Renault 53 - Valt uit sinds drooglopen
Kwestie van bijvullen, ontluchten en terug in de schuur. Dacht ik.
Maar sindsdien is het één doffe ellende, in het begin viel hij uit na 60-90 min op vol vermogen maaien met de klepelmaaier (en die vraagt ook wel echt het maximale van de Renault!)
De keren daarna stopte hij ermee na 45-60 min.
Ondertussen gebeurt het al na 15 minuten maaien.
Als hij stilvalt loopt hij rustig in toeren terug tot 0. Alsof je de ontsteking er uit trekt.
In het begin deed het probleem zich vooral voor wanneer ik aan het eind van het veld moest keren, bij het inzetten van de bocht en gas terug nam. Nu lijkt het willekeurig op te treden en ook tijdens het maaien op 2150 toeren valt hij langzaam stil.
Ik heb het voorfilter schoongemaakt en het brandstoffilter vervangen.
Na dat laatste is het er alles behalve beter van geworden gek genoeg.
Heeft iemand suggesties voor wat ik als volgende kan proberen?
* Het lijk me sterk dat hij te warm loopt, de luchtstroom is niet geblokkeerd (geweest).
** Oliepijl heeft niet lager gestaan dan precies tussen min en max in. Ik heb er wel weer wat bijgegooid, ook hier lijkt het eerder slechter dan beter van te worden als er al een verschil is.
*** Na het stilvallen kan ik niet meteen starten. Meestal na een minuut weer, vandaag pas na een 5 minuten, eerder starten lukte niet of hij viel meteen weer uit.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Renault 53 en hebben de trefwoorden renault , maaien , brandstoffilter , starten , vermogen , bijvullen , vervangen , klepelmaaier , brandstof , toeren en ontluchten geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Heeft de 53 ook een brandstofopvoerpompje? Zo ja, hier kan ook een gaasje in zitten die wel eens dicht wil gaan zitten.
Is het een met een CAV brandstofpomp? Ook hier zit een filtertje in, in de aanvoerleiding. Deze kan ook gereinigd/vervangen worden.
Onder het brandstoffilter zit een glazen reservoir met daarin een banjobout, daarvan zijn er waarschijnlijk meerdere en dus ook in de buurt van de brandstoftank begrijp ik?
De 53 heeft geloof ik geen opvoerpomp. (zie bijlage) Voor de pomp (of er in?) moet ik ook nog ergens een filter zien te vinden dus.
(klik om te vergroten)