Illustratie van:
126

International 844 S - Hoe steigerbergrenzer en trek haak maken. Iemand toevallig iets te koop?

Na de topics over de zoektocht naar een TT trekker/tractor.

Is het een 844S geworden met Comfort 2000 cabine.
Daar wil ik af en toe TT mee rijden. Het liefst zou ik iets hebben dat ik er zo op en af kan haken. Zodat je bij evenementen als ze ook een ploegbak hebben of iets dat ook snel kan wisselen.

Nu ben ik op zoek naar een Steigerbegrenzer en een trekhaak.
Heeft iemand deze liggen of te koop?

Als je een foto hebt van hoe je het hebt gemaakt zijn ook welkom!

Deel dit topic

Reacties

+1
Als het goed is zitten er bovenop vierkante stukken ijzer met een gat er in. Daar kan je de hefstangen aan vast maken en is de hef star. Zit er geen trekhaak bij de trekker?
+1
@Fast Eddy

Zal dadelijk even foto maken van de achterkant.
+1
@Fast Eddy

Hierbij de foto. Ik heb er ook nog een vangmuil bij zitten.

(klik om te vergroten)

+1
@LuftDeutz

Als de hoogte van de ondertrekhaak goed is zou ik daar gewoon mee trekken. De bevestiging ziet er wel degelijk uit.
De hefstangen kan je aan die scheve blokjes vlakbij de topstangbevestiging hangen. Dan aan elke vanghaak een plaatje hangen en klaar is kees.
+2
@Fast Eddy

Klinkt inderdaad niet slecht. En dan gewoon een haak aan de ondertrekhaak maken zodat ze hem makkelijk aan kunnen haken.
+2
@Fast Eddy
Dat blok waar de ondertrekhaak in zit. Zit met 3 staven bevestigd

(klik om te vergroten)

+1
@LuftDeutz

Nu zie ik het pas. De hele ondertrekhaak kan er af. Dan zou ik er een speciale trekbek voor de trekker trek bij maken. Met een oog waar ze de ketting in kunnen hangen.
+1
Ik vind de trekhaak wel erg ver naar achteren zitten. Hoe dichter bij de achteras hoe minder die zakt wanneer er gewicht op komt.
Dat houdt de sleepwagen hoger en kom je verder.
+1
@Ralfie @Fast Eddy

Kijk alle tips zijn welkom! Heb zelf nog nooit TT gereden. Dus moet die dingen allemaal nog wat leren.

Dit verkopen ze ook nog.
s-tecmb.nl/product/trekoog-trekkertrek-644-1056xl/

(klik om te vergroten)

@LuftDeutz

Foto is slecht zie ik. Dan zie link.
Toch vind ik hoe het er bij mij nu op ziet steviger eruit zien als die te koop is bijv.
+1
@LuftDeutz
Dat principe inderdaad.
Al vind ik die draadspindels wel wat licht.
Ik zou het zwaarder maken.
+1
@Ralfie draadspindels zijn zwaar genoeg, ik rij 9 ton met m12 draadspindels. Dus 3,5 met m16 spinsels gaat zeker goed
@fordt5110

Het zijn zelfs M20 spindels zie ik. Dus moet zeker gaan dan. En al zeker als jij het ook in de 9 ton gebruikt.
+2
@LuftDeutz

Quote:
Heb zelf nog nooit TT gereden

Ik ook nog nooit. Wel vaak gekeken. En verhalen gehoord over hoe en wat.
Op de foto zijn de hefstangen ook in de blokjes geplaatst.
Als je een beetje kan lassen kan je zoiets ook zelf maken.
+2
@Ralfie lengte is afhankelijk van balans en grip
Met dubbellucht trek ik met een korte en zonder dubbellucht met een langere

(klik om te vergroten)

@1046
Alles tezamen resulteert in de uiteindelijke balans. Het blijft spelen mat alle factoren en beperkingen die invloed hebben het vermogen die je op de grond kunt overbrengen
Dus in een plaat mat gat maken en met één of 2 staven scharnierend bevestigen.
Dan met 2 draadspillen naar boven in hoogte verstelbaar maken.
Ik zit nu dan met
Trekhaak hoogte van de zwaailat op 38 cm vanaf grond gemeten.

