Illustratie van:
8

Takeuchi TB 016 - Hydrauliekslang onder de cabine vervangen

Er is een hydrauliekslang gesprongen van mijn Takeuchi TB016. Ik heb eerder een hydrauliekslang vervangen, dus ik weet hoe dat moet (maar ben absoluut geen ervaren monteur).

Echter is er nu 1 gesprongen die ik niet kan herleiden, heeft iemand enig idee waar deze slang voor is en waar die naartoe gaat? Als iemand weet hoe lang deze moet zijn zou het helemaal top zijn, aangezien de machine op 3 uur rijden staat en ik daar eigenlijk de volgende keer al met een nieuw slangetje heen wil gaan zonder eerst de boel te hoeven opmeten.

Ik hoop dat de foto's een beetje een goed beeld geven van welke slang ik bedoel, het is aan de rechterkant van de machine.

p.s. dat ding waar hij aan vast zit kan ik ook heen en weer bewegen, klopt dat?

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Reacties

Als zelf er naar toe rijden niet kan. slangenwacht.nl/mobiele-service/
Wel lastig te zien zo,
Een standaard slangenboer kan zo vanaf de foto niet zien welke lengte hij moet zijn. Maar zeker niet welke nippels.. misschien wel een dealer.

Als hij van 1 rijmotor is, kun je er toch gewoon met de kar tegenaan rijden en dan opladen. Misschien als je 1 kant op rupst dat er niet eens olie uitkomt
Hij staat in België momenteel 😁 en op een plek waar ik met de kar zeker niet kan komen om hem op te laden.
Hij moet dus gefikst worden op de plek waar hij staat helaas...

Mijn vraag was ook meer in de richting of iemand weet waar deze slang heen gaat en wat deze precies doet, aangezien hij aan iets vast zit was los zit.

De nippels lijken identiek aan diegene die ik eerder heb vervangen. Alleen gaat deze slang denk ik niet naar het centrale verdeelblok
+1
Als je de slang er niet onderuit wil halen gaat het lastig worden om zelf iets te doen...

Wellicht gaat die van de rijmotor naar het draaistuk onder de cabine. Effe beetje schuin zetten, beveiligen en losmaken.
Zo gaat het moeten. En dan met de volledige slang naar een mechanisatiebedrijf in de buurt, nieuwe slang op maat maken en terug monteren. Waarom de slang los zit, misschien is deze geraakt door iets waardoor de nippel los zit of zelfs gebroken is? Functie is zeker van het rijwerk, kan een drukloze retour zijn gezien de kleine diameter.

Mobiele services zijn er ook in België. Kost wel wat geld maar dan hoef je ook zelf niet of niet veel te doen, ze komen met hun bus tot waar je staat, fixen je slang en klaar. Pirtek, hansaflex,... Google kent er nog meerdere.
Dat is volgens mij van leiding voor de rupsen breder te zetten of smaller, uiteraard, bij mijne kubota kan ik de rubberen vloermat eruit halen en dan de ijzeren plaat demonteren , kan je dan overal nogal redelijk goed aan.
@Een-schorpioen als het die is, kun je helemaal makkelijk gewoon opladen
Kijk of de keuze kraan goed staat. In principe gaat er geen olie naar het slangetje als hij op het schuifbord staat ingesteld. Dan zou je hem op de kar kunnen rijden. Om hem thuis te kunnen maken.
Je zou ook naar Verhoeven kunnen bellen en vragen om de maten en de maat koppeling van het slangetje.
En gewoon de slang er af halen en dan bij het dichtstbijzijnde mechanisatiebedrijf een nieuwe laten persen?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Takeuchi TB 016 en hebben de trefwoorden cabine , verdeelblok , vervangen , machine en nieuw geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
8
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
508