Illustratie van:
6

Ford 2000 - Waar opletten bij aankoop?

Hallo ik ben van plan om een Ford 2000 narrow te kopen zijn hier aandachtspunten waar ik zeker op moet letten.
Alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

+1
Het stuurhuis is bij veel trekkers versleten
@Perfect zal ik zeker doen.
+4
De 2000 is van 1964 tot 1975 gemaakt, dus al snel tussen de 50 en 60 jaar oud.

Ik weet niet of je zelf handig bent, dingen kunt en wilt repareren?
natuurlijk kan het nog lang goed gaan, maar er is gezien de leeftijd en wat ze ondertussen hebben meegemaakt best kans op lekkende keringen her en der (krukas, prise as, kans op koppelingsplaat vol olie (plakken, niet ontkoppelen), vette remmen vanwege lekkende achteras kering, dus nieuwe keringen en de remtrommels en schoenen reviseren/vervangen, problemen met laadstroom (gelijkstroom, dus gedoe met regulateur) lekke radiateur, kapotte thermostaat, lekkende waterpomp, dichte aanzuig en retourfilter van hydrauliek, (hefdeksel er af en vervangen/reinigen), iets met de plunjerpomp, versleten fusees en vooraslagers, versleten lagers of delen van omloopspindel in stuurhuis, enz. Allemaal dingen die je bij elk merk tegen kunt komen, hier ook.
Motor dient als ie goed is na 2 a 3 tellen aan te slaan, en in de winter met voorgloeien (er hoort bij mijn weten een vlamstarter op te zitten) slaat ie ook gewoon aan, maar duurt even wat langer. Slaat ie nu in de zomer pas na lager starten aan, dan klopt er ergens iets niet.
Ook is er kans dat de hef bediening onder de hefdeksel bijgesteld moet worden voor als je de hef voor werk nodig hebt waarbij de juiste stand en fijn regelen nodig is, inclusief diepteregeling. De types met een gesloten hef kwadrant (het kapje waar de hef hendel langs loopt) reageren geleidelijker op bediening van de hef als die met een open quadrant.

Maar als je hem echt voor werk wilt gebruiken en het niet gaat om direkt het type, dan kun je misschien ook kijken naar een 2600, 3600, enz., dat zijn zijn jongere broertjes. Die hebben een tandwielpomp voor de hef/hydrauliek met een extern opschroeffilter. Dat werkt in praktijk net even handiger.
@jammermaarhelaasIk ben zelf vanplan om deze te restaureren dus mag wel wat werk aan zijn. Ik heb al eerder een deutz d30s opgemaakt maar daar was het stuurhuis van versleten heb deze moeten laten reviseren . Wat veel geld kosten.
+2
De techniek van zo’n ding is behoorlijk overzichtelijk. Jammermaarhelaas heeft dat goed samengevat. Als je hem in orde wilt maken zou ik goed naar het plaatwerk kijken. Verrot plaatwerk is lastig strak te maken zelf, laten doen is serieus kostbaar en imitatie plaatwerk heeft niet de kwaliteit en pasvorm van het originele.
+1
@Hanomag22

Inderdaad zou ik zelf ook meer na het plaatwerk kijken en liefste ook al paar redelijke banden erop. Scheelt het meeste qua geld. Stuurhuis kan je nog stellen als het niet al te slim is.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 2000 en hebben de trefwoorden ford en kopen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
6
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
455
ONDERWERPEN