En vanaf achterkant achteras tot hard zwaailat gat ongeveer op 55 cm. Hier moet dan nog de aanhaak ring bij opgeteld worden.

Vanaf aftakasplaat gemeten 42 cm.

Totaal zit hij nog binnen de banden.

Want als dat goed is zou ik alleen hoeven te kijken naar een ring en steigerbegrenzer. Als dat voor een beginner al goed is😃

(klik om te vergroten)

+1
@LuftDeutz dat achtertrekhaak is niet orgineel, als je daar een orginele voor vind kom je dichter op de tractor
@brauheist

Ik meende van wel. Kleur komt overal mee overeen.
Wat is er dan niet orgineel aan?

Zie wel andere idd. Maar wel raar dat hij wel dezelfde eerste kleur nog heeft als de rest.
+1
@brauheist

Mee eens. Deze trekhaak is zelfbouw.
+1
@Fast Eddy

Zie het nu ook. Maar hij hij nog steeds de zelfde werking dus. En ziet er ook stevig uit lijkt mij. Hij lijkt toch wel een beetje op de orginele. Het is in ieder geval niet lala in elkaar gezet.😉. Verder ziet het er niet gek uit of wel?
+1
@LuftDeutz trekhaak op 50 cm maken, met lucht uit de banden, op deze manier met een ring erin is het in principe "kansloos" om mee te doen. Trekhaak hoogt is heel belangrijk en banden ook zou er 600x65x38 xm108 vsn michelin onder doen met 18 a20 mm profiel
@goeiedag eem
Oke bedankt!
En als ik de banden laat zaken en dan de zwaaihaak op 50 krijg is het dan ook goed of bedoel je dat het dan nog ''kansloos is''?
@LuftDeutz zwaailat trok ik eerder ook aan blok er bij boven op de bovenste lip en klaar dacht ik totdat de bovenste lip achterover getrokken werd dus als je mijn mening wil horen: je zocht een goede trekker voor de trekkertrek die heb je wat jij wou dan moet je de trekhaak en al ook goed maken en volgens een van de foto's die gepost is en niet aan de ondertrekhaak. Ik heb voor de case van mijn maat 3 trekhaken gemaakt eerst op de ondertrekhaak, wat lang werkte niet, daarna zo kort als kon ging beter toen een compleet anders instelbaar en kort en dat werkte. Dus doe heb zoals ze het je in de foto's aangeven dan kom je een eind en ook de juiste banden eronder mag je hoofdzakelijk op enkellucht zou ik 650x65x38 xm 108 proberen of iig 600x65x38 xm108 die willen trekken, mooi soepel en kun je op 0.6 bar enkellucht wel rijden met mooi gewicht achterop
+1
@goeiedag eem
Mooi, Bedankt! Ik kan er mee aan de slag!
Duidelijke uitleg😀 zonder jullie was ik niet veel wijzer geworden!
@Ralfie @1046 @fordt5110 @Fast Eddy @Fendt926Driver

Zie bovendstaand
En het idee van de Steiger begrenzer te maken via die 2 blokken bij de topstang. Word hem ook niet denk ik. Aan 1 kant past hij wel en aan de andere kant al niet. Omdat gat ovaal is geworden.
@LuftDeutz
Ben zelf zoals eerder gezegd ook nog een beginnende. Dus als ik hier ook al goed vooruit mee zou kunnen. Dan ben ik ook al blij😜😉
@LuftDeutz
Trekker gaat nog wat zakken als je lucht uit de banden laat.
Op welke trekhaakhoogte wil je uitkomen? Het kan zijn dat niet overal dezelfde maximale hoogte gehanteerd wordt.
Maar het is wel belangrijk dat je hem zo hoog mogelijk zet.
@Ralfie

