Illustratie van:
27

International 1055 - International werking hydrauliek vragen

Beste leden,

Ik heb vandaag een frontlader op onze international 1055 gezet nu lekt de stuurpomp ineens olie wat deze voordien niet deed, Kan dit verder komen van het gewicht die extra op de vooras is bijgekomen? De frontlader is direct achter de hydrauliek filter aangesloten en staat niet bij op een leiding van het stuurhuis.

Als ook weet iemand soms als ik een kipper met hydraulische remmen aankopel en rem gaan de remmen van de kipper niet meer in, op een andere trekker werken deze wel zoals het moet.

Alvast bedankt!
Groeten,
Ilja

Deel dit topic

Reacties

@ilja
Als je de voorlader direct achter het filter hebt aangesloten is dat de oorzaak van de lekkage er zit dan geen overdruk ventiel in het systeem de druk kan daardoor te hoog oplopen waardoor de keerkringen en O ringen eruit vliegen.
@Klein Rot ok bedankt! De frontlader kwam van een 955 en was zo aangesloten, enig idee waar ik de leidingen wel moet aansluiten ?
Grt
@ilja achter de bak in op de drukloze retour.
@deJong dus als ik niet fout ben ik heb 3 leidingen voor de frontlader, 1 dikke gaat terug naar het vat. 1 op de leiding van de pomp dit mag blijven? En de laatste dan ook terug naar het vat?
@ilja is het een lader met joystick en extra functie?
@deJong ja klopt heeft een extra functie
+1
@ilja
post eens een foto hoe het is aangesloten

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

@Klein Rot de meest Linkse darm gaat op de pomp, de dikke rechts onder naar het vat, en de rechtse opzij loopt door naar de trekker. Zo was dit bij de vorige eigenaar aangesloten dit was wel een jongere 955
@ilja
Dan zit er voor de voorlader geen veiligheid ventiel en als de voorlader wordt gebruikt heb je geen hydrauliek achter hef en zo.
@Klein Rot ok enig idee hoe ik dit beter aansluit?
@ilja
Je kan een overdruk ventiel in de leiding zetten die van de pomp komt dan kan in ieder geval de druk niet te hoog oplopen.
@Klein Rot ok met overdruk bedoel je als je zakt dat de olie niet weg kan via daar en zo de druk te hoog word? Mag die darm eventueel niet gewoon op de retour? Op moet deze mee op het systeem zitten
@ilja
Nee dat heeft niks te maken met het zakken van de voorlader. Het overdruk ventiel begrenst de druk die de pomp levert. Het lijkt mij verstandig dat je met je trekker naar een mechanisatie bedrijf gaat en de voorlader goed laat aansluiten, Of je precies laat uitleggen hoe je het moet aansluiten.
@Klein Rot ok bedankt maar hoe kan de pomp nu plots meer druk maken als alles orgineel is voor de leidingenaan te sluiten was er geen probleem, ik heb enkel de voorlader op de pomp aangesloten en en de andere darm op de leiding die normaal op de filter/pomp aangesloten stond. Zo was het ook bij de vorige international
Druk leiding wordt bij mijn 1056xl weggehaald bij het ventielenblok achter

(klik om te vergroten)

Links boven wordt hij aangesloten op constante druk

(klik om te vergroten)

Links boven
@Caseih1056xlll
Daar is dan waarschijnlijk een speciale adapterplaat bijgeplaatst
@Caseih1056xlll ok bedankt ga het eens bekijken of ik daar ook kan op aansluiten, kan ik soms ook weten waar de andere darmen naartoe gaan bij jou? Zijn dit bij jou ook 3 darmen in totaal?
Nee, Geen speciale adapterplaat.
Dit is origineel
Aangesloten door mechanisatie en werkt al jaren goed.
Totaal 3 leidingen
Die 2 andere zijn waarschijnlijk aangesloten op de retour van de trekker. . Zal ik moeten nakijken
@Caseih1056xlll ok als je dat zou willen doen dan weet ik of de ene naar de retour moet en niet het circuit van de trekker in
1 x constante druk .
1x op het hefblok bovenin voorkant (onder de stoel)
1x drukloze retour op het hefblok achterop bovenin
Waarschijnlijk 2 retour slangen omdat de voorlader een snelzak functie heeft (stoll bediening helemaal naar voren duwen
(Je voelt een klik dat hij doordrukt)
Ik heb trouwens geen hydraulische parallel geleiding.
Maar wat is nu het probleem. De lekkende orbitrol of de voorlader.
@Caseih1056xlll sinds ik de frontlader heb aangesloten lekt de stuurpomp (de dag zelf nog zonder frontlader gereden), maar de darm die onder de stoel bovenin het hefblok moet komen volgens jou staat nu op de leiding na de pomp richting de trekker. Dus deze moet verplaatst worden, of mag deze gewoon mee de retour in?
Bij mij waarschijnlijk 2 slangen retour en 1 op druk. Laat die 2 retour slangen van jou eens in een emmer of ton uit komen . Weet je gelijk of de voorlader duk heeft en werkt en wat er met die slangen gebeurd als je de lader beweegt
Je zal t op die manier kunnen testen. , ihc heeft trouwens een dubbele pomp die drukslang na het filter lijkt mij goed te zitten. (Op jouw trekker)
Zit namelijk niet op jouw stuurpomp .

Maar je moet daar een t stuk gebruiken . !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu kan de olie nergens heen als je de lader niet gebruikt lijkt mij (de hydraulische werking van jouw trekker gaat nu eerst door de hele voorlader en dus niet naar de rest van jouw hydraulische ventielen
zie ik op die foto van jouw . Dus daar zoiezo een t stuk plaatsen!!!!!

Misschien heb jij de retourslang op de retour van jouw stuurpomp gemonteerd vandaar het lekken. Want dan komt er teveel olie in 1 keer retour en drukt hij de olie door jouw orbitrol langs de o ring naar buiten omdat de olie teweinig weg kan lopen (retour orbitrol gaat namelijk rechtstreeks naar de pomp
Hier een stuk plaatsen, 1 x druk voorlader 1 x op de originele ijzeren buis van de trekker 1 x naar druk van de trekker (dus filter bij jouw. ) overige slang op de retour

(klik om te vergroten)

Hier een t stuk plaatsen
@Caseih1056xlll bedankt dit dacht ik te testen om daar zoals je zegt een T stuk te zetten en de andere leiding ook naar de retour, maar het is raar dat het bij de vorige inter wel zo was aangesloten. Ik ben gaan kijken toen de leidingen nog waren aangesloten of daar was het dan ook fout.
Even ter update voor wie dit nog voor moesten hebben, de leidingen op de andere internationale 955 zijn niet het zelvde als op de 2j oudere 1055. 1 drukleiding heb ik op de ventielblok aangesloten, de 2de dikke retour leiding een directe retour op het vat gemaakt en de 3de leiding van de snelzakfunctie mee op de bestaande retour. Nu werkt de frontlader correct en lekt de stuurpomp niet meer. Enkel nog het probleem met de aanhangwagen rem die blijft druk maken na het remmen.

(klik om te vergroten)

+1
Fijn dat het opgelost is met de voorlader ..Remdruk weet ik niets van af

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1055 en hebben de trefwoorden trekker , hydrauliek , stuurhuis , gewicht , werking , stuurpomp , hydraulische , international 1055 , Frontlader en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
27
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
742