Fendt Favorit 3 - Tips voor het opknappen
Het is wel een opknapper. Ik heb zelf veel ervaring met het sleutelen aan crossmotor en quads, dus een trekker is weer iets compleet nieuws maar hopelijk gaat het lukken.
Nu ben ik sowieso opzoek naar iemand die goed is het het lassen, stralen en spuiten van plaatwerk. Kent een van jullie toevallig iemand in de buurt van Enschede? Het heeft geen haast en mag in de verloren uurtjes gedaan worden.
Ook rookt de motor bij veel / vol gas blauw. Zou dit kunnen betekenen dat de motor slecht is afgesteld, of dat de zuigerveren versleten zijn? Motor heeft volgens de teller 1700 uur gelopen.
Mocht iemand nog kleine onderdelen hebben liggen hoor ik het ook graag. De grill, trekhaak voor, en laatste deel van de uitlaat missen, maar een nieuwe motorkap ben ik eventueel ook wel in geïnstalleerd.
Onderaan staan wat foto’s van de trekker.
Alvast bedankt
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt Favorit 3 en hebben de trefwoorden fendt favorit 3 , Sleutelen , Opknappen , trekhaak , onderdelen , ervaring , plaatwerk , zuigerveren , motorkap en versleten geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Denk ook dat je moet demonteren wat je opgeknapt wilt hebben en dan naar zoiemand brengen moet die het restaureert zoals jij het wilt hebben (goed gemaakt of 100% orgineel).
Welke kant enschede zit je?
Vliegveld kant??
Ik krijg de wielmoeren niet los. Ik wou vandaag de brede banden er onder zetten, dus ik heb gisteren alle moeren vol gespoten met wd40. Vanmorgen nog een keer. Ik krijg geen beweging in geen enkele moer. Geprobeerd met slagmoersleutel op luchtdruk, ratel, steeksleutel met lange ijzeren pijp er aan…
Morgen een nieuwe poging met heetstoken maar hopelijk werkt dat
Heeft iemand ervaring met heetstoken, en zou dat kunnen werken?
En wat betreft de bak, aan de onderkant van de trekker lijkt hij wel te lekken. Alleen waar is natuurlijk altijd de vraag. Is het handig om de hele onderkant schoon te spuiten met remreiniger en dan vervolgens kijken waar hij lekt?
Het heeft een; 20km/h bak, dit wil ik misschien ook vervangen naar een 30 km/h bak. Is dit goed te doen of valt dat tegen?
Sorry voor alle vragen, dit is mijn eerste trekker en wil er graag veel bij leren.
Ook heb ik de het 12mm boutje om het oliepijl van de brandsotfpomp iets los gedraaid, en daarna er helemaal uit gedraaid. Er zat geen olie meer in. Kan dit er ook mee te maken hebben dat hij ‘stottert’ bij veel gas? En kan dit eventueel schade hebben veroorzaakt?