Hallo,
ik heb een John Deere 1020 gekocht, als opknap project en voor de hobby natuurlijk.
nu vroeg ik me af of er ook TF-leden zijn die hier ervaring mee hebben.
zijn er bijvoorbeeld zwakke punten aan een 1020, en wat zijn de sterke punten.
waar moet ik goed op letten?
En is er iemand die een website weet voor het bestellen van stickers voor op de motorkap?
bij voorbaad dank!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
ja, er zit hier een john deere dealer in de buurt, dus dat is het probleem niet, maar ik dacht, mischien heeft zo'n winkel nog wat op voorraad ofzo
id meestal ook klein zwak puntje bij die trekkers
veeboertje dan is je hydrauliekpomp wel heel verrot geweest al gaaat je druk weg
ik vond 700-800 euro trouwens wel erg veel geld, hopen dat dit goed blijft..
€800 is niet veel geld, maar wel als je bedenkt dat daarmee je probleem niet is oplgelost. als je hef gaat zakken moet je een nieuwe o-ring om je cilinder doen, en nieuwe klepjes monteren. bij elkaar nog geen €50
Dat van die motor is idd een bekend probleem, en kan zeker wel meerdere keren voorkomen. als je nu zorgd dat je er koelvloeistof in doet is er niets aan de hand (water met antivries is ook niet goed, moet echte koelvloeistof zijn)
stikkers kan je goedkoper bestellen bij tracpieces denk ik.
Die van mij had wel de asjes in de vooras allemaal versleten, en dat is best wel duur om te vervangen, ben je snel een 200 euro kwijt.
wij hebben een john deere 1640 en 1140 en van allebei zakken de hef naar beneden als hij een poosje uitstaat...
Hoop alleen niet dat hij zover versleten is dat het huis is ingelopen. Dan kun je hem wel bij het oudijzer gooien. Bij mijn 3120 was het huis na 12000 uur nog niet ingelopen alleen de plunjers waren versleten.
het enige minpunt is dat er een tik in de motor zit, deze gaat dus uit elkaar, maar is al wel gereviceerd.
foto's heb ik niet van de oude staat, we zijn direct begonnen met demonteren.
en @ IHC-MM, dat kan door een lekke koppakking.
iedereen bedankt voor de raad en advies!
ook als je pomp zelf al is ingelopen kan je hem nog reviseren. vraagt alleen wel ervaring en vakmanschap. wij hebben al een aantal keren een helicoil in zo'n pomp gedraait. kost niet veel, je moet alleen weten hoe het moet.