Pottinger Europrofi - Ervaringen & verschillen t.o.v. Super Vitesse of serie groter
De laatste 12 maanden is er van alles voorbij gekomen hier m.b.t. de juiste manier van het inkuilen. Hakselaars hebben onder andere de revue gepasseerd maar daar konden we niet de juiste inpassing voor vinden. Dan nu ladewagens..
Op dit moment; Strautmann Super Vitesse 29m3 DIN bakinhoud
Trekker; Steyr 4110 Profi powershift (boost 145pk)
Toekomst; Nieuwe Pöttinger Europrofi/ Torro of Strautmann Super/ Giga Vitesse
Trekker; Puma 165 voor de wagen.
Nu staat onze Profi nog voor de wagen, maar deze wordt in de nabije toekomst vervangen voor een andere. Ladewagen moet dus wel getrokken (desnoods met agri chip) kunnen worden door deze 4 pitter.
Om de volgende 4 snedes elke keer een demo machine te proberen, zitten we ook niet op te wachten. Ik kan dus wel de dealer bellen, maar ga liever gericht zoeken.
Kortom; wat zijn nu de échte verschillen tussen de beide merken? Breedte pick-up/ invoer/ vermogensbehoefte? Eigenlijk gewoon op zoek naar de wagen welke de minste PK's nodig heeft om fatsoenlijk te rapen..
''Beide merken zijn super, voorkeur gaat naar dichtstbijzijnde dealer of mooiste aanbieding'' is ook gewoon een antwoord natuurlijk.
Op dit moment; Strautmann Super Vitesse 29m3 DIN bakinhoud
Trekker; Steyr 4110 Profi powershift (boost 145pk)
Toekomst; Nieuwe Pöttinger Europrofi/ Torro of Strautmann Super/ Giga Vitesse
Trekker; Puma 165 voor de wagen.
Nu staat onze Profi nog voor de wagen, maar deze wordt in de nabije toekomst vervangen voor een andere. Ladewagen moet dus wel getrokken (desnoods met agri chip) kunnen worden door deze 4 pitter.
Om de volgende 4 snedes elke keer een demo machine te proberen, zitten we ook niet op te wachten. Ik kan dus wel de dealer bellen, maar ga liever gericht zoeken.
Kortom; wat zijn nu de échte verschillen tussen de beide merken? Breedte pick-up/ invoer/ vermogensbehoefte? Eigenlijk gewoon op zoek naar de wagen welke de minste PK's nodig heeft om fatsoenlijk te rapen..
''Beide merken zijn super, voorkeur gaat naar dichtstbijzijnde dealer of mooiste aanbieding'' is ook gewoon een antwoord natuurlijk.
Laatste
Reacties
Pottinger ken ik iets minder. Maar is zowieso gewoon een goeie wagen. Europrofi kan het vermogen misschien al aan. Want pottinger s kunnen veel vermogen aan. Alleen dan wel weer lage banden
Een giga is ook zwaarder en trekt zwaarder dan een super. Bakmaat is idd gelijk. Een Giga 3602 trekt nog zwaarder dan een 3601. En pick-up s bevallen ook minder goed dacht ik. De 02 serie is ook uit productie.
En de kunststof pick up tanden vind ik ook nog niks
Persoonlijk zal ik altijd de kleinste van de grootste serie nemen. Is toch allemaal net wat degelijker gebouwd. En met de puma heb je vermogen zat.
Enig idee wat er voor de steyr moet terugkomen? En op welke termijn? Als je weet dat je toch hooguit nog 3 jaar met de steyr rijdt zou ik de wagen niet speciaal daarvoor kopen.
Hier in de buurt zijn het toch wel de strautmannen en de schuitemakers die de dienst uitmaken. Pottinger zie je iets minder, al kan dat ook wel aan de dealer liggen.
Wat strautmann betreft is de cfs rol wel een must vgm al weet @mdoornekamp daar meer over
(klik om te vergroten)
Aantal jaren geleden stonden wij zelf voor dezelfde 'stap'. Hadden een SV 3 uit 2008, zoals jij nu ongeveer. Toen uiteindelijk overgegaan naar een jong gebruikte 3501CFS. Meede doordat ik deze nog op het 8 wielig tandem kon zetten, voor een Giga zou deze te lichte zijn.
Heb de 3501 op proef gehad, zelfde trekker, zelfde gras, uur later de oude weer erachter, wat een wereld van verschil.
Wij rijden met 140pk pto trekker ervoor, heb je met een 3501 echt meer capaciteit, laad sneller en veel gelijkmatiger, en toch ook stukkie groter. Snijden is een groot verschil, dus languit lossen en verdelen ook.
Stiekem onderhand ook wel iets naar een volgende stap aan loeren, maar gezien de gedeelde ervaringen hier van een kleine Giga tov een SV weet ik het nog niet.. 140 pk zijn wij echt nodig voor leuk capaciteit, ben bang dat jij dan met een Giga en de Profi van koude kermis thuis komt...
Heb met de eerste snede er 210pk voor gehad, op Eco super mooi laden voor de 3501, durf ik best aan, dus denk wellicht eerst grotere trekker dan grotere wagen..
Al met al, interessante topic!
beverdammachinery.nl/product/?id=3172002
traktorpool.nl/details/Opraapwagen/…
traktorpool.nl/details/Opraapwagen/…
traktorpool.nl/details/Opraapwagen/…
traktorpool.nl/details/Opraapwagen/…
traktorpool.nl/details/Opraapwagen/…
Geen idee of de vicon een goede wagen is eigenlijk.
Edit zie net dat dr hierboven ook al een paar zijn genoemd
tractors-and-machinery.com/item/747875/…
Zijn zulke wagens niet mooi voor jullie? Mooi formaat achter de trekker lijkt mij, en kan de puma ook wel voor denk ik
Ik weet niet of deze al geplaatst was?
Of deze
tractors-and-machinery.nl/item/734240/…
Weet alleen niet of ze ook walsen hebben
Staat wel verweg, vrachten rond de 90 als ik goed gelezen hebt
Weer 1 europrofi wel zonder walsen
wel over de grens maar prijs is netjes
Je hoeft je niet druk te maken om die extra meter lengte. Wagen hoeft ook niet vol. Deze staat in Duitsland en valt binnen je eisen