John Deere 1020

Hallo,

ik heb een John Deere 1020 gekocht, als opknap project en voor de hobby natuurlijk.

nu vroeg ik me af of er ook TF-leden zijn die hier ervaring mee hebben.

zijn er bijvoorbeeld zwakke punten aan een 1020, en wat zijn de sterke punten.
waar moet ik goed op letten?

En is er iemand die een website weet voor het bestellen van stickers voor op de motorkap?

bij voorbaad dank!

Deel dit topic

Reacties

boer
Zeer degelijk trekker bijna niet kapot te krijgen maar ze krijgen allemaal in de serie 1 mankement dat het water bij de olie komt als ze het 1 keer gehad hebben dan ist over maar stickers kan je denk gewoon bij dealer bestelle of bij iemand die stickers makt.
johnd-ts
Hoe bedoel dat water bij (welke?) olie komt?

ja, er zit hier een john deere dealer in de buurt, dus dat is het probleem niet, maar ik dacht, mischien heeft zo'n winkel nog wat op voorraad ofzo 😉
boer
Koelwater bij de motorolie d8 ik
boer
Koelwater bij de motorolie d8 ik
nolswinkels
Is ie hydrolisch geremd
id meestal ook klein zwak puntje bij die trekkers
veeboertje
Oenze 2040 ik weet is ander type daar mus een nieuwe oliepomp op als je dan moest wachten bij een stoplicht zakte de schudder onderuit ..
boer
Nolswinkels zijn geen hydroliche remmen gewoon mechanische
veeboertje dan is je hydrauliekpomp wel heel verrot geweest al gaaat je druk weg
veeboertje
Jah nieuwe opgekomen we hebben hem gekocht met 7500 uur zaten stickers van loonbedrijf op.
boer
Oke ja ach wt kost zo een pomp nou een kleine 7-800 euro klaar
veeboertje
Jah plus man uurn.. zoiets was het wel bij de VEMO .. niet al te duur
boer
Met 2 uur sleutelen ben je ook weer klaar
johnd-ts
Remmen zijn nog erg goed, net zoals de versnellingsbak..
ik vond 700-800 euro trouwens wel erg veel geld, hopen dat dit goed blijft..
boer
Johnd-ts voor ene 1020 is het ene kleine pompje mt minder lieters dus kost denk een kleine 500 kan wel ff kijken bij kramp
Abarth
Heb je er al een fotootje van gemaakt? ben erg benieuwd! 😄
RobinBos
Remmen zijn bij die kleine trekkertjes meestal nog wel goed.
€800 is niet veel geld, maar wel als je bedenkt dat daarmee je probleem niet is oplgelost. als je hef gaat zakken moet je een nieuwe o-ring om je cilinder doen, en nieuwe klepjes monteren. bij elkaar nog geen €50
Dat van die motor is idd een bekend probleem, en kan zeker wel meerdere keren voorkomen. als je nu zorgd dat je er koelvloeistof in doet is er niets aan de hand (water met antivries is ook niet goed, moet echte koelvloeistof zijn)
stikkers kan je goedkoper bestellen bij tracpieces denk ik.
Ik zelf heb ook een 1020 opgeknapt, motorisch krijg je niet snel iets aan de tractor. Ik heb zelf ook problemen met de hef, als ik de tractor uit zet zakt die na een tijdje naar onder. Ik heb wel al onder in de hefas nieuwe o-ringen gedaan, en daar lekt die nu niet meer, kosde iets van 3 euro. Moet ook nog eens de hef uitelkaar halen denk ik, is dat lastig om dat zelf te doen?
Die van mij had wel de asjes in de vooras allemaal versleten, en dat is best wel duur om te vervangen, ben je snel een 200 euro kwijt.
@ Robin Bos, ik heb een vraagje, mijn 1020 loopt met handgas een stuk harder als voetgas. Draait zeker 2700 toeren met handgas, is dat orgineel, en kan dat geen kwaad voor de motor zoveel toeren?
IHC-MM
Hoe kan het water uit een gesloten koelsysteem nou bij de motorolie komen ?
jkoster
@johndeere1020power :
wij hebben een john deere 1640 en 1140 en van allebei zakken de hef naar beneden als hij een poosje uitstaat...
fendtjuh
Neuh 800 is niet veel geld voor een trekker die miss 3000 waard is....
Gilbert Roebroek
Die pomp kun je ook reviseren. Nieuw asje, nieuwe afdichtingen erin en nieuwe plunjers erin. Kost bij elkaar misschien 150 euro aan onderdelen. Als je een beetje technisch bent kun je die pomp zelf reviseren.

Hoop alleen niet dat hij zover versleten is dat het huis is ingelopen. Dan kun je hem wel bij het oudijzer gooien. Bij mijn 3120 was het huis na 12000 uur nog niet ingelopen alleen de plunjers waren versleten.
robert_fendt
Waar heb je hem gekocht? Iemand in Onderdendam heeft een paar weken terug net zo'n JD verkocht.
johnd-ts
Heb hem uit Drachtstercompagnije.
het enige minpunt is dat er een tik in de motor zit, deze gaat dus uit elkaar, maar is al wel gereviceerd.
foto's heb ik niet van de oude staat, we zijn direct begonnen met demonteren.

en @ IHC-MM, dat kan door een lekke koppakking.

iedereen bedankt voor de raad en advies!
RobinBos
2700 toeren is gewoon te veel, ik zou zeker niet verder gaan als 2400, hoe langzaam hij dan ook loopt. dit kan je begrenzen door bijde pomp een boutje verder uit te draaien, zodat het hendeltje simpelweg niet verder kan.

ook als je pomp zelf al is ingelopen kan je hem nog reviseren. vraagt alleen wel ervaring en vakmanschap. wij hebben al een aantal keren een helicoil in zo'n pomp gedraait. kost niet veel, je moet alleen weten hoe het moet.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!