Illustratie van:
12

Ford 5610 - Interne olie lekkage stuurbekrachtigingspomp

Bij onze ford 5610 verdwijnt er olie uit de stuurbekrachtiginspomp. Alle afdichtingen in de pomp heb ik vervangen en lekt nu niet meer aan de buitenkant, het vermoeden is dat het nu naar het carter lekt.

Ik ben van plan om de keerring te vervangen, alleen zoek ik een onderdelentekening of iemand met ervaring die het e.e.a kan toelichten

Deel dit topic

Reacties

Zoeken we ook nog een onderdelentekening voor de stuurbekrachting van de 4wd vooras waar deze in verwerkt zit
Zie twee typen staan, hopelijk werkt de link:

mycnhstore.com/eu/nl/…

mycnhstore.com/eu/nl/…

Het is in beide gevallen dan twee maal de E0NN3N529AA
Vervanger bij CNH is de 83925002
@jammermaarhelaas super. Ik heb de pomp al eens gedemonteerd maar het gedeelte aan het carter niet. Kan er op youtube ook niks over vinden dat ze dat demonteren. Is het eenvoudig te doen?
@jan-reitsma

Heb hier zelf geen ervaring mee. Heb wel eens een ander soort pomp op een Ford zonder pomp gemonteerd, stelt niks voor. Gewoon even netjes werken, en bouten op juiste spanning aantrekken. Zit allicht ook een O-ring tussen, die zou ik vernieuwen.
+1
Vaak als de keerring lekt is het lagerwerk ook niet best. Check dat meteen.
@Hanomag22 beste sparex bestellen denk ik. malpasonline.co.uk/itm/Oil-Seals/…
Lijkt voordeliger dan nh te zijn. Of anders indi.nl/INTERSHOP/web/…
@Hanomag22

Kun je als particulier of niet mechanisatiebedrijf bestellen bij malpasonline?
@jammermaarhelaas ze leveren sparex. Het gaat dus vooral om het sparen nummer. Veel lmb kunnen sparex leveren. Denk dat verzenden vanuit uk niet zinvol is qua kosten en wachttijd. 14,52 gbp verzendkosten zie ik net.
@Hanomag22

Oke. Ja, er staat bij een bekend CNH dealer vaak van alles van Sparex op de balie, had het moeten weten 😃
Bij ons was de omnirol zo lek als een zeef daar verdween de olie. Af en toe kwam dat dat onder de trekker uit lekken
+1
Bijna altijd is het zo dat de as van de stuurbekrachtigingspomp speling heeft. Keerring vervangen is dan echt zinloos. Het aluminium pomphuis is dan ingelopen. Als de as dus ook maar iets speling heeft: pomp compleet vernieuwen
Bijna altijd is het zo dat de as van de stuurbekrachtigingspomp speling heeft. Keerring vervangen is dan echt zinloos. Het aluminium pomphuis is dan ingelopen. Als de as dus ook maar iets speling heeft: pomp compleet vernieuwen

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 5610 en hebben de trefwoorden olie , ford , lekt , lekkage , stuurbekrachtiging , pomp , ervaring , vervangen , ford 5610 en keerring geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
561