In het regelment van hier in de buurt. Het aanhaakpunt mag op een max hoogte van 500 mm zitten gemeten vanaf de grond.
+1
@LuftDeutz
Ik zou heel die zwaaihaak en constructie eromheen eraf gooien.
Dan die kant en klare kopen.
Kosten vallen mee en gaat je een hoop gewicht besparen.
@LuftDeutz zo heb ik de mijne, trekhaak in de aansluiting van de ondertrekhaak. Wat wel goed om te weten is, dat bij ntto regelement het gat waaraan de ketting komt, op minimaal 50 centimeter uit het hart van de achteras moer.

(klik om te vergroten)

+1
@fordt5110
Kijk aan mooi gemaakt!
Denk dat ik het in het begin nog even bij lokale wedstrijden in de buurt houd😀 In die regelementen staat bij ons 450 mm minimaal vanaf hard achteras. Maar meestal zit je toch bij de 500 denk ik.
+1
@fordt5110 45 cm

(klik om te vergroten)

@1046 ja nu je het zegt
+2
@fordt5110 altijd al zo geweest , al vanaf de dag dat ik meedoe, en dat is nog maar 22 jaar🤷🏼‍♂️
Wat voor bandjes zitten erop? Is dat Pirelli TM…?
@Ralfie

TM 700 18.4 R38. Die zouden ook nog vervangen moeten worden. Hebben opzich goed profiel maar beide kanten scheuren in de rand
@Ralfie
Goeie banden?
@LuftDeutz
TM700 is goed.
Paar cm profiel is ideaal.
Ik weet niet hoeveel scheur er in de band zit maar ik zou ze voorlopig laten liggen.
@Ralfie
Zal straks wat foto’s maken.
Als steigerbegrenzer:
Bovenste hefstangen eraf, trekstangen met een buis aan elkaar en dan een buis van elke trekstang naar topstangbevestiging zodat ie niet omhoog kan.
Slofjes aan de snelkoppeling van de trekstang.
Kost amper iets en trekker wordt er niet zwaarder van.
Wat mij de makkelijkste optie lijkt. Om het zo te doen.
s-tecmb.nl/product/trekoog-trekkertrek-644-1056xl/

Deze trekhaak bijvoorbeeld en dan begrensvoetjes eronder net zoals op de foto. Dan is alles eigenlijk al goed zal je zeggen toch?

Als die 2 blokken het houden waar de hefstangen dan in zitten.
+1
@LuftDeutz
Inderdaad, dan ben je al klaar.
Dan nog zoveel mogelijk onnodig gewicht er af schroeven.
@Ralfie

Zal dit stevig genoeg zijn?

(klik om te vergroten)

+1
@LuftDeutz
Ik heb hier mijn bedenkingen over.
Ik zou echt vanuit onderen omhoog gaan naar de topstangbevestiging.
Dus eigen alles er afgooien en dan een buis aan de trekstang (onderste “horizontale “ lat) omhoog naar de topstangbevestiging. En dat links en rechts.
Beide trekstangen aan elkaar met een heflat/buisje of iets dergelijks.
@Ralfie
Ga er nog even over na denken en met vrienden hier in de buurt overleggen die ook al langer TT rijden wat die er van vinden!👍🏼😃
@Ralfie Kan ook zoiets...?

(klik om te vergroten)

@LuftDeutz Kom je op een manier achter, Ff de krik onder de heflat. Als de achterwielen loskomen zonder al te veel verplaatsing van de constructie moet het goedkomen voor de eerste keer.
@bart-spies

Alleen voor de eerste keer 😄 ?
Moet het ook zo bekijken. Steiger begrenzer is er in geval van nood. En is ook niet bedoeld om heel de baan mij af te rijden.. 😄
@bart-spies
Zal het een proberen aan 1 kant. Andere kant past niet. Die heeft de vorige eigenaar iets anders mee gedaan ooit denk.
+1
@bart-spies constructie mag nie verplaatsen, onder het trekken gebeurt wel meer dan dan dat er een krik onder staat
@1046 Ik bedoelde eigenlijk het op spanning zetten van het geheel. Dan beweegt er altijd wel wat. Zodra alles strak staat mag er geen beweging meer zijn inderdaad.

