klopt idd vanaf je slangetjes lopen nog 2 kleine leidings naar binnen, trompet er even af is niet zoveel werk, heb zelf een steun op de krik die met 4 bouten op de plek van de stabilisatie zit, trek dan de rubber stofhoesjes even los, als daar vocht inzit de cilinder vervangen
+1
FF611LS
@arnoud Super, zeer bedankt voor deze reactie dat helpt ons zeker verder, we beginnen er zo snel mogelijk aan!
FF611LS
@arnoud Ik heb alles gedemonteerd om bij de rempompjes te geraken nu blijkt het nog perfect in orde te zijn waarschijnlijk zelf vernieuwd door de vorige eigenaar, kzal hem dus best eens omgekeerd ontluchten en de afdichting eens nakijken van het difrentiëel. Ik heb eerst de eindvertraging eraf genomen nu zie ik dat op de planeetwielen nogal spelling zit, is dat normaal? Het is geen spelling links rechts enkel voor naar achter, het tandwiel kantelt zogezegd.
FF611LS

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Jan mf6465
Is de koperen ring van de banjo schroef niet gebroken? Lijkt precies zo op foto. Iets lekt daar toch remolie aan de verf te zien.
FF611LS
@Jan mf6465 is echt wel door te ontluchten hoor ons darmpje zat er eens niet goed op 🤦‍♂️😅
FF611LS
Niemand anders die toevallig weet of die spelling op de eindvertraging planeetwielen normaal is?
roscho
Quote Reactie van @FF611LS:
of die spelling op de eindvertraging planeetwielen normaal is?

Op de foto's te zien lijken de tandwielen nog nieuw. Als er echt slijtage was, zou je dat moeten kunnen zien. Ik mis op de foto's het middelste tandwiel. Normaal zit in het midden nog een kleiner tandwiel, het zonnewiel. Daarover wordt dan het wiel aangedreven, de planeetwielen vertragen, zodat er meer kracht overgedragen kan worden. Als dat zonnewiel nog goed op de spiebanen past, zou ik er verder geen punt van maken.
FF611LS
@roscho Aahzo dat zal ik dan wel zo laten, nu denk ik dat ik het probleem gevonden heb van de remmen ik heb in een andere topic van een paar jaar geleden op TF gelezen dat de remmen automatisch afstellen bij deze serie 600’s blijkbaar moet daar een ratelmechanisme zitten bij de remschoenen, zit er dus niet 🫤 heeft iemand toevalig zo een foto van hoe zo iets er ongeveer uitziet aan de binnenkant? Volgend mij zonder dit mechanisme duwen de veren gewoon alle olie terug naar het reservoir en moet je dus telkens 5x pompen voordat je remmen hebt.
+1
Fendttrisixfan
@FF611LS zelfstellend remgedeelte zit in de rempompen zelf
FF611LS
@Fendttrisixfan dat zit dan in de hoofdremcilinders(de bovenste) met een soort terugslagklepje veronderstel ik dan?
Fendttrisixfan
@FF611LS née remcilinder in de trompet stelt zichzelf bij
FF611LS
@Fendttrisixfan aah dat zag er zo een simpel dingetje uit maar zoveel te beter, die kunnen eigenlijk niet kapot zijn want dat heeft de vorige eigenaar vervangen.
FF611LS
Of iemand die toevalig een onderdeelnummer heeft van dat bijstelmechanisme? Alvast bedankt aan iedereen!
FF611LS
Of een bladzijde uit een onderdeelboek van het remgedeelte.
Fendttrisixfan
@FF611LS heb je een foto van het remgedeelte?
FF611LS
@Fendttrisixfan Van de remschoenen enzovoort ben ik helaas vergeten foto’s nemen en ik heb die trompet al weer gemonteerd tegen het differentieel.
Fendttrisixfan
Ook nog gehad trouwens dat remverdeler stuk is, krijg je hem ook amper Ontlucht
FF611LS
@Fendttrisixfan Oeie dus dat zou het ook nog kunnen zijn, hoe zou je nu kunnen weten wat er precies kapot is remverdeler of eventueel bovenste hoofdremcilinders?
Fendttrisixfan
@FF611LS als bovenste remcilinders Niet meer goed zijn lekken ze langs bedieningsstang
FF611LS
@Fendttrisixfan ik zal nog eens kijken maar die lekken volgens mij niets, het is ook nogal raar, ik pomp ongeveer 5x dan kan ik de pedaal niet meer helaal indrukken dus dan remt hij maar als ik dan de pedaal los en wacht 10 seconden moet ik weer 2-3x pompen, zo zoiets door die remverdeler kunnen komen dan?
Fendttrisixfan
@FF611LS meestal is het dan wel remcilinder in trompet of vanboven

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden olie , fendt , Fendt 611 , remmen , rem , lucht en remcilinder geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
33
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0