Illustratie van:
33

International 353 - Waarom zakt mijn international 353 niet

De trekker heeft 3 jaar stil gestaan de hef wil niet zakken waarschijnlijk pompt hij wel door op de pomp het kraantje onder de stoel is helemaal open (daal snelheid) hij reageert ook niet op de hendels wat zou het probleem kunnen zijn

Deel dit topic

Reacties

+1
@jesse-houben heb je het kraantje wel rechtsom gedraaid? Linksom is blokkeren.
@redeagle14 dan word het niks idd . Wel mooi dat je eerst op de eenvoudigste oplossing wijst!!
Als dat het niet is kun je verder zoeken. 👍🏽👍🏽
+1
@cyrus-van-gelder Als je de hefhendel helemaal naar beneden zet en dan de daalsnelheid verdraait, zou hij zeker moeten zakken, tenzij er iets stuk is.
Als de trekker trekkrachtregeling heeft, zou die hendel ook nog verkeerd kunnen staan. En als het lang niet gebruikt is, zou het stiftje dat de beweging over moet brengen naar het hefblok misschien vastgeroest kunnen zitten.
@redeagle14 ja rechtom gedraaid zakt nog niet
@jesse-houben dan de leiding van het ventiel naar de cilinder iets losdraaien en kijken of hij dan zakt. Indien wel, dan zit het in het hefventiel. Bij niet dan blokkeert de kogel onder het hendeltje.
@redeagle14 en hoe moet ik die dan vrijmaken
@jesse-houben spanstift er uit en kijken of het asje dieper wil. Anders moet het asje er uit. En soms moet de deksel er af.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

@jesse-houben ik bedoel de deksel waar het kraantje in zit
Het zuigfiltertje kan ook nog wel eens dicht zitten bij de 23/53 serie. deze zit in het hefdeksel geloof ik
Er zijn er ook die niet zakken wanneer de motor niet draait geloof ik?
+1
@jammermaarhelaas
Van alle inters moet de hydrauliek pomp werken om de hef te laten zakken
+1
@Klein Rot Niet van alle inters! Mijn B275 zakt de hef zonder dat hij loopt. De 523 van mijn zoon kent dit verschijnsel wel.
@donkey63
Die hef wordt ws nog met een enkelwerkend ventiel aangestuurd, bij onze D-219 is dat ook zo.
@Corne S
De hef van een 219 is ook geen hef van IH, maar van ZF en/of Bosch. De hele achterbrug komt van ZF bij die types. Niet vergelijkbaar met de Engelse achterbruggen, waar ook gewoon regeling op zat.
@donkey63 dat is Engels. Meestal is nazakken ook ingebouwd.
+1
@donkey63
Alle latere inters uit Duitsland zakken niet zonder Hydrauliek druk
@Klein Rot Zou best kunnen, zo goed ben ik ook weer niet thuis in de inters. Ken alleen onze twee.
+1
@jesse-houben
Dit is het schema van de hef van een 353. Als je het kleine leidinkje tussen de nummer 3 en 4 iets losdraait zal de hef moeten zakken. De beide hendels 12 en 13 moeten naar beneden staan

(klik om te vergroten)

+1
@Klein Rot dan zakt hij ook niet
@jesse-houben
Kun je de hefarmen wel iets bewegen ?
Heb bij een Fendt Favoriet wel eens meegemaakt dat na lange stilstand de beide aseinden waar de hefarmen op zitten practisch vastgeroest waren .
Soms een beetje vocht erbij ; en voor je het weet zit soms iets vastgeroest .
@basia kan ze niet bewegen maar toe we hem starte gingen de armen omhoog naar niet meer naar beneden
@jesse-houben
Ja , oliedruk heeft meer kracht dan losse armen ; zoals @Klein Rot beschrijft , als de olie weg kan ; zou de hef moeten zakken ; misschien met een grote hefboom aan een hefarm ; dan zou het toch iets mechanisch moeten zijn
@jesse-houben
Dan moet je het daalsnelheid hendeltje verdraaien dat zit nog weer tussen de leiding en de hefcilinder in het hefdeksel.
Zie bijgevoegde foto nr45 is de daalsnelheid schroef het ronde deel daarvan drukt kogeltje nr11 uit de zitting dan kan de olie weglopen naar het hefdeksel zie de pijltjes. Het kan zijn dat de schroef te kort is door een of andere oorzaak en dat hij het kogeltje niet uit de zitting drukt. Je kan de schroef helemaal verwijderen en met een lange pen proberen de kogel uit de zitting te drukken.

(klik om te vergroten)

+1
@Klein Rot zit bij mij er niet op
@jesse-houben

Quote Reactie van @jesse-houben:
zit bij mij er niet op

Als ik de foto van een reactie hierboven zie, dan staat daar ook de regelstang van het daalsnelheid-regelventiel op?
Alleen zit er geen knop of pennetje in om hem te verdraaien. Je zou hem met een tang misschien kunnen draaien?

Als dit niet lukt, en de hiervoor gegeven adviezen geen resultaat geven, dan zou die hele deksel waar dat daalsnelheid-ventiel in zit even lossen (als dat mogelijk is, ik weet niet of er de ruimte voor is?). Eerst de kleine leiding die er voor op zit er af, en dan de 4 bouten op de hoeken van de vierkante deksel ieders een slag los draaien en dan de bouten stuk voor stuk met de hand steeds iets verder losdraaien, tot de O-ring die de hem afdicht in de cilinder zo ver uit de cilinder is dat de olie kan ontsnappen. Dan zou de hef moeten gaan zakken (er kan olie weg uit de hefcilinder).
Zo niet, dan zit ie mechanisch vast.
+1
@jesse-houben
Maak even een foto van het hefdeksel, voorkant achterkant, dan weten we waar we over praten
@Klein Rot

Een paar reacties hierboven staat een foto van de bovenkant, staat die deksel met daalsnelheids-regelventiel op (als ik het goed begrijp).
+1
Dit is het kraantje voor de daalsnelheid. Links om is sneller dalen. Rechts om dan begrenst je het dalen en kan je zelfs het dalen laten stoppen. Zie de groene pijl links boven

(klik om te vergroten)

@Ahjwinth doet die niet op uit
@jesse-houben Je hebt gelijk, de motor moet draaien anders zakt de hef alsnog niet. Maar als het kraantje dicht staat en de motor draait zakt de hef ook niet
@jesse-houben
Weet je zeker dat de oliepomp draait? Het kan voorkomen dat het asje breekt of dat het tandwieltje eraf valt

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 353 en hebben de trefwoorden trekker , hef , stoel , pomp , International 353 , zakken en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
33
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
1.167