@LuftDeutz Met de eerste keer bedoel ik meer dat je zo wel een keer mee kan doen als je krap zit in de tijd. Als je bij voorbaat al geen vertrouwen hebt in de constructie kun je dat beter aanpassen zodat je met een gerust hart kunt gaan rijden.
@bart-spies
Ah zo ja. Snap hem inderdaad.
@1046
Doe jij met je 1046 ook mee met TT? Hoe heb jij dat daar aagepakt?
@LuftDeutz al een jaartje of 22 geloof ik
@1046
Dat is al ff🙈 Heb jij daar ook van zo blokken opzitten?
@LuftDeutz nope
+1
Bandenspanning 0,8-0,9 om te kijken wat ze doen.
@Ralfie
Heb ze op 0,9 gezet eens kijken wat ze doen.
Foto vergeten te maken. Er zitten veel droogte scheuren in. En tussen de velg rand en de wang van de banden. Helemaal rond scheurtjes maar niet diep volgensmij. Kan denk ik nog even mij door, het zijn eigenlijk nog best goede banden.

Maar niet dat ik door de druk, zo de band eraf eraf rol met TT🙈
@bart-spies @1046 @Ralfie @Fast Eddy

Hoor net van iemand op Facebook dat hij het al jaren zo gebruikt voor de TT met een 844S.
Dat in die blokken.... Heb even foto's gevraagd daarvan eens kijken wat hij ervan heeft gemaakt!

Eerste keer TT wil ik op het IHF in Pannigen 2024 in Juli doen ( ongeveer 2 maandjes ). Daar heb ik me vorige week voor opgegeven met de 844S. Dat zijn nog geen echte wedstrijden maar gewoon voor de gezelligheid! 😄

Nog wel ff maar he de tijd gaat vlug 😄
+1
@LuftDeutz

Als je in de ondertrekhaak gaat trekken trekt hij de trekker niet gauw te ver achterover.
Heb nog even gemeten. Maar met deze velgen kan ik 600 65 38 er niet op.

540 65 38 kan wel net denk ik.

Zijn er ook nog andere soepele banden van 18,4 r38 / 520 / 540 / 480 R38?
@LuftDeutz
Heb te weinig ruimte bij spatbord namelijk.
Het is in ieder geval mijn eigen keuze wat ik doe.
+1
@LuftDeutz
Ik zou de bandjes voorlopig laten liggen.
Banden is weinig mis mee en eerst de rest maar eens op orde brengen en wat oefenen.
Ook met de tm700 kun je naar achteren rijden en 18.4 is een mooie maat
+1
@LuftDeutz het is echt onzin dat 600's niet passen.
Je hebt verstelbare velgen, die kun je zelfs op 2m spoor zetten als je wilt.
@DANOONTJE POWERR
Sorry dat wist ik niet dat je die zo ver kon verstellen.🙂😉

Misschien is het van de ene kant ook slimmer om eerst te proberen op de banden die ik momenteel heb en de trekhaak en steigerbegrenzer en gewicht goed te krijgen. Andere banden kan altijd nog. Trekhaak enz heb ik wel nodig anders valt er niks binnen te halen🏆😅
+1
@LuftDeutz inderdaad, gewoon zo een keer meedoen is niks mis mee.
Ik ben begonnen met 13,6R38 Pirelli's dus het kan gauw beter. 😁
+2
@DANOONTJE POWERR ik op 580/65r38 vredesteins en 1 trekker😆in de loop der jaren komt er steeds meer

(klik om te vergroten)

@Koiter precies, goed rondkijken en luisteren wat er verteld wordt en daar je eigen plan uit trekken.
+1
@DANOONTJE POWERR
Ik op 18.4 38 M8.
Gewoon standaard maar alles goed op orde en met de 4WD uit.
Vaak naar achteren gereden voorbij de grotere vermogens en tussen de bekers.

