Illustratie van:
16

Case International 845 XL Plus - Olielekje case 845 XL Plus

Achja, er ligt her en der wel eens een drupje, maar hier wordt het toch duidelijk erger. Lange zoektocht geweest, maar het lijkt te komen vanuit een pkaat waar 4 hydrauliekleidingen in toekomen/vertrekken, links onder het voorraam. Net boven het handremmechanisme. Ik heb een nummer van dat plaatje, maar wat eit daaracjter? Of zijn het de dichtingen die lekken, moeilijk te zien. In het wph vind ik niet direct de juiste tekening ook. Iemand die kan helpen?

Deel dit topic

Reacties

Fotootjes...

(klik om te vergroten)

Hierop zie je de onderdeelnummer, maar ik vind hem niet terug in boek.
En nog eentje

(klik om te vergroten)

Hier zie je de vloeistof weglekken...
+2
Daar zit niks spannends achter, gewoon leidingen van het stuur. Als je in de cabine onder het dashboard naast het koppelingspedaal kijkt kun je het zien.

(klik om te vergroten)

Dat zijn idd de leidingen van de orbitrol, even goed kijken welke lekt wellicht iets aandraaien. Naar mijn weten zit hier geen afdichting tussen
Correctie, wel koperen ringen dacht ik
Mat eruit in cabine, vloer ook vettig van de olie... binnenkant wat afgekuist. Even gestart en wat links/rechts aan het stuur draaien, niks zichtbaars. Ga het zo open laten en eens zien na uurtje rijden/werken.

(klik om te vergroten)

Binnenkant onder het stuur
@demuywo als het binnen nat is kan het ook uit de orbitrol zelf komen
Lijkt me 'droog'.

(klik om te vergroten)

Geen olie
Nog eentje...

(klik om te vergroten)

Geen drupje
Ziet er naar uit dat het de koppeling van de leiding in de cabine met die langs de motor is, zelfde leiding staat met een drupje olie nat nu. Maar dat miet je waarschijnlijk met van die 'open ringsleutels' zoals voor remleidingen aandraaien, en die heb ik niet in deze maat. Je kan er ook slecht bij. Even langsgaan bij de smesse 😉 Neemt ie olie voor de servo van achterbrug of waar moet ik eens peilen?

(klik om te vergroten)

Rechtse staat nat, en dezelfde leiding kant motor ook.
@demuywo het is een heel geprutst maar beetje wringen met een steeksleutel moet wel lukken, olie is dr hydrauliek olie uit het hefdeksel, daar boven peil je ook dus
@brauheist hm, kunnen eens proberen... ik heb een extra hydrauliektank, dan peil ik achter aan de hef.
@demuywo als er in die tank uberhaupt olie zit heb je altijd genoeg, tenzij je er een kieper aan hangt
@brauheist
Voor het stuur inderdaad wel. Beetje apart systeem met die extra tank. Het hefdeksel blijft al vol zitten met olie en als die overvol raakt, loopt die pas over naar de tank waar de pomp het ook uit zuigt.

Ook heb je met tank geen zuigfilter. Al zit het zuigfilter bij inters op een onhandige plaats.
@Corne S de mijne heeft de aanzuig gewoon in het hefdeksel zitten? Ander heb je er toch alsnog niks aan?
@demuywo
Open ringsleutels kunnen soms ook handig zijn.
@Corne S weet ik, maar die heb ik niet in 22 of 24mm 😉 Vandaag met steeksleutels geprobeerd maar bougeert niet. En ondanks dat ie daar nu niet lekt toch weer oliedruppels onder cabine, of twas nog een restantje... eens zien als ie een uurtje gewerkt heeft.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 845 XL Plus en hebben de trefwoorden tekening , case , international 845 , Case international , lekken , zoektocht en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
16
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
791