Illustratie van:
3

Ford 6610 - Aftakas

Hallo, domme vraag warschijnelijk maar ik kan nergens een echt antwoord vinden. Is er verschil in de sterkte van een aftakas? Zo ja, wat voor 1 is ok voor een rotoreg?

Deel dit topic

Reacties

+1
Voor een rotorkopeg moet je minimaal een cardanas met kruisstukken type '35.00' hebben en dit dan met een sterprofiel buis. Verder is er bij een rotoreg in principe altijd een beveiliging op de aandrijving dus of een slipkoppeling, breekpenautomaat of als je wat krapper bij kas zit kan je een gewone breekbout ook overwegen.
+1
Naast de opmerkingen van @arnoba :
Een aftakas wordt gemaakt berekend op het vermogen dat gebruikt wordt. De sterkte van de as moet altijd boven het max. vermogen liggen dat de motor kan leveren. Dat wordt meestal bij de technische gegevens van de aftakas aangegeven in klassen.
Wanneer het werktuig erg kort achter de trekker zit, moet de aftakas misschien scherpe knikken maken bij heffen of dalen. In dat geval liefst een groothoekas gebruiken, of vóór helemaal uitheffen de aftakas uitschakelen.
Verder moeten bij aansluiten beide hoeken in de aftakas gelijk zijn, de ingaande aftakas op het werktuig moet dus ook horizontaal staan, net als de aftakas van de trekker.
De laatste opmerkingen zijn meer dan het antwoord op je vraag, maar ik dacht dat het nuttig was om het te vermelden.
@roscho dat van die hoeken is zeker belangrijk, anders gaat je rotoreg onregelmatig lopen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 6610 en hebben de trefwoorden ford en aftakas geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
3
DEELNEMERS
3
WEERGAVES
483
ONDERWERPEN