Als je je trekker op orde krijgt en je pakt het juiste spoor kom je heel ver.
Quote Reactie van @Ralfie:
18.4 38 M8.

Maar dat zijn ook beste bandjessss 👍🏻
@DANOONTJE POWERR
Die maat ligt er bij mij ook onder👌🏻
+1
@LuftDeutz
Het gaat er dan ook om dat je zo weinig mogelijk zand los maakt.
Dan heeft de sleepwagen minder weerstand en de achterbanden hebben meer grip.
Dus geen 4wd met een hoop geweld maar 2wd en pure grip op de achterbanden.
Dat neusje moet omhoog tintelen.
En natuurlijk niet door de gaten en losse grond rijden.
Quote Reactie van @LuftDeutz:
Die maat

Ja maar M8 is een soepele Michelin.
De voorganger van XM108
@DANOONTJE POWERR

Ah weer iets geleerd😋
@DANOONTJE POWERR
Volgens mij zat er ook nog M19 tussen maar dat was niks. Te spits.
@Ralfie M18 ja
Volgens mij is dat Agribib geworden.
@DANOONTJE POWERR
Mijn vader heeft ze lang geleden ooit weg gegooid toen ik een tijd niet op het bedrijf was.
Onvoorstelbaar 🙈🙈
@DANOONTJE POWERR
Denk jij dat 600/65R38 op mijn eigen W15Lx38 inter velgen kunnen? of wordt dit te klein.
@LuftDeutz ik heb ook 600/65r38 xm108 op zulke velgen
@ford8630power
Zelf ook trekkertrek rijden?
Heb je ergens een foto hiervan? Toevallig op je profiel?
Rijdt dat ook fijn op de weg zo de wang erbuiten?
@LuftDeutz ook een keer trekkertrek mee gedaan ja, ging prima. En het rijdt een stuk beter dan de m18s die eronder lagen

(klik om te vergroten)

@ford8630power
Zijn dezelfde velgen als die ik heb inderdaad.

En kwa rijden? Hoor van sommige dat je dan aan het “dweilen” bent over straat🙈

Weet je toevallig hoe breed (cm) de velg was zonder band?

Ben een beetje de overweging aan het nemen😉
+1
@LuftDeutz Nee dweilt totaal niet met 1,5 bar erin. En die 15 inch zijn ze precies in de breedte.
+2
Quote Reactie van @LuftDeutz:
600/65R38 op mijn eigen W15Lx38 inter velgen

Als het Michelins zijn past dat prima, die zijn ook maar 55 cm breed.
Ik heb ze op mijn vorige trekker ook gehad en vond het juist mooi op een wat smallere velg, kunnen ze mooi wangen en lopen ze volgens mij ook minder gauw hol.
@DANOONTJE POWERR

Oke top! Dan ga ik dat doen verwacht ik.
Hoeveel profiel is een beetje aan te raden? Zie dat de meeste 2de hands al veel afgesleten zijn.

Is hier steeds meer klei banen. Waar dubbelucht ook meestal niet mag.
+1
@LuftDeutz voor klei is tussen de 25 en 30 mooi.
Voor een zandbaan liever minder dan 15 mm
@DANOONTJE POWERR

Oke bedankt!

Het liefst heb ik zo breedt mogelijk. Maar de meeste die te koop zijn hebben 15 mm profiel…..

Zie ook dat michelin omnibib 520/70R38 dezelfde hoogte en op de site aangegeven 539 mm breed is.

