International 624 - Koppeling komt niet vrij
maar als ik de aftakas weer in z'n werk zet kan ik de versnelling in de vrij zetten maar blijft de trekker doorgaan koppeling intrappen helpt niet. wat kan er aan de hand zijn? Hebben de technische heren en of dames enig idee wat het kan zijn?mvrgr Roel
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 624 en hebben de trefwoorden trekker , aftakas , koppeling , versnelling , cormick , trap , International en werk geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Er kunnen meerdere dingen aan de hand zijn volgens mij:
- Price-as van de aftakas (holle buis) neemt de price-as van de rijden mee (heb ik weleens meegemaakt bij een 844 / 856). Kogellager was bij de 856 kapot (zie foto's in mijn profiel). Bij de 844s was het naaldlager tefect.
- Drukvingers van de aftakas en rijplaten staan te ver uit elkaar. De druklagers kunnen maar een bepaalde afstand van elkaar schuiven. Met een 624 weleens gehad dat ik met de handkoppeling de rijkoppeling vrij trok.
Persoonlijk denk ik aan de eerste. Het feit is dat je wel beide koppelingsplaten vrijkrijgt.
Misschien een makkelijke test voor de eerste situatie. Zet de trekker in de hoogste versnelling met afgeschakelde motor. Schakel de aftakas in. Trek de handkoppeling naar achteren en kijk of je de aftakas kunt draaien. Trap eventueel de koppeling ook in en doe dezelfde test.
En (nu niet het geval denk ik), hoe was het lager er in het vliegwiel aan toe en was het puntje van de as nog erg versleten?