Illustratie van:
7

O&K MH4 - Cs asafstempeling

Hallo , de 2 enkelwerkende cylinders die dienen als balancer willen niet meer naar beneden. Deze cylinders worden via perslucht vanuit de cabine gestuurd . Het persluchtgedeelte werkt correct . Onderin de kraan zit een balanceerventiel dat is aangesloten op de lekleiding vam de rijmotor. Op deze leiding krijg ik olie doch geen druk. Is er iemand die weet hoe dit systeem juist werkt? Een link naar een werkplaatshandboek voor dit type kraan zou ook handig zijn .

Alvast dank voor jullie reactie

Alvast

Deel dit topic

Reacties

Is dit niet gewoon 2 cilinders die beide tot de nok gevuld zijn en die met een slang en een blokkeerkraan met elkaar verbonden zijn? Draai je de blokkeerkraan dicht, dan kan de olie niet meer heen en weer en ben je dus afgestempeld.
Misschien is er lucht in de cilinders gekomen, ze horen bovenaan een ontluchtingsnippeltje te hebben.
+2
@roscho , ze zijn idd met elkaar verbonden maar via een ventiel dat aangesloten zit op de lekleiding. Ontluchting zit er zeker niet op
Toevallig hetzelvde probleem gehad met onze benmac kraan.
Zorg ervoor dat de hyaurdaulick tank onder druk staat zoals dat normaal is bij een mobiele kraan de cilinders worde dan gevuld door de tegedruk van de hydraulick tank. Het kan nodig zijn om de cilinders te ontluchte kan eenvoudig worde gedaan door de slang los te draaie en de cilinders vol olie te schudde.
Hopelijk heb je wat aan de informatie zo heb ik onze kraan ook weer werkend gekrege
@fendt612s hallo , dank je voor de info. Op deze kraan staat er op de hydraulische tank een ontluchtstop. Is het dan niet zo dat de tank drukloos is?
@Filip-verbert hydraulyktank hoort op druk te staan, dwz bij mijn oude liebherr is dat zo
@Filip-verbert dat klopt maar die gaat pas open als hij een bepaalde druk bereikt het kan zijn dat ie meteen ope is maar dan is hij waarschijnlijk kapot.
Zorg er wel voor dat de cilinders van de as afstempeling uitgeschove zijn dus de stange moete op de as zitten, de druk is niet hoog genoeg om ze uit te kunnen drukken
@fendt612s ok , dank u , ik ga ermee aan de slag

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de O&K MH4 en hebben de trefwoorden olie , kraan , cabine , druk , o&k , type en werkplaatshandboek geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
7
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
389