Illustratie van:
13

John Deere 1630 - Lek in hef bij de hefas door de versnellingsbak

Mijn JD 1630 lekt bij de hefas die door de versnellingsbak gaat.
Ik heb de olie al afgelaten heflatten er af gehaald en kan de as schuiven. Hoe krijg de oliekeringen er uit?
De as is 20,7 mm dik en het gat is maar iets groter. Als ik de as terug duw zie ik een kunststof ring maar deze past nooit door het gat. Ik wilde de oude er uit halen voor de maat om nieuwe te halen maar weet niet hoe ze er uit moeten (zonder kapot te maken). Wie weet het wel?

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Links. De as is terug geduwd

(klik om te vergroten)

Rechts. De as is naar rechts geduwd

(klik om te vergroten)

Links net als foto 1

Reacties

Bussen er uit tikken en alles compleet vervangen incl. een nieuwe as, anders blijft het lekken.
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik zie de set voor mijn 1630 er nog niet bij staan maar die kan ik dan wel vinden bij Granit
Ik heb deze tractor net en snap de functie van deze as niet. Kun je dat misschien uitleggen?
Er zit niets aan verbonden in de bak en aan de buitenkant zitten de haflatten er ook gewoon met een kogel op.
Ik weet intussen dat deze hefas voor de hoogteregeling wordt gebruikt. Als er meer gewicht op de heflatten komt buigt de as in het midden (in de versnellingsbak) naar onder. Dit drukt tegen een arm. Bij zwaardere types is de as in het midden verjongd zodat hij slapper is.
De witte afdichtring en de O-ring die er omheen zat heb ik inmiddels met een schroevendraaier verwijderd. De witte ring was erg stug en hard geworden. Dus nieuwe (vervanger van de 2 samen) erin.

(klik om te vergroten)

Klopt deze wordt dan ook buigas genoemd als de as niet is ingesleten hoef je deze ook niet te vervangen ik heb zelf goede ervaringen met de paarse afdichtingen deze gewoon bij de dealer gehaald .
@JvH 1120 die zijn inderdaad een stuk beter maar kunnen nog steeds een worsteling zijn om erin te krijgen.
In warmwater leggen worden ze iets soepeler van .
De zijdelingse speling als deze er is ook gelijk oplossen doormiddel van vullingen is ook beter voor de afdichtingen
@JvH 1120 In een 8 vorm draaien en dan in het gat steken. Even een beetje rommelen en ze zitten er zo in.
Ik had ze in heet water gelegd en de as net ver genoeg naar binnen geschoven dat ik de nieuwe paarse ring er in kon duwen. De as helpt dan eigenlijk en de ring kan niet in de versnellingsbak vallen.
As was aan een kant iets ingesleten. Na olie weer terug in de bak en even laten lopen lijkt het dicht aan 2 kanten.
Mooi dat opgelost is daarom ook zijdelingse speling opheffen anders kan de groef in de as de keerring kapot drukken.
+2
Bedankt JvH. Ik heb de as mooi opgesloten zodat ze niet kan schuiven. Vandaag zwaar belast met gras snijden. Ze is nog mooi dicht aan beide zijden.
👍
Ik had twee pennetjes in de gereedschaps kist, die passen precies in de gaten voor de borging van de heflatten, zo bewerkt dat het gat dicht zit zonder scherpe randen. Het gat zit dicht, de afdichtin kan er niet in, goed vet er aan en is klaar

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 1630 en hebben de trefwoorden olie , john deere , kapot , schuiven , versnellingsbak , dik , hef , lekt , maat en john deere 1630 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
13
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
874