Deutz D2505 - Aftakas keerring vervangen, is het liften van het deksel nodig?
Uit de tekeningen die ik kan vinden kan ik niet duidelijk achterhalen of ik vanuit de binnenzijde eerst iets van een borging moet verwijderen. Voordat ik het deksel (met hefarmen) helemaal ga losmaken en ga checken (is volgens mij een stevige klus) graag jullie advies.
Hoor graag als iemand hier ervaring mee heeft, uiteraard bedankt voor jullie reacties!!! Groet
Deel dit topic
Bijlages

(klik om te vergroten)
Lees ook
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz D2505 en hebben de trefwoorden trekker , tekeningen , deutz , aftakas , advies , lekt , ervaring , vervangen , deksel en keerring geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
(klik om te vergroten)
Ik heb er avonden lang aan liggen prullen, maar het is gelukt!
Als volgt:
Olie aflaten.
De deksel direct boven de aftakas, moet gedemonteerd worden. Hier zit een as aan die naar de versnellingsbak loopt. Hierbij is het opletten, omdat er vooraan deze as een naaldlager zit, wat bestaat uit 2 helften.
Vervolgens moet je door dit gat, (van bovenaf lukte het niet nadat ik het hefdeksel verwijderd had) de segerring proberen te verwijderen. Ik heb dit uiteindelijk gedaan, door de handvaten van een haakse segerring-tang, nog 45 graden bij te buigen. Met een soort tandartsspiegeltje keek ik waar ik zat met de tang.
Als deze ring los is, kun je het lagerblok vanuit de achterkant er zo uit trekken.
Lang verhaal, maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is!
En juich niet te vroeg als je de ring eraf hebt, hij moet ook nog terug.....
Veel suc6!
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)