Illustratie van:
23

Case International 856 XL - Keering vervangen hefarmen as

De as waar de hefarmen aan zit die aan de onderkant door de achterbrug heen loopt heeft 2 lekke keerringen, nu ben ik wel bij de keerring maar krijg deze er met geen mogelijkheid uit, of ik moet m eruit frezen maar dat zie ik niet zitten.
In mijn beleving moet het huis waar de keerring in zit er uit kunnen? Kan iemand mij hiermee helpen? Dit gedeelte mis ik in alle boeken

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

De keerring zit achter het metalen randje en kan je er normaal makkelijk met een schroevendraaier uithalen.
@Kristof_m valt vies tegen, heb er al schroeven in gedraaid en wil niet, net het wiel eraf voor meer ruimte en ander gereedschap maar zit erin geperst denk ik, kan opzich wel een speciale trekker bestellen maar dan zit ik met erin zetten
@brauheist die metalen rand die je op de foto ziet moet er niet uit de dichting zit erachter is normaal zacht materiaal
@Kristof_m ja klopt, ik meende dat hele omhulsel erbij hoorde? Heb m nu kapot dus moet er toch een nieuwe voor aan 1 kant
@brauheist nee omhulsel is geen deel van de keering keering zelf is eigenlijk gewoon een schuimrubberren ring
@Kristof_m hmm oke, dan morgen maar zien of ik die besteld kan krijgen. Vond het er al raar uit zien
+1
Daarom is het altijd handig om vantevoren het nieuwe te hebben of op te zoeken wat er in zit. dan weet je ook wat je eruit moet halen, voor de volgende keer.
grote kans deze. 3217570R1 kijk maar even op google dat weet je wat je eruit moet halen.
@casejxu115 ja klopt, toen ik de hefarmen eraf had zocht ik naar een nummer niet te zien natuurlijk dus dacht haal ik m er ff uit...
@casejxu115 het ziet er wel zo uit, is er van dat omhulsel ook een onderdeel nummer?
@brauheist

Kijk hier even:
mycnhistore.com/eu/en/…
Als u de muis boven de tekening zet en het wieltje draait vergroot de tekening voor betere herkenning van de cijfers.
@Klein Rot bedankt!
Voor het vervangen heb ik deze eerste keer deze 'handleiding' gevolgd.
Ze waarschuwen dat je de as niet tever terug moet duwen omdat er dan iets kan loshaken binnenin.
334647.forumromanum.com/member/forum/…
@R Bouwmeesters ik heb de as al helemaal terug gehad, olie was al van de bak lijkt mij dat er niks aan deze as vast zit ook niet op de tekening, de as dient enkel om de hefarmen in positie te houden. (Hoop ik)
@brauheist Ik heb er geen onderdelenboek of tekening van, en heb het ook nooit verder los gehad, dus geen idee.
Er wordt vaak gezegd dat er iets van de diepteregeling los kan gaan, daarom heb ik het ook niet geprobeerd om hem verder terug te schuiven dan nodig.
+1
@R Bouwmeesters we gaan het zien, kan de as ook zonder eind rond draaien, ook toen de heflatten er nog aan zaten vandaar mijn gedachte dat er niks aan kan zitten
@brauheist deze as werkt eigenlijk als voeler voor je trekkrachtregeling. Hoe harder de machine aan je hef zich laat trekken hoe verder deze as doorbuigt, daarom zit er in je achterbrug wel een stang die verbonden is met je hefregeling tegen deze as aan daarom wordt gezegd de as niet helemaal te verwijderen. Maar meestal valt het wel mee om hem zonder problemen terug te plaatsen.
@Kristof_m ik had m n stuk terug geschoven en kon m weer terug schuiven, niks aan de hand lijkt me dan?
Wel interresante techniek
@brauheist ja heb ze zelf ook al stuk gehad en zonder problemen de nieuwe teruggeplaatst.
+1
Al meerdere keringen vervangen
Van een case . 1056 . Hier zat geen veerring of iets dergelijks. Alleen maar een paar ringen . Ik zou gewoon een nieuwe keering erin wurmen en dan de as weer terug slaan . Zo heb ik t gedaan.
+2
@brauheist
mycnhistore.com/eu/nl/…
Dat pennetje dat op onderdeel 15 zit voelt de buiging van de as en het systeem zal dan aan de hand van de instellingen van de diepteregeling de hef laten dalen of heffen.
Onderaan de pagina parts diagram kiezen.
+1
Het zit ondertussen allemaal weer in elkaar, bedankt voor de hulp alle,
Als je de as terughaalt kun je net iets in de bak kijken en zie je de voeler van de diepteregeling.
Wil nog de keerringen van de vooras vervangen omdat deze lekken, probeer voor mezelf een idee te krijgen hoeveel werk dit is, ik neem aan dat ik dan de assen eruit moet halen en deze binnenin geborgd zitten?
@brauheist
ihcparts.nl/documentatie-informatie/…
Op deze pagina staat het complete werkplaatshandboek voor een 856
@Klein Rot klopt die heb ik, maar vind m eerlijk gezegd niet zo duidelijk

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 856 XL en hebben de trefwoorden case , Frezen , achterbrug , vervangen , Case international , as , hefarm , boeken , keering , keerring , Beleving en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
23
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0