Illustratie van:
20

Zetor 2511 - Geen papieren bij hoe kan ik deze toch inschrijven

Hallo allemaal ik heb laatst een zetor 2511 gekocht van 1974 werkt goed draait goed maar er waren spijtig genoeg geen Papieren bij ben naar de politie geweest met de verkoopsovereenkomst maar ze kunnen niks opmaken omdat ze het chassisnummer niet vinden bij de de DIV heb nagevraagd bij een verdeler van zetor of ze een gelijkvormigheids attest kunnen aanvragen maar dat zou moeilijk zijn zonder bewijs van verlies dus zit nu helemaal vast en weet niet meer wat ik kan doen iemand tips ?

Mvg Robbe

Deel dit topic

Reacties

+4
Uit de tekst maak ik op dat je in belgie zit?
Dan gaat voor de hollanders de lamp al uit...
+1
Misschien weet iemand hier waar het chassisnummer staat. Deze dan even goed leesbaar maken, en weer terug naar de politie?
Ik adviseer je daarom om een topic te maken met als naam "Zetor 2511, waar staat chassisnummer?"

@Rietman
@jammermaarhelaas ik heb het chassisnummer maar ze vinden het niet bij de div
@Guldner_fan

Ik dacht dat je bedoelde dat je (en de mensen bij de DIV) niet kon vinden waar het chassisnummer staat op de tractor zelf?
@jammermaarhelaas nee ze vinden hem niet in hun systeem
+1
@Guldner_fan Ik zou overleggen met bijv. de importeur Zetrac, in NL beginnen ze vaak met een oorsprongverklaring of bewijs dat deze Zetor met serienummer is ingevoerd in uw land, of anders contact op nemen met bijv. in NL het RDW (rijksdienst wegverkeer) die kunnen u allicht verder helpen, ook is advies van een echte Zetor dealer veelal zeer handig.
@jammermaarhelaas Kijk even op het typeplaatje (dashboard aan de linker zijde / als je zit op kniehoogte)
Het ingeslagen nummer staat op de achterbrug, links voor naast de hefinrichting, kort bij het remrooster. Allicht even met een borstel de lak verwijderen en dan kom je het ingeslagen nummer tegen van deze 5 serie.
+1
Eens proberen kontakt op te nemen met zetor daeler Crommen in Hoeselt (limburg) .die Man is goed op de hoogte van die żaken en zeer behulpzaam
+1
Desnoods iemand in nederland laten inschrijven, invoeren en dan belgisch kenteken aanvragen
U vind het chassisnummer links op de achterbrug tussen de wielkast en de hef, een vlak geslepen deel , veelal iets op schuren en daar kunt u het nummer vinden. of natuurlijk op het typeplaatje, maar op wielkast is in iedergeval altijd betrouwbaar.
Ik begrijp wat u bedoelt. Voor oldtimers zonder papieren is er een procedure ontwikkeld door de BEHVA. Hiervoor probeert u zoveel mogelijk papieren te ‘verzamelen’.
1. Probeer aan een technische fiche te komen, bijvoorbeeld via een zetor dealer.
2. Probeer aan een attest van bouwjaar te komen. Informeer hiervoor bij de invoerder, dealer of de fabrikant.
3. Probeer aan een gelijkvormigheidsattest te komen voor voertuigen gebouwd na 1968.
4. Vraag een vignet E705 aan
5. Maak foto’s van het voertuig en vul het document in op de website van de BEHVA: (behva.be/verlies-van-de-boorddocumenten/?lang=nl) Op deze website vindt je veel nuttige info.
De BEHVA zorgt vanaf hier voor de nodige papieren die u toelaten het voertuig voor te rijden bij de technische keuring. Dat beweren zij zelf.

VEEL SUCCES!
@Guldner_fan
Ben je hier toevallig al verder mee geraakt?
Zit met het zelfde?
Hoor het graag.
Mvg Richard Knipscheer
+1
Ik had ook een tractor zonder papieren.(iseki).Ik heb gewoon bij de invoerder een gelijkvormigheidsattest aangevraagd en daarmee naar DIV gegaan.
Gelijkvormigheidsattest of duplicaat ervan aanvragen bij Zetrac in Goor, kost iets maar wel nodig. Chassisnummer, typeplaatje moet zichtbaar zijn en op chassis, plaats aangegeven door Rietman. DIV.... das iets anders, als ze dat type niet vinden en blijven 'lastig' doen, twee opties, eerst Nl en invoeren, of Behva, geen succes gegarandeerd. Ik heb al wat ervaring met inschrijven van buitenlandse voertuigen of zonder papiers... zonder papieren koop ik gene meer, er moet 'iets' bij zijn. Toch succes gewenst. (De Iseki van hierboven was dus wel gekend bij DIV en daarom vlot ingeschreven)
+1
Best eerst eens informeren bij een zetor dealer in Belgie of dit type hier ooit wel ingevoerd geweest is ( er een pvg - nummer voor bestaat ). Als dit niet het geval is gaat dat wel moeilijk worden om deze tractor ingeschreven te krijgen, moet deze tractor het hele proces doorlopen om een pvg ( tegenwoordig denk ik dat het COC is ) nummer te verkrijgen, is volgens mij ook wel een duur grapje. Van sommige merken zijn er altijd types die hier in Belgie nooit ingevoerd zijn, geen PVG nummer hebben en dus zo goed als niet in te schrijven zijn.
@valtra1 Tja, waar blijven die belgen dan met hun europeese eenwording?
dat is al net zo als frankrijk, heb je een auto die als hete broodjes over de toonbank gaan, valt het nog wel mee, maar zo gauw je met iets origineels komt, weten ze niet het waar te zoeken!
@Bert353 Allemaal voor de veiligheid, het juiste papiertje en alles is oké? Ondertussen worden hier op alle wegen wegversmallingen, tractorsluizen, obstakels geplaatst zodat al het verkeer omgeleid wordt via de hoofdwegen zodat het daar alleen maar nog drukker wordt. Wegversmallingen op de binnenwegen worden natuurlijk op 2,4 m of 3 m gezet zodat je er met tractor en een beetje machine ook niet meer door kunt.
+1
@valtra1 mja, sorry, maar als hier zo'n 4 rij-ige aardappelrooier door het centrum, of gewoon door de landelijke wegen moet, dan denk ik wel, moet het echt zo breed? Niet moeilijk dat de zijkanten kapotgereden worden, en als fietser kan je dan ergens in de gracht gaan kruipen. Het wordt altijd maar zwaarder, breder, langer en hoger, sja, hou het eens normaal zeg, tis hier Amerika niet he. 3m is al mooi breed vind ik.
+2
Blijft problematisch in België , als de Div t chassis nummer niet in t systeem kan vinden betekent dat dat deze Zetor nooit is ingeschreven in België of dat de Div een fout heeft gemaakt bij t automatiseren toen t van schrift op papier overging in computers , in dit geval is beste een koopoverkomst te verkrijgen dat je t de tractor in t buitenland hebt gekocht , even langs de douane voor t roze vignet , en dan naar de Div om in te schrijven of langs de Behva dat die t van jullie overnemen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Zetor 2511 en hebben de trefwoorden zetor , politie , chassisnummer , papieren en aanvragen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!