All-position-ring in de velg lassen

Ik wil komende zomer de velgen van de 6210 overspuiten. Nu had ik het briljante idee om dan met1 maar even van die All-position-ringen in de achtervelgen te lassen. Het is een 38" velg, met 600/65 R38 banden dr om heen...

Nu is mijn vraag, hoe moet ik dit doen? Moet mn band van de velg of kan ik gewoon overal stukjes hechten met de band er omheen?
Moet iej rondom vast gelast worden of is her en der een rupsje ook voldoende?
Verders was k benieuwd wat een setje van die ringen kost...
ralphhonda

Reacties

NH-Ford
Je bedoelt molcon ringen?
Hoeft niet helemaal rondom afgelast te worden,
zou wel band eraf halen,
of donders goed koelen... (niet aan te raden..)
FENDTfarmer
Wat jeroen zegt jah. en een molconring is hetzelfde als all position. wat die kosten weet ik precies meen iest van 80 per stuk ofzo
kemper
Ik heb het ook met blokjes en de velg lassen gedaan stukje lassen en meteen afkoelen... maar als het een tubeless band is dan kan dat niet
ralphhonda
Ja molcon-ringen / all-position-ringen komt op hetzelfde neer 😛
hmm jaa was er al bang voor dat k em dr af moest halen...
njaa lucht eruit en dan even goed die wang naar beneden duwen moet voldoende zijn denk?
FENDTfarmer
Ring werkt mooier vind ik 😉 daarom heb ik ook een ring in beide trekkers
FENDTfarmer
Jah ralph dat is genoeg lijkt me
NH-Ford
Goed losdrukken is genoeg jah,
wel even in gaten houden dat ie niet terugspringt, of nog tegen warme gedeelte aan ligt.

Moet er niet aan denken dat ik die grote wielen precies in die blokjes moet krijgen.. :|
Grooste 3 hebben bij ons ook ringen.
kemper
Ja ring werkt mooier maar daar had ik niks aan dus.... ja paar blokkies hout ertussen das genoeg dacht ik
FENDTfarmer
Wrom had je daar nix aan dan?
kemper
Omdat ik geen molconsysteem heb... gewoon een ring met een spindel dus 1 blokje per velg is genoeg
FENDTfarmer
Dat kan ook ja. had ik ook op de 310. maar die is er nu mooi uit 😃
ralphhonda
Okee dat moet ik dan wel gaan redden...
Ist niet lastig om de band dan vervolgens weer goed te af te laten dichten op de velg?

Moet k eigenlijk nog een x een setje dubbellucht ergens opsnorren... Hij staat al vrij breed op zn pootjes, dus k twijfel of k dr dan wel 18.4 onder moet doen...
FENDTfarmer
Meestal doen ze daar een of ander glijspul bijtussen zodat die weer mooi aansluit op een of andere manier. oppompen door het binnenste van het ventiel eruit te draaien wil ook wel goed helpen geloof ik. maar dan moet je wel druk en lucht hebben in je compressor.

