Fiat 1000 Super - Volgorde en aanhaalmoment cilinderkopbouten
Ik ben voor mijn Fiat 1000 Super opzoek naar documentatie over de aanhaalmomenten en volgorde van de cilinderkop bouten
Aanhaalmoment van de krukaslagers
Aanhaalmoment van de as waar de klepstoters aan zitten.
Graag zie ik jullie reacties tegemoet,
Groet,
Maas Jan van der Flier
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fiat 1000 Super en hebben de trefwoorden super , fiat , fiat 1000 , aanhaalmoment , cilinderkop en aanhaalmomenten geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
- tuimelaaras M8 op 22Nm
- hoofdlagers M14 op 147Nm
Cilinderkopbouten kan ik niet direct terug vinden
Krukaslagers 15 kgm (150Nm)
Drijfstanglagers 11,5 kgm (115Nm)
Vliegwielbouten 10,5 kgm (105Nm)
Moer van de naaf van de krukas 30 kgm (300Nm)
Cilinderkop aanhalen van binnen naar buiten, eerst de middelste 2 bouten en daarna moet je moet telkens cirkeltjes maken met de klok mee, ik doe dit altijd in 4 stappen: 50Nm, 100Nm, 150Nm en controle 150Nm. Zo schrijft Fiat het ook voor. Succes