Illustratie van:
10

Atlas 1404 - Atlas 1404 olienevel

Ik heb een 1404 van 1996. Als ik daar een tijdje op kraan dan begint hij te roken en naar verbrande olie te ruiken. Het zit ergens bij de turbo aangezien die nat wordt. Ik heb de olieretour leiding vervangen aangezien die lek was. Nu is het nog niet helemaal over. Achter de turbo is het blok vrij nat. Ik zie daar van die grote bouten met het lijkt wel veren oid. Zijn dat de kopbouten? Het lijkt wel of het daar ergens vandaan komt. Iemand een idee of dit misschien ook gehad?

Deel dit topic

Reacties

Luchtgekoelde Deutz neem ik aan?
Die 'buisjes' met veren zijn je klepstoterhuizen.
Deze hebben boven en onder afdichtingen en met die veer wordt het op spanning gezet. Daar zal hij vermoedelijk zweten met warme olie. Die olie die eruit komt wordt door de koellucht van de luchtgekoelde motor tegen je turbo en uitlaatspruitstuk geblazen, daar verdampt het en heb je rook en stank.
@NH-Ford ik had het inmiddels gezien op een lay-out van de motor. Dank voor je reactie. Die rubbertjes zijn die los verkrijgbaar?
@Joene Ja, zijn los te verkrijgen, maar moet je tuimelaars wel los, klepstoters moeten eruit.
@NH-Ford en op een aparte manier of met de tang zoals ik heb de buisjes eronder weg halen, en als je pech hebt moeten de spruitstukken erook af, en dan ook daar nieuwe pakkingen tussen
Ik had een link naar klepstoter tang maar is nu 2e keer dat gelijk de hele reactie weg is want ik mag geen link plaatsen.

dus klepveerspanner in zoekmachine

En ik heb een complete blok pakkingset gekocht want dan heb je alles en per stuk is misschien meer zoekwerk.
+1
@85hj60 tang is simpel zelf te maken
tractorfan.nl/picture/1416503/…
tractorfan.nl/picture/1416504/…
tractorfan.nl/picture/1416505/…
tractorfan.nl/picture/1416506/…
tractorfan.nl/picture/1418081/… deze heb ik zelf gemaakt en werkt perfect, ik pak de buisjes er met deze ook zo weer tussen weg
+1
@goeiedag eem pcies, had ook een paar lipjes aan een tang dan wil het prima.
Spruitstuk en inlaatspuitstuk zal er wel af moeten, anders ist martelen.
@NH-Ford inderdaad het is met wel gelukt met een 2 ,3, en 4 cil maar zonder turbo, bij een 6 cil wordt het lastig
Top! Dank voor de reacties. Dit gaat wel lukken. Ik haal de in- en uitlaat er wel af. Dank allen!
+1
Vandaag kraan weer klaar gemaakt. Rubbers van de buizen vervangen. Heb even een c beugeltje gemaakt en werkt perfect. Heb alleen het uitlaat spruitstuk er af gehaald. Inlaat was niet echt nodig. Meteen klepdeksel pakkingen vervangen. Dat systeem is wat minder. Geen pasbusjes oid. Heb de pakkingen ingesmeerd met pakking kit. Goed te doen. Iedereen dank voor de info. Altijd makkelijk als je een beetje voorbereid bent.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Atlas 1404 en hebben de trefwoorden olie , kraan , roken , nat , turbo , blok , atlas , lek en vervangen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
646