Illustratie van:
26

Massey Ferguson 158 - Hefprobleem Aftakasprobleem Multipower probleem

Mijn Hef Wil niet meer omhoog En mijn Aftakas Komt Niet Meer Vrij En Mijn Multipower Werkt Niet Wat Zijn de Oorzaken?

Deel dit topic

Reacties

Geen olie in de bak/achterbrug?
Ik heb het peilstok van de achterbrug gecontroleerd en hij zat bij het maximum
+1
Dan kan het zijn dat de plaat in de drukgroep los is, waardoor de onderste as (hefpomp) niet meer draait, of het filter op de hefpomp zit verstopt, waardoor depompen geen olie meer kunnen aanzuigen.
@KMMF bedankt Voor De Tip😃
Filter dicht zou ook kunnen
Alle dingen die je noemt zitten bij de dubbele koppeling op de tweede koppelplaat, dus wss zit hier het probleem. Mss alle revetten af, zodat de plaat de as niet meer meeneemt. Is er onlangs een verschil gekomen met de koppeling om te rijden ? als je de koppeling half indrukt zou de trekker moeten stoppen met rijden, duw je nog verder dan pas wordt de tweede koppeling ingedrukt en werkt dus de hef aftakas en MP pompje niet meer. Alles wijst in de richting dat de tweede koppelplaat in open positie blijft hangen of dat de revetten over zijn. (laten) Splitsen is dan de enige oplossing om de beide koppelingsplaten te repareren en terug goed af te stellen.
Hoogstwaarschijnlijk de 2e trap van de koppeling, echter kan ook nog andere oorzaak zijn.
MF100 serie heeft een koppelbus op de as voor de hefpomp zitten als er grote krachten op komen breekt deze bus(zit een groef in gedraaid als verzwakking bewust)
Als deze bus gebroken is heb je dezelfde kuren/klachten die je beschrijft in je vraag.

Hoogst waarschijnlijk koppeling, je zou nog kunnen kijken of je vrije slag hebt op je pedaal en dat iets bijstellen, anders moettie door de midden.
+1
@gerhardleusink bij mijn 35x had ik dezelfde problemen. 2drukvingers waren afgebroken waardoor die de 2e koppeling van de pomp en aftakas niet meer vrij kreeg. Kompleet nieuwe koppelingen en drukgroep d’r op gedaan en het werkt weer als een zonnetje

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Ik heb de trekker vandaag gestart en de koppeling helemaal de koppeling ingedrukt en toen de hefhendel bewogen en ik hoorde de pomp wel draaien en ik zag de hefarmen zakken
@ClassicTractors13 met koppeling helemaal ingedrukt wordt de hefpomp niet meer aangedreven. Zakken wil de hef eigenlijk altijd wel omdat deze enkelwerkend is.

Stopt de aftakas met draaien als je de koppeling helemaal hebt ingedrukt tot op de treeplank?

Voel je ook nog 2 "trappen" in de koppeling?
@gerhardleusink nee de tweetrap voel ik niet
+1
Stopt de afakas met draaien bij pedaal helemaal ingedrukt? Zo niet, dan ook hier net als uw ford de koppeling proberen bij te stellen door pedaal op de as te verdraaien. Let op wel vrije slag blijven houden.

Als dat niet helpt dan moet de trekker doormidden.
@gerhardleusink zal morgen eens kijken👍
@gerhardleusink zou er geen hendeltje zitten waar bij je de hef kan bedienen of het ventiel regelen?
+1
@gerhardleusink Als de aftakas niet stopt, dan is de trekker uitgevoerd met een IPTO, dus geen dubbele koppeling. Als koppeling pedaal helemaal wordt ingetrapt zou de aftakas en hef gewoon moeten werken. Dus moet je het probleem in de aandrijving of olie(pompen) moeten zoeken.
@KMMF ik zal eens kijken bedankt voor de tip👍
Is dit dat hendeltje soms?

(klik om te vergroten)

+1
@ClassicTractors13 dat lijkt me een keuzehendel voor hefbediening of externe hydrauliek. Wij hadden vroeger een MF135 en 158 waar standaard geen externe hydrauliek op zat, je kon dus geen kiepwagen bedienen. Door er zo'n keuzekraan op te bouwen kon dat wel en moest je met de positie hendel de hydrauliek bedienen. Het was erg lastig om bij een beetje kiepen in een stortbak de neutraalstand te vinden. Vaak zakte de kieper of ging ongemerkt heel langzaam omhoog. Merk je verschil als je die hendel in de andere stand zet?
@spotmelker nog niet geprobeerd
Weet iemand wat multipower inhoud?
+1
@ClassicTractors13 onder belasting schakelbare hoog/laag.
@spotmelker oke bedankt voor de info
+3
Ik denk dat het niet in jou koppeling zit maar in je filter van de olie pomp, ik verwacht dat je geen multipower hebt op een dubbele koppeling, of kan dat wel? En als je met pedaal volledig ingedrukt de pomp hoort draaien is hij dus zeker niet ontkoppeld. Geen olie aanvoer zou wel alle klachten verklaren.
@De MF man ik heb er wel multipower opzitten
+1
@ClassicTractors13 ja dat las ik maar heb je dan niet ook een hydraulisch schakelbare pto?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 158 en hebben de trefwoorden massey ferguson , ferguson , aftakas , massey en hef geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
26
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
1.035