Illustratie van:
92

Fendt Favorit 3 - Tips voor het opknappen

Hallo allemaal, na lange tijd opzoek te zijn geweest naar een Fendt favorit 3 heb ik er deze week eindelijk een kunnen kopen voor een nette prijs.

Het is wel een opknapper. Ik heb zelf veel ervaring met het sleutelen aan crossmotor en quads, dus een trekker is weer iets compleet nieuws maar hopelijk gaat het lukken.

Nu ben ik sowieso opzoek naar iemand die goed is het het lassen, stralen en spuiten van plaatwerk. Kent een van jullie toevallig iemand in de buurt van Enschede? Het heeft geen haast en mag in de verloren uurtjes gedaan worden.

Ook rookt de motor bij veel / vol gas blauw. Zou dit kunnen betekenen dat de motor slecht is afgesteld, of dat de zuigerveren versleten zijn? Motor heeft volgens de teller 1700 uur gelopen.

Mocht iemand nog kleine onderdelen hebben liggen hoor ik het ook graag. De grill, trekhaak voor, en laatste deel van de uitlaat missen, maar een nieuwe motorkap ben ik eventueel ook wel in geïnstalleerd.

Onderaan staan wat foto’s van de trekker.

Alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

+2
Hierbij wat foto’s

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
Grill is nog nieuw te krijgen
Ik zag het, maar 2e hands lijkt me goedkoper 😅. Hij moet toch gespoten worden. Kun je de breedte van de achteras ook verstellen, zo ja, hoe dan? Ik denk namelijk dat de bredere banden anders langs het achter spatbord uitsteken.
@Snippert.F Succes met je project.
Quote Reactie van @Snippert.F:
Ik denk namelijk dat de bredere banden anders langs het achter spatbord uitsteken.


En als je ze andersom monteerd?
@Snippert.F ik denk dat als je de brede banden er op steekt de breedte wel meevalt, je moet enkel de velgen aan de juiste kant monteren. Dus omgekeerd als de smalle wielen. Mooi project trouwens.
Weet ik niet, misschien past het ook wel. Ik zal morgen eens kijken
+1
Mooi project zou hem ook wel willen! Voor wat betreft de motor een compressie test geeft een beeld van de staat. Meten is weten.
+1
@fendt2 dat is een goeie. De Fendt was gebruikt in de tuinbouw en heeft lange tijd stil gestaan. Wat zijn handige stappen om alles eerst te doen? Olie, diesel en filters verversen, of eerst opzoek naar het probleem van de blauwe rook en dan kijken of het blok los moet?
+1
@Snippert.F het is van veel dingen afhankelijk. Maar als hij lang stil heeft gestaan zou ik beginnen met olie ed. En eerst een tijdje gebruiken. Meestal komt het er op neer dat hij open moet. Maar dan heb je wel alles getest en weet je wat er nog meer aan de hand is.
@fendt2 bedankt voor de tips.
@Snippert.F ik denk dat deze al een keer klokje rond is geweest.
Ik ben echt compleet nieuw met oldtimer trekkers. Ik heb even in een foto omcirkeld waar ik niet van weet welke functie ze hebben. Hopelijk kan iemand dit mij ook uitleggen

(klik om te vergroten)

