Illustratie van:
21

New Holland TS - Trekkrachtregeling functioneert niet goed

Beste tf’ers
Hefinrichting van ts115 beweegt constant op en neer als de knop van de trekkrachtregeling op 0 of 1 staat. Iets verder draaien wordt het beter. Wat kan het zijn?
Alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

Heb je een mechanische hef? Dus een kleine hendel langs vertanding voor trekkracht-positieregeling?
Waar staat die nu?
@NH-Ford nee het is een elektronische hef
Kun je is foto maken van stand van de diverse draaiknoppen?
Heb ook wel een video, maar die krijg ik niet geüpload

(klik om te vergroten)

Grote draaiknop helemaal linksom draaien, naar eindstand. Dus op 0, minder dan 1 zeg maar.
Hij staat nu deels op trekkrachtregeling.
Ja klopt maar dan blijft hij op en neer gaan
Dus als ik goed begrijp, als je de grote draaiknop helemaal linksom draait dan gaat hij nog steeds op en neer?
@NH-Ford inderdaad op stand 0 of 1 gaat hij constant op en neer, als je de knop wat verder draait naar 3 of hoger dan stopt het
Quote Reactie van @Gustav:
inderdaad op stand 0

Dan is het dus de positite-regeling die niet goed werkt (dat de trekkracht-regeling niet goed werkt is normaal bij New Hollands van die bouwjaren 😉 )
@hobbyboer heb je er nog nare dromen van?🤣
@Gustav nee, viel wat wel mee.
Dat blsuwe spul waar ik toen mee moest rijden zou ik zelf niet snel kopen, maar ik had er geen hekel aan om mee te rijden.
Aan die Deutzen van die oplichters wel, dat is echt niet mijn merk en dat volk ook niet.
@hobbyboer
Kun je wat duidelijker zijn?
Blauwe spul zul je New Holland mee bedoelemn, of Ford,
maar wat bedoel je met "Aan die Deutzen van die oplichters wel, dat is echt niet mijn merk en dat volk ook niet.¨ ?
Doet hij dat alleen als er wat zwaars achterin hangt of altijd? Onze hef van de 7840 gaat ook op en neer met de schudder erachter, maar dat komt volgensmij omdat de hefcilinder ergens lekt.
@Pieter Buren nee dat maakt geen verschil
+4
Ik denk dat je het beste eerste de hef eens moet (laten) kalibreren.
Hierbij moet de hefhoogte potentiometer en de hef/daal klep gekalibreerd worden.
Waarschijnlijk is dit niet helemaal meer fijn afgesteld waardoor de hef constant gaat zitten regelen.
Mocht dit niks helpen dan zit er lekkage bij de hefcilinder inwendig.
@nhmonteur daalsnelheid werkt ook niet goed, hij zakt langzaam of hard. Niet meer goed te regelen. Zou dat er ook mee te maken hebben dan?
@Gustav ja dat kan er zeker mee te maken hebben. Dan zal de daalklep niet goed afgeregeld zijn.
Calibreren van de hef is iets waarbij een gebruiksaanwijzing nodig is, maar duurt slechts 5 minuten, is verder geen gereedschap of apparatuur bij nodig (tenminste, bij de 40 serie).
@jammermaarhelaas volgens mij is de achterbrug hetzelfde als de 40 serie. Klusje voor de dealer? Of kun je dat zelf?
@Gustav

Calibreren zou ik door de dealer laten doen, is maar een klein werkje, maar wel een procedure die je moet kennen of met het boek erbij uit moet voeren.
Wanneer er meer aan de hand is, bijvoorbeeld kapotte potmeter van de daalsnelheid, dan kan men dat daar allicht ook wel opsporen.

Staat er een code in het scherm waar de hef-hoogte getoond wordt? Hier worden eventuele foutcodes van het hefsysteem weergegeven.
+3
@jammermaarhelaas heb de hef gecalibreerd, lijkt nu goed. Hef blijft stabiel op positieregeling. In het veld maar weer zien.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland TS en hebben de trefwoorden new holland en hefinrichting geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
1.735