Heb je ervaring met deze banden? Die zijn namelijk een stukje goedkoper maar of ze ook soepel zijn?
@LuftDeutz geen ervaring mee maar ze zijn wel iets minder soepel.
+1
@LuftDeutz
Wij sneden op kleibanen de banden nog wel verder terug dan 25-30 mm.
Ik denk dat je gerust rond de 20 mm uit mag komen.
+1
@Ralfie breng die jongen nou niet in verwarring , hij kan al slecht keuzes maken en t seizoen is bijna om🤣🤣
@1046 Dat zie je goed😝 Ik heb nu namelijk ook weer een setje 540/65R38 in gedachten tussen de 20 en 25 mm. Omdat 600/65R38 er bijna niet zijn met veel profiel🙈
@1046 Dat zie je goed😝 Ik heb nu namelijk ook weer een setje 540/65R38 in gedachten tussen de 20 en 25 mm. Omdat 600/65R38 er bijna niet zijn met veel profiel🙈
+1
@1046
Ik zal nog wat meer helpen 😉
Als je er kleinere wielen oplegt kun je de trekhaak hoger zetten wat gunstig is om het gewicht op je achterwielen te krijgen.

Ga je het hele jaar op die banden rijden of komen ze er alleen op de dag zelf op te liggen?
+1
@Ralfie
En wanneer je velg in verhouding met de band wat breder is wordt het loopvlak van de band platter op de grond gedrukt waardoor het loopvlak breder is.
Je kunt dan ook net iets lagere druk rijden.
+3
@Ralfie dan gaan ze juist eerder hol lopen.
+1
@DANOONTJE POWERR
Dat kan inderdaad.
Daarom ook altijd na de pull kijken wat voor gat je achterlaat en evt bandenspanning bijstellen.
@Ralfie
Is bedoeld dan voor het hele jaar te rijden.
Gebruik mn 844s voor toertochtjes en trekkertrek en wat hobbymatig thuis.

Dus het liefst een goed setje met voldoende profiel.

Kan er een setje Michelins krijgen 540/65R38 xm108 met 20 tot 25 mm profiel. Dat wist hij niet precies.

Heb zelf een W15Lx38 velg.

Licht net aan hoeveel profiel er op zit. Maar anders iets iets lager als wat er nu op zit of iets hoger. Maar wel breder. En veel soepeler als die pirreli’s/ trelleborg.

Die TM700 die er nu op zitten zijn 468 mm breed.
+1
@LuftDeutz de vraag is hoe lang het duurt voor dat in de rest van Nederland ook niet mag
@dennisbouter
Tja we zullen het zien. Ik het het gevoel dat er bij steeds meer wedstrijden dubbellucht niet meer mag.
Druk bezig. We zijn druk op weg.

Nog even passend maken.

Gewichten rek voor onder het koppellingshuis heb ik ook.

Alleen nog een trekhaak. Iemand ideeën?
Dacht zelf een plaatje in de ondertrekhaak.

Zit ik op 47 cm ongeveer.

(klik om te vergroten)

@LuftDeutz
Orgineel ondertrekhaakje👌🏻
Dacht hier een plaatje van 25 mm in te maken.
Dan zit ik zoals hier boven gezegt op 47 cm.

Banden staan dan op 0,8 bar.

(klik om te vergroten)

@LuftDeutz ik heb een zwaailat met daar een knobbel in gedraaid
@LuftDeutz sleepvoetjes klein zat
@1046 10 bij 15 cm is de eis, dat is ook niet groot.
@1046

Ik heb een hele set over gekocht van iemand. Dus het kan altijd veranderd worden nog.

Volgens mij zijn ze iets groter als regelement🙈🤣
+1
@LuftDeutz ah, nu zie ik et, ik zit bij de linkse te kijken tegen de schaduwkant, dan lijkt et een klein hoeklijntje🤣🤣🤦🏼‍♂️🤦🏼‍♂️
+1
Quote Reactie van @LuftDeutz:
Zit ik op 47 cm ongeveer.

