Illustratie van:
32

Deutz-Fahr D 7207 - Na het breken van de v-riem is de claxon gaan toeteren,

Heb net daarvoor een nieuwe voeler geplaatst, en nu de v-riem vervangen maar hij blijft claxoneren terwijl ook het rode temperatuur lampje blijft branden, ook is het net of de brandstof word afgeknepen na ongeveer 5 minuten gebruik, heeft iemand een oplossing?

Deel dit topic

Reacties

@jpls
Dat toeteren zal te maken hebben met het rode lampje dat aangeeft dat de motor te warm is.
Zit er weer een V-snaar op, zit de goede temperatuur zender erin. Moet je de temperatuur zender misschien ook resetten nadat deze is geactiveerd?
Quote Reactie van @Klein Rot:
Moet je de temperatuur zender misschien ook resetten nadat deze is geactiveerd?

Denk dat tractor ong. 20 jaar is, ik weet niet of ze toen al aan resetten deden bij trekkers. het is overigens een D 6806A
+3
@jpls als de v snaar knapt gaat de spanner tegen een knop en hij begint te toeteren.
Als je de nieuwe v snaar monteerd moet je kijken of de knop van de toeteraansturing wel weer terug geveerd is.
@Fendt926Driver de werking van de knop van toeteraansluiting controleren en repareren is ook een vorm van resetten
@Fendt926Driver Alvast bedankt voor de reacties en ja onze eerste tractor had dat wel, was een güldner G45, de tractor had alleen de pech dat mijn vader er op reed die was dat getoeter zo beu dat ie de sleutel maar omhoog trok.dat ging even goed tot het beestje begon te roken, was ie meteen aan revisie toe. echter bij deze Deutz zie ik dat niet, er is geen spanrol maar de v-riem word gespannen door de dynamo, ik heb daarom geen idee wat de claxon aanstuurt.
@jpls Gisteren de nieuwe voeler gedemonteerd en mijn vermoeden is nu dat hierin een kortsluiting is gekomen door het heet lopen van de motor, losgekoppeld vd cilinderkop gebeurt er niets en maak ik verbinding met de massa gaat de claxon af.
+3
@jpls kan je helaas niet helpen maar ik denk eerder 45 jaar oud.
@Hanomag22 precies 20 geleden had je de agroplus ect en daarvoor de DX serie
@Hanomag22 6806 is tussen 42 en 49 jaar oud inderdaad.
@jpls als het een 6806 is dan is hij van eind jaren 70 tot begin jaren 80
@goeiedag eem 1974 waren de eerste
@weurding klopt zat even met 1978 in de war 😉😉
@weurding Staat helaas geen bouwjaar op

(klik om te vergroten)

@jpls Het staat vaak in de achtervelg geslagen
@jpls even op inlaatspruitstuk kijken, staat een rondje met getal ingegoten, mits originele motor zit je dicht bij de waarheid
@jpls serie nummer is in 1974 begonnen aantal gebouwd staat niet in het boek, maar hij is van tussen 1974 en 1978, en hoort hij bruine/groene chassis en licht groene plaatwerk met blutoranje velgen te hebben in 1978 kreeg de 6806 een nieuw serie nummer, en werden ze blauwe met licht groen en zilvergrijs velgen
+1
Zit je luchtfilter niet dicht?
@wotan2 Omdat het hier erg nat is (is er niet veel stof) heb ik ook even zonder filter geprobeerd, maar resultaat is hetzelfde.
+1
Draait de vin wel goed en zijn de koelvinnen en luchttunnel schoon?
+1
@weurding 2 maand geleden zijn de koppen nog gevlakt en toen ook grondig gereinigd en schoon gespoten.
@jpls als ie niks doet en de toeter gaat gelijk licht het niet aan de koeling dan
Quote Reactie van @weurding:
Gisteren de nieuwe voeler gedemonteerd en mijn vermoeden is nu dat hierin een kortsluiting is gekomen door het heet lopen van de motor, losgekoppeld vd cilinderkop gebeurt er niets en maak ik verbinding met de massa gaat de claxon af.

Het bovenstaande heb ik gedaan met een koude motor die niet draaide, de motor heeft bij elkaar niet meer dan ong. 15 uur gedraaid met de nieuwe voeler (heb er zelfs nog geen rekening van gehad)
@jpls kan het niet zijn dat er 2 draden in de koeltunnel zitten ? de verkeerde aangesloten , of slecht contact bij de controle lampjes , daar kan de toeter ook van geactiveerd worden
Na een week dif topic voorbij zien komen ging er bij mij een lichtje branden. Mijn buurman zijn DX3.90(werkt elektrisch in grote lijnen het zelfde) ging soms ook spontaan de lampjes aan en gezellig toeteren. Dit heb ik opgelost door de contacten in de controlelampenstrip allemaal schoon te maken! En denk dat vooral het massa gedeelte (lange strip die tussendoor loopt) het probleem gaf
+1
@casejxu wij vervingen de geoxideerde stripjes wel eens door rvs stripjes van een oud ruitenwisserblad.
+2
@casejxu Heb je nu bij jezelf ook even alle contacten schoon gemaakt omdat het lampje pas na een week ging branden?
@Loeideutz Nog niet, maar als je de topic goed leest zie je dat nadat de v-riem brak de claxon begon te toeteren en het rode lampje ging branden. ik heb nergens vermeld dat het lampje pas na een week begon te branden.
Iets vergelijkbaars gehad jaren geleden met een D6807. het kabeltje van de oliedruk was doorgeschuurd, en maakte contact met het motorblok. Ik meen ergens bij de oliekoeler in de buurt. Dus loop het kabeltje maar eens helemaal na.
En, oorzaak gevonden? misschien gemakkelijk om te vermelden wat het was, dan hebben andere TF-ers er ook wat aan.
@Fritske1978 Nog niet, we zijn op dit moment op vakantie, dus kan nog wel even worden.
@Fritske1978 Vandaag monteur opgezocht en die heeft geconstateerd dat de nieuwe voeler defect was. Hij vermoede dat de claxon en het controlelampje teveel stroom verbruikten en de voeler op een of andere manier is komen vast te zitten. Hij adviseerde om bij de nieuwe voeler de claxon los te koppelen en alleen te vertrouwen op het controlelampje.
@jpls mooi dat het opgelost is.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr D 7207 en hebben de trefwoorden temperatuur , lampje , vervangen , claxon , brandstof en deutz-fahr geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
32
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
2.057