Molcon dubbellucht ervaring mee

Hallo ik heb een setje molcon dubbellucht gezien 12.4 r28 ik heb thuis dubbellucht met ring en spindel wat is beter molcon of ring met spindel mvg ClassicTractors13

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Om deze gaat het aanrader of geen aanrader wat is jullie ervaring er mee?
Mvg ClassicTractors13

Reacties

+2
jammermaarhelaas
Horen 3 haken in de 3 ster, zitten er maar twee in op de foto.
Foto 2

(klik om te vergroten)

+1
Bietenbrug
@ClassicTractors13 deze zitten er wel 3 in maar dat andere wiel maar 2.
+4
langeslagdiesel
€50,- voor het setje. €700,- voor nieuwe rubbers plus afvoer van de vergane glorie. FF laten stralen / spuiten €200,- ( als je mazzel bent) ander armpje er bij zoeken uit de goede serie €50,- . Moet het setje op een oldtimer of vooras? En aan het werk? Heb zelf een setje 11-28 Molcon netjes gemaakt voor onder me trekker. En een gelijke maat Molcon kooiwielen laten stralen / spuiten. Kan dus kiezen. Staat droog in de schuur op zolder. Maar heb het eigenlijk nooit mee. Al met al een duur setje speelgoed op zolder staan.
@langeslagdiesel op een oldtimer
Is het makkelijk te monteren zo`n molcon systeem?
bart-spies
@ClassicTractors13 Ja wat is makkelijk. Met deze maat kun je de banden best makkelijk verplaatsen dus ze zitten er zo op, maar het gaan ook niet vanzelf.
+1
casejxu
@bart-spies zelf 34" banden met 480/70r34 met molcon dubbellucht. Ideaal! Je heb t er zo aan en af. Zeker met een molcon ring in je velg
spotmelker
@casejxu Hier ook molconringen op 65R38 banden. Het moet makkelijk gaan bij grote(re) wielen, vind het wat gevaarlijk om daarmee te lopen schuiven. Bij kleinere maten kun je het dubbellucht wiel wel verschuiven om ze goed in de blokjes van het trekkerwiel te krijgen. Wel geef ik de klauwen een tik met de hamer voordat ik ze helemaal vast draai. Bij ring en spindel zit er vaak een nok op de trekkervelg waar de uitsparing van de ring omheen past. Dit is wat lastiger te monteren dan molconsysteem omdat je dan soms het wiel een halve slag moet draaien, bij driepotig molcon hooguit eenzesde.
+1
jammermaarhelaas
@spotmelker

Hier draai ik de dubbellucht bij demontage altijd even een paar slagen los en sla met een hamer even tegen elke haak zodat ze uit de ring springen.
+3
JohanvS
@casejxu liever blokjes, met een ring gaat die wel eens verdraaien met trekwerk.
robbin lamers
@JohanvS inderdaad ik ben ook voorstander van blokjes, ring trek je er zo doorheen. vind het zelf een fijn systeem om aan en af te koppelen. GS systeem moet ook voor een blokje staan. Onze grootste molcon wielen zijn 12.4r46, maar met een oude tand van de afschuifvork draai je het wiel zo rond, wordt je vanzelf handig mee.
+1
InsaneNL
@robbin lamers welke GS versie bedoel je, 1 centrale Haak kan ik me iets bij voorstellen dat blokje nodig is. Met meerdere haken is het in principe niet nodig
goeiedag eem
@robbin lamers zet het wiel op een trespa plaat en je sleept hem zo met de plaat en al over de straat en rolt hem weer op de trekker aan of hij voor het blokje staat heb je niks geen gedoe met een vork of buis oid
+1
casejxu
@JohanvS gebruiken zelf nooit echt voor trekwerk. En het monteert veel makkelijker
+1
BigBendeutz
@ClassicTractors13 dit molcon systeem is prima voor oldtimer trekkers (makkelijker als plaat en spindel), je moet wel 3 blokjes of een ring in jouw velg lassen,,en bij het plaatsen het de trekker wiel op een balkje rijden zodat je ruimte onder het wiel heb. en bij trekkers met wat meer pk en hogere snelheid willen ze wel uit de ring of blokken schieten ,niet fijn op de openbare weg(fietsers).
dit is wel een heel aftands setje, daar komt nog wel een paar honderd euries bij voordat die te gebruiken zijn.
spotmelker
@BigBendeutz in plaats van de trekker op balkjes te rijden kun je de krik er even onder zetten. Dan kan je het wiel draaien zodat de molconblokjes voor de haken komen. Hoef je niet met het dubbellucht wiel te slepen/wrikken.
+1
mahindra4wd
De wielen hier gepresenteert zien er niet bepaald gezond uit en wie weet wat kom je nog tegen als je er de banden afhaalt. De rand van de binnenkant van de velg waar de band op afsluit is wellicht dermate dat je hem als rot kan beschouwen. Zijn geld, hoe minimaal ook, niet waard volgens mij.
ronald73
Leuk voor op het land en vlakke wegen. Als je wel eens stoepranden of vergelijkbare oneffenheden mee moet pakken wil er wel eens een haakje afbreken, grootste kans daarmee natuurlijk met die drie haken in een wiel en afhankelijk van het gewicht van je trekker. Althans, dat was mijn ervaring. Daarom hadden we altijd die dubbelluchtwielen voor de zekerheidmaar maar met een ketting met de trekkervelg verbonden zodat indien er een haak afbrak het wiel altijd dicht bij de trekker bleef (13.6-38).
+2
Wouterke
Heb het vaak gebruikt op mijn Ferguson 130, die set is in dezelfde maat. En is heel makkelijk om derop te zetten. voor lange afstanden op de weg is het niet zo geweldig, maar in het veld is wel zo makkelijk. Als deze set je niet bevalt, voor hetzelfde geld mag je een set komen halen bij mij 😄 heb nu een grotere traktor.
@Wouterke heb je foto's van de dubbellucht?
mahindra4wd
Een voorstel dat ik niet zou laten voorbij gaan mocht ik dergelijks willen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden dubbellucht , mvg , ervaring en molcon geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
22
DEELNEMERS
15
WEERGAVES
2.302