en wat voor band heb je? 520/70R 38 of 600/65R38 kan mooi naast een 18,4
ralphhonda
Kheb dr 600/65 R38 om heen liggen...
je ziet ook wel drs dat dr van die cultuurwielen als dubbellucht hebben, maar dat zijn weer van die faage maten, geen idee wat k dan moet hebben..
me
Die banden krijg jij zonder apparaat er niet af ! .. Ik had alle lucht eruit en ben over de band gaan rijden om hem naar beneden te rijden .. Maar dat ging niet ! Dus mooi met de waterslang erbij .. Ventiel eruit draaien zodat de warme lucht wegkan .. en hij zit donders mooi 😄 ! Scheelt een hoop werk en zit best .. wij hebben hem op 6 plekken ( ieder 10/15 cm breed ) gelast ..
Dubbellucht hebben we nu 16.9x38 .. gaat best naast 520/70x38 ( ongeveer zelfde hoogte als 600/60 geloof ik )
IH-Kees
Kraan of dubbelwerkende hef druk je ze er toch zo af??? of ben ik nou gek?
me
Kom iets meer bijkijken .. als je het ventiel eruit draaid dus de lucht kan weg .. en ik reed er met de inter over .. Schoot die er nog niet af ..
ford8630power
Maar ik denk wel dat je wat meer kwijt bent dan 80 euro per stuk. Wij hebben gewoon steeds een rups om de 30cm gelegd en de band van de velg gehad.
me
Geloof 200 ex btw voor 2 stuks ..
@me ik wil graag all position ringen in de velgen van de TM, waar kun je ze kopen voor 100 ps? Kan ze op KRAMP niet vinden en op andere sites staan er geen prijzen bij of zijn ze veel duurder.
RobVolvo
@bernard-vant-klooster Waar ik werk hebben ze nog wel gebruikten liggen... Wat ze kosten weet ik niet, moet je even bellen of langsgaan. 😉
Sanderford
@RobVolvo waar hebben ze die liggen? Ik zoek ook nog een setje
johndeere 2650
@Sanderford voor 38?
Sanderford
@johndeere 2650 Jup! Maar ga misschien toch gewoon voor blokjes
+1
Fendt926Driver
@Sanderford misschien dat mede tf er @Molcon nog een keer even reageren kan met een nette richtprijs
+1
Molcon
@Fendt926Driver Goedemorgen, de brutoprijs voor een ring tot 102PK is € 213,=/stuk. Ringen boven de 102PK zitten op € 420,= bruto/stuk. Losse blokjes zitten op € 8,= bruto/stuk. Wat de handel ervoor vraagt weet ik niet. Ik kan me wel voorstellen dat deze prijzen in 11 jaar redelijk gestegen zijn.
Fendt926Driver
@Molcon en dat is bij een 38" velg of is dat voor 34" 38" en 42" dezelfde prijs?
Molcon
@Fendt926Driver 34"en 38"zijn beschikbaar in beide uitvoeringen, vanaf 42" alleen in de uitvoering >102PK
+1
DANOONTJE POWERR
@Sanderford kan dan wel toe met 213 euro. 🤣
casejxu
@DANOONTJE POWERR blokjes is alleen leuker bij aanschaf. Verder is een ring zo veel malen makkelijker!
+1
DANOONTJE POWERR
@casejxu
Het is meer een grapje over zijn pk's 😜
Maar inderdaad, wij hadden later ook ringen en dat is puur makkelijker.
+1
JD3010
@casejxu Ik heb nu een paar jaar een ring gehad, maar ik stop ermee. Ik ben nu blokken erin aan het lassen, dat zit veel vaster. Mijn ringen buigen ook uit, dus dan moet ik ze ook steeds op dezelfde plek vast zetten.
casejxu
@JD3010 onze trekker is iets lichter. Dat zal wel behoorlijk schelen
JD3010
@casejxu Zal dat veel schelen? Bij mij gingen ze al los zitten zonder dat er wat achter de trekker zat. Kwam er pas veel later achter dat die ringen buigen.
casejxu
@JD3010 hier met de mesttank en iets te hoger dubbellucht in het verleden nooit problemen gehad... 90pk 4500kg eigen gewicht
JD3010
@casejxu ik geef ook alleen maar mijn bevinding.🤗
casejxu
@JD3010 en dat vind ik dus zo leuk( vaak dan.. niet altijd) aan dit forum.
+1
JD3010
@casejxu dat is iets heel anders, persoonlijk denk ik daar anders over. Maar dit even terzijde. 😚
goeiedag eem
@casejxu ja wel makkelijker maar als ik een 3 of 5 of 7 ster zou hebben zou ik over een zon gedeelte allemaal schotjes erin lassen zodat je het gemakt nagenoeg behoud maar dat hij niet door kan slippen dan zijn de molconhaken net blikopeners heb ze met trekkertrek meermalen eraf zien lopen dat ze uit de ringen kwamen met doorslippen
+1
Sanderford
@DANOONTJE POWERR voor de pk's kan het makkelijk ja haha alleen voor die paar keer per jaar dat ik het gebruik ga ik toch voor de blokken denk.
renault 89
@bernard-vant-klooster 200 euro was 10 jaar geleden !
@renault 89 weet ik, vraag het hier zodat ik niet een nieuw topic hoef aan te maken 😉
basstompwijk
Wij doen altijd band leeg late lope goed naar benede drukken en vol met water leggen en na het lassen geljik afkoelen maar ik vind het wel riskant zou gewoon band er af halen
NH-Ford
Dingen zitten altijd lekker stug om de velg jah 😄
Hier wel is met de klep van voermengwagen de band los gedrukt, het ging.. ist ook mee gezegd.
Laaste jaren rij ik gewoon even naar onze LMB, veel makkelijker!
remcod
Cultuur banden 11.2r48 is dagt ik net zo hoog als een 600/65r38 band
De MF man
Wij hebben in onze 6255 ook zoon ringen maar volgende keer weer gewoon blokje blijf tniet all het zand achter zitte en een zoon haak zit toch altijd bij de versmallig van het ventiel dus nog steeds draaie en veel te duur voor die paar keer dat we ze gebruike
MaartenMandemaker
Wij hebben in de 6460 ook een molconring liggen. willen niet weer terug naar die blokjes. zijn 580/70R38 banden met 20.8R38 dubbellucht. je klikt ze er in een paar minuten tijd aan. k zou de band wel even van de velg halen jah. als het mis gaat heb je er spijt van.
interpowerrr
238,- incl. en 12.4x46 past mooi naast de 600-65-38 12.4= 30cm breed en de 18.4= 48cm.
Machineman
In zo'n ring moet je wel een blokje of stukje plat staal in lassen. zag eens met trekkertrek ok de dubbellucht stilstaan en de trekker begon te graven. bats dikke vonken uit de velgen. Das jammer wat dan is alles beschadigd en ontzet. Molcon lasblokjes zijn (5-Ster) veel beter voor trekwerk, montage is lastiger maar met wat oefening red je dat met gemak alleen
FENDTfarmer
Een molconring heeft sowiso een versmalling zodat hij niet rond kan draaien. tenmisnte die ik heb wel
ford8630power
Die van mij ook
Machineman
Das erin geperst... die haken trekken die versmalling er zo weer uit. Daarom stukje plat er overheen lassen
HOOIJMAN
En de klauw vlak voor de versmalling en aan de goede kant van de versmalling erin haken
ford8630power
Gewoon zorgen dat je die krengen donders goed vast hebt zitten, aandraaien totdat je ineens 39 inch velgen hebt 😃
FENDTfarmer
Gewoon een ijzeren pijp erop een aandraaien 😃 en af en toe ff natrekken!

zelf nog nooit gemerkt dat ze ook maar iets verdraaid zijn.
ford8630power
Ik ook niet, en er zijn al flink wat krachten op gekomen. Mooi dat het zo kan.
HOOIJMAN
Nee klopt zo vast mogelijk en dan ff later weer natrekken dat scheelt een hoop
Machineman
Dus in principe ben je nog met de dubbellucht aan het draaien... dan is 5- ster makkelijker, want die blokjes zijn dieper.. haakt de onderste erin, aandraaien bovenste erin en aanknallen
HOOIJMAN
Is ook beter als je je blokjes bevestiging ook natrekt hoor!
ralphhonda
Okee dus dan wordt et toch de band er af halen... njaa dat moet dan maar 😛 miss ff bij me werk met de shovel dr bij ofzo...

k kan er nie echt op gerust zijn dat et goed komt met de tuinslang dr bij...

in ieder geval bedankt voor de tips!
MaartenMandemaker
En als je een las direct gaat koelen met water maak je hem ook een stuk zwakker he. dan word het materiaal harder en knapt ie eerder los.
me
Ja idd hij wordt er niet sterker op .. maar kan nog zat houden hiero bevalt t best ... maar eraf halen is idd beter .. maar zo'n band smelt je maar niet zo ..
MaartenMandemaker
Jah met niet te zwaar werk zou er niet zo snel wat mee gebeuren, maar ben er zelf niet zo'n fan van om laswerk te koelen. en vooral met die dubbellucht komen er wel grote krachten op te staan. onze ringen zijn trouwens op 4 plekken gelast, met vrij lange lassen van zo'n 35 cm.
NH-Ford
Afkoelen ben ik ook zeker niet weg van.
Precies om de reden dat hier genoemd is.

Mooiste is om band er even af te halen,
als ie goed los ligt moet ook lukken..
ralphhonda
Maa gaat je band niet te barsten dan als je er met een trekker of iets overheen gaat rijden om em los te krijgen?
NH-Ford
Met beleid he!
Met een vlak iets, of ander wiel gebeurt dat niet.
Met een andere trekker erover rijden hou ik niet zo van,
kunt band van de rijdene trekker dan ook mollen..
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!