De rood omcirkelde dingen weer ik niet van wat ze doen
@Snippert.F Als ik jou was zou ik even opzoek gaan naar een werkplaatshandboek en bedieningshandleiding van de fendt favorit 3. Hierin staat ook de uitleg van wat wat is en informatie over bijvoorbeeld de motor en het afstellen hiervan. Bij oude trekkers ging de urenteller bijna altijd maar tot 9999 en dan begint de teller weer opnieuw. Dit betekent dus dat je trekker 11700 uur heeft, wat niet gek is voor zijn leeftijd. Ik heb zelf geen ervaring met de favorit 3, maar rechtsonder omcirkeld in rood is het differentieelslot.
Iedereen die ik zo even ken in de omgeving enschede die lassen en restaureren kan heeft daar volop werk in voor zichzelf of kan een goed uurloon verdienen door te beunhazen bij een mechanisatie bedrijf.
Denk ook dat je moet demonteren wat je opgeknapt wilt hebben en dan naar zoiemand brengen moet die het restaureert zoals jij het wilt hebben (goed gemaakt of 100% orgineel).
Welke kant enschede zit je?
Vliegveld kant??
@Fendt926Driver bedankt voor de reactie. Ik ben zeker bereid om ook eventueel voorwerk zelf te doen, maar ik wil het plaatwerk gewoon netjes hebben. Hoeft niet netter dan nieuw te zijn maar gewoon strak. Ik woon zelf in Losser, maar ik dacht Enschede klinkt wat bekender in de oren van mensen😅. Ligt ook wel dicht bij elkaar dus dat maakt het verschil niet.
@Snippert.F losser, is toch van Joma salade?
+1
@peter-witvliet Hahaha dat klopt inderdaad. Ligt dicht bij Enschede.
+1
De eerste moeilijkheid is al gevonden 😅
Ik krijg de wielmoeren niet los. Ik wou vandaag de brede banden er onder zetten, dus ik heb gisteren alle moeren vol gespoten met wd40. Vanmorgen nog een keer. Ik krijg geen beweging in geen enkele moer. Geprobeerd met slagmoersleutel op luchtdruk, ratel, steeksleutel met lange ijzeren pijp er aan…
Morgen een nieuwe poging met heetstoken maar hopelijk werkt dat
+1
@Snippert.F
Dit heb ik ook in het begin wel eens gehad.
Elk weekend elke manier geprobeerd om mijn voorwiel los te krijgen met niks werkte, ook niet met mn 1/2 slagmoersleutel.

Uiteindelijk aantal weekenden ingespoten en met een simpele uitschuifbare wielmoersleutel, ging het wel los 🤷🏼‍♂️

Wat voor slagmoer sleutel heb je?
Ik had eerst een 1/2 slagsleutel. Daar kreeg ik bijna niks mee los. Vervolgens een zwaardere gekocht en dikkere luchtslang en krijg tot heden alles in een keer los…
@LuftDeutz Ja zeg het maar…
Er staat op de doos dat hij 310 nm koppel heeft. Volgensmij is het niet zo’n hele sterke. Ik denk dat het niet gek is om in een betere te investeren aangezien dit niet de enige moeten zijn doe lastig los zullen gaan. Raden jullie op accu ook aan of niet?
+1
@Snippert.F zou voor de 3/4inch doppenset gaan daar kan wel 1.5 meter buis op.
@Snippert.F

Met accu zelf geen ervaring.
Ik heb deze aangeschaft is wel 1/2 deze heeft 1900 nm. Kan op 4 standen vast en 4 standen los.
automotive-line.nl/product/…#

Waar je op moet letten als je een lucht sleutel koopt is hoeveel bar de sleutel vraagt en hoeveel bar je compressor kan geven.
Quote Reactie van @LuftDeutz:
Waar je op moet letten als je een lucht sleutel koopt is hoeveel bar de sleutel vraagt en hoeveel bar je compressor kan geven.

Dat lijkt mij niet altijd het geval.
De liters lucht is belangrijk bij de hoeveelheid bar die de sleutel optimaal doet werken.
Quote Reactie van @LuftDeutz:
Waar je op moet letten als je een lucht sleutel koopt

Let vooral op het koppel waarmee hij de moeren kan draaien. Hoeveelheid lucht is niet zo'n probleem voor de hobby. Is de compressor leeg, dan ga je eerst koffie drinken of iets anders doen. Wil je heel zwaar werk aankunnen, kijk dan eens hier, meteen pagina 3 omdat op 1 en 2 het speelgoed staat: hbm-machines.com/nl/zoeken/…
Echt krachtige luchtsleutels zijn nogal prijzig. Ik denk dat je voor de wielmoeren meer hebt aan een flinke dopsleutel met 1" aansluiting en een mooie pijp daarop.
Als het erg vast zit, loop je wel kans om de wielbouten af te draaien, maar ik verwacht dat die gewoon nog nieuw te koop zijn.
En natuurlijk eerst een week lang iedere dag inspuiten met WD40 of IMAL.
@roscho @Fendt926Driver

Ik gebruik het ook voor de hobby. Ik heb verder niet zoveel verstand van luchtsleutels enz. Maar ik dacht dat hoeveel bar er ook mee te maken had hoeveel kracht hij daadwerkelijk kon/kan leveren. ( Sorry dat ik het fout zeg of gezegd heb) 😄
+3
Quote Reactie van @LuftDeutz:
hoeveel bar er ook mee te maken had hoeveel kracht hij daadwerkelijk kon/kan leveren

De meeste luchtsleutels (zowel grote als kleine) werken bij 6-8 bar. Dat kan eigenlijk elke compressor opbrengen. De hoeