Illustratie van:
5

International 523 - Grootlicht en dimlicht en claxon

Hallo,

Ik ben bezig om het grote licht weer aan het branden te krijgen. Nu heb ik het zover dat ik met de knipperlicht hendel het groot licht kan bedienen, hierbij hoor je het relais ook netjes klikken. Ook brandt het blauwe lampje op het dasbord van het groot licht.

Alleen blijft er nu ook stroom staan op het dimlicht. Is dit normaal als grootlicht wordt ingeschakeld? Naar mijn weten niet, iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

En hoe sluit je de claxon precies aan? Daar kom ik ook niet uit.

Deel dit topic

Reacties

+2
Met de knipperlichthendel het grootlicht bedienen dan bedoel je om over te schakelen van klein continu naar grootlicht continu en mogelijk ook om even een lichtflits te geven met je grootlichten? Blijven je dimlichten ook continu branden als je grootlichten continu branden gedurende langere tijd?
Je claxon, wat begrijp je daar niet aan? Dat is toch maar een enkelpolige drukknop die stroom levert aan de plusklem van je caxon terwijl de minklem van de claxon aan de massa ligt. De tweede zijde van de drukknop zit via een zekering aan de plus.

Als je niet goed weet wat elektro is, wel een beetje voorzichtig want voor je het weet brandt alles en niet de lichten alleen!
@mf65normaal precies dat bedoel ik, het overschakelen.
Ik blijf zowel op de dimlicht kabel en de grootlicht kabel stroom houden als het grootlicht is ingeschakeld.
Het relais dat schakelt bij grootlicht, heb je daar geen aansluitklemmen (contacten) meer vrij die onbenut zijn? En hoe schakelt het dimlicht, ook met hetzelfde relais of een relais enkel voor dimlicht? Per slot, welke aansluitpunten heb je aan de schakelaar die de lichten omschakelt van klein naar groot, 2 of 3? Enig elektrisch schema of een paar foto's zou al veel helpen want nu is het wat helderziende-werk op basis van hetgeen je schrijft.

Nogmaals, wees voorzichtig want kortsluiting bij voertuigen kan alle kanten uit.

(klik om te vergroten)

@inter844-s Is dit het juiste schema dat bij je tractor hoort ... voor tractoren met een snelheid hoger dan 20km/h? Vraag me niet waarom maar blijkbaar zit er een verschil in hoger of lager dan 20km/h. Anderzijds, is de elektro van je tractor nog steeds origineel, dus conform het schema?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 523 en hebben de trefwoorden netjes , dimlicht , lampje , stroom , claxon , hendel , relais , knipperlicht , licht en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
5
DEELNEMERS
2
WEERGAVES
254