Illustratie van:
19

Porsche Junior - Wil niet stationair draaien

De porsche 108 wil niet stationair draaien de brandstof pomp was uit gesleten en is door een speciaallist gerestaureerd getest op een andere porsche tractor getest maar de porsche 108 wil niet stationair draaien

Deel dit topic

Reacties

Niet stationair..
Wel bij 1100 toeren. En bij 1500 en bij 2250 toeren??
@Fendt926Driver het toerental is niet af te lezen door dat er geen toeren teller op zit deze zit niet op dit model
@milandoek het gaat er mij om of die wel meer toeren maken wil .
Jij schrijft zo minimaal info bij jou topic.
Dat ik probeer te achterhalen of die wel of niet meer toeren draaien wil.
@Fendt926Driver het probleem is dat hij zonder meer gas meer toeren wil maken
@milandoek als er nog niet helemaal vol gas gegeven wordt en als er dan minder gas gegeven wordt vaart de moter stil
Hoe geef je gas dan? Met de voet of heb je het handgas dicht staan? Dan valt hij ook uit.
@porschestandard Hand gas open daar en dan extra gas met voet ik heb 2 porsches een heb ik zelf gekocht start vlot en draait mooi stationair Deze tractor is van mijn opa geweest en heeft nooit stationair gedraaid zo ver ik weet in de laaste 30 jaar
Voordat ik je een antwoord kan geven, zou ik het volgende willen weten:
- Slaat de motor wel aan?
- Blijft de motor na aanslaan wel lopen met half- of volgas?
- Zijn de stangen tussen gaspedaal, handgas en brandstofpomp in orde?
- Is het je bekend dat je de motor alleen aan het lopen kunt houden als je een beetje handgas geeft? Zonder handgas stopt de motor.
- Heb je deze trekker al langer en kon je er toen wel mee werken? Zo ja, wat is er dan aan veranderd?
@roscho ik begrijp je vragen de motor staat wel aan hij blijft wel lopen met vol gas
de Stangen zijn volgens mij wel goed maar dat weet ik niet zeker ik vergelijk het met mijn andere prosche en de afstanden van de Stangen komen na genoeg over met elkaar
Het is mij bekend dat de motor zonder dat je handgas geeft hij uitvalt
De trekker heeft dit probleem al ongeveer 30 jaar omdat deze van mijn opa is geweest en die er niet wat aan gedaan heeft maar Ik vroeg me zelf af of dit ook verholpen kon worden
+1
@milandoek Het lijkt mij een probleem met de regulateur, het kastje dat, afhankelijk van het toerental, telkens iets gas bijgeeft als het toerental zakt en juist weer gas mindert als het te hoog komt.
Ik ken die Porsches niet, maar in de buurt van de brandstofpomp zou een kastje kunnen zitten dat met een heen-en-weer gaand stangetje is verbonden met de brandstofpomp. Dat is dan de regulateur. Bij nieuwere trekkers zit de regulateur meestal in de brandstofpomp verwerkt, maar als dat bij jou het geval was, hadden ze de fout al wel ontdekt bij de revisie van de brandstofpomp.
Bij de oudere systemen werkt die regulateur als volgt: twee of drie ronddraaiende gewichtjes vliegen door de centrifugaalkrachten naar buiten. Hierdoor wordt via een veer en een stangetje de brandstofpomp aangestuurd. Het gashendeltje op de brandstofpomp duw je met het gaspedaal meer of minder in. Daarmee duw je ook tegen een veertje. Het veertje in de brandstofpomp en dat in de regulateur zijn met elkaar in evenwicht. Hierdoor gaat de motor een constant toerental lopen.
Misschien zit de boel in de regulateur vast of zit er een gebroken veertje in. Ik heb zelf nog nooit in zo'n ding gekeken, daarom weet ik ook niet of het verantwoord is, dat je hem zelf open draait, voorzichtig proberen kan altijd.
Zit de regulateur in de brandstofpomp verwerkt, dan zit er niks anders op als met het trekkertje naar degene die de pomp heeft gereviseerd. Hij moet dan ook de regulateur in orde maken.
@roscho In dit verband vond ik nog onderstaande uitleg op mvwautotechniek.nl/

(klik om te vergroten)

Regulateur. Zie mvwautotechniek.nl/
Volg
@milandoek het betekend dat hij dit topic gaat volgen om te zien of hij er ook nog wat van leren kan.
@Fendt926Driver oke dankjewel wist niet precies wat het betekende 👍
@milandoek
Spuit de brandstofpomp wel op het juiste moment in dit moet afgesteld worden door meer of minder vul plaatjes onder de pompunit te plaatsen.
misschien dat u hier wat vindt: porscheschlepper.de/index.php/
Quote Reactie van @Klein Rot:
Spuit de brandstofpomp wel op het juiste moment in

Ik denk het wel. Er is geen melding dat de motor niet wil aanslaan of dat hij bijzonder veel rookt. Dat duidt erop dat die pomp wel goed staat.
@roscho nee dat klopt omdat dat niet het probleem is hij start vlot en rookt niet buiten dan als je helemaal vol gas zou gaan dan krijg je een beetje zwarte rook dat krijg ik ook met mijn andere porsche
@Klein Rot De afsteling van de pomp is geregeld met een afstelschroef die onder de pomp drukt en zo dus brandstof door laat maar Dez heb ik gecontroleerd deze afstelling kom over een met wat het van de fabriek zou moeten zijn

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Porsche Junior en hebben de trefwoorden porsche , tractor , pomp , gerestaureerd en brandstof geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
19
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0