Wil je nou trekken voor de lol of proberen mee te doen?
Altijd verstelbaar maken en zorgen dat je op 50 trekt.
@DANOONTJE POWERR

Ik denk dat het eerst paar keer vol de lol wordt en daarna toch uit gaat groeien naar proberen mee te doen😅😉
@DANOONTJE POWERR

Beetje het punt. Ik weet niet hoe ik het zou maken. Want je wilt het eigenlijk “te goed” doen. En heb helaas het apparatuur er zelf niet voor. Vrienden wellicht wel. Maar denk dat hun er liever ook niet mee bezig zijn🙈😉
Misschien zeg ik en vraag ik ook wel een beetje teveel🤪.

Maar ik wil het wel goed doen soort van. 😅
+1
@LuftDeutz een spindel maken in plaats van die schoorstrip.
Één stel bouten eruit en de achterste iets lossen en je hebt een verstelbaar trekpunt.
Bouten er weer in en de spindels strak zetten en je hebt weer een ondertrekhaak.
Hoeveel hebben jullie de steigerbegrenzer van de grond af zitten? Van grond tot onderkant voet. Max is 25 cm.
+1
@LuftDeutz ook verstelbaar maken.
Andere banden of andere druk scheelt zo weer een heel stuk.
+1
@LuftDeutz 25 cm staat in het reglement maar hebben ze bij mij nog nooit nagemeten, dus banden aflaten op druk wat je wil en dan ongeveer 25 27 cm aan houden dan komt het wel goed, heb je ze te laag heb je vaak problemen met de weegbrug afrijden
+1
@LuftDeutz ik iets van 20 denk ik, maar hoe hoger hoe makkelijker je een dieplader op rijd, als je ze tijdens de wedstrijd nodig hebt doe je het naar mijn mening ook niet goed
Quote Reactie van @dennisbouter:
hoe makkelijker je een dieplader op rijd,

Dan moet je ze gewoon wat korter op de trekker hebben.
Als je de reglementaire 20 cm achter je wielen aanhoudt rij je de dieplader altijd op zonder problemen en komen je steigerbegrenzers tijdens het trekken ook lang niet zo snel aan de grond.
@DANOONTJE POWERR mn heflatten zijn mn heflatten en mn kogels mn kogels 🤷‍♂️
@dennisbouter dan moet je creatief zijn.
Denken in problemen kom je nergens mee. 😏
@DANOONTJE POWERR ik heb er geen probleem mee, maar ik houd dat wel standaard
@dennisbouter
Als ze korter zijn zakken ze ook minder als de trekker achterover gaat hangen.
Maar zolang ze niet aan de grond komen maakt het niet uit.
Zit nu op 20cm
Banden 0,8 lijkt me prima. 20 mm profiel.
Die moeten gewoon zo hoog als mag.
Als je het goed voor elkaar hebt komen de wielen voor net los.
Het is aannemelijk die hij ook wel eens wat meer los wil komen.
Je wil gewoon niet doordat de sleepwagen de trekker achter omlaag trekt (banden gaan echt nog verder doorzakken tijdens het rijden) en doordat ie voor wat omhoog gaat staan de steigerbegrenzers aan de grond gaan komen.
Dat kost kracht en maakt zand los. Beide wil je niet.
@Ralfie

Oke! Dank!
Ik heb nu een gewichten rek achter zitten.
En onder het koppelingshuis ( midden ongeveer) kan ik er nog op doen.

Verder heb ik nog / geen hang gewichten

Maar waren zie ik sommige vooral gewicht achter op doen? Dan is in mijn ogen de kans groter dat hij voor omhoog gaat of.
Die hebben dan voor in de neus helemaal niks.
Midden onder het koppelingshuis paar gewichtjes en achter veel.
+1
@LuftDeutz
Dan is de trekker van zichzelf voor al zwaar of ze hebben te weinig grip achter.
Je wil zoveel mogelijk grip achter krijgen en zo weinig mogelijk gewicht op de voorwielen. Maar hij moet voor wel net aan de grond blijven.
Het is dus schuiven met de gewichtsverdeling.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S en hebben de trefwoorden cabine , trekhaak , international 844 , trek , zoektocht , Comfort 2000 en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
126
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
2.483