Illustratie van:
10

Ford motor - 592e water in olie en olie in water

Goeden dag , laatst heb ik de kleppen gesteld van een Ford 592e 4 cil 3.6 ltr ,deze motor ligt o.a in de Ford Major, ik constateerde daarbij waterdruppels cq condensemulsie in de kleppentrein en aan de kleppendeksel , daarop controleerde ik t koelwater en hier constateerde ik lichte hoeveelheden olie , gezien er iets olie in t koelwater is denk ik dat de koppakking lek is , t aandeel water in de olie is echter groter dan t aandeel olie in t koelwater , voordat ik aan de werkzaamheden begin had ik graag eerst jullie ervaringen , in eersteinstantie zouden de O ringen van de bussen ondicht zijn , iemand van jullie enig idee ?

Deel dit topic

Reacties

+2
Dat de bussen doorroesten komt bij oudere Fords wel eens voor.
@bas101 inderdaad de bussen zijn een zwak punt. Vooral als men water gebruikt ipv koelvloeistof.
Ben dan bang dat beide defect zijn , en de bussen of o ringen en de koppakking.
Simpel, carter er onderuit. Als de bussen lek zijn zie je dat echt wel. Als je pech hebt kun je gaan kleien met vloeibaar metaal om de zitting van de o ring weer in orde te maken. Als de bussen lekken moeten ze er uit en moet de kop er ook af.

Soms is mayonaise ook het gevolg van veel condens en valt het mee. Keer verversen en kijken wat er gebeurt kan ook. Maar carter laten zakken is beter denk ik.
+1
@Hanomag22 de kop gaat er in elk geval af, het carter waarschijnlijk ook , alleen al om te kijken of er water langs de bussen komt en om m schhoon te maken , wilde wat olie aflaten en steld vast dat er een dikke prop bagger voor de aftapplug zat.
+2
@bas101 waarschijnlijk beter om eerst het cárter eronder weg te halen.dan kun je druk op het koelsysteem zetten en van onder kijken of er ergens water voor de dag komt. Is de kop er al af gaat op druk zetten niet meer.
Kop is eraf, aan de koppakking is nergens geen lek te herkennen, ik zet 'm er voor nood weer op , en zer m met de buitenste kopbouten weer vast , zal dan druk op t systeem inzetten en t carter eronderheen halen , iemand nog een goed adres waar ze giede kwaliteit nieuwe cilinder bussen verkopen? Zullen waarschijnlijk alle 4 vervangen moeten worden , bussen hebben stootrand, hoewel motor wel vlot startte .
@bas101
Als je toch nieuw spul gaat kopen, breng dan meteen koelvloeistof mee, voor af te vullen.
@Ford revisiemotor heb ik op voorraad, komt ook nieuwe olie op , volgens mij is dit filter een hoofdstroomfilter , dan zou ik 15w40 kunnen gebruiken, de motor is behoorlijk smerig van binnen , dikke smurrie.
Wat een klapdown ding

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford motor en hebben de trefwoorden olie , water , ford , motor , lek , Koppakking , ervaringen , koelwater , bussen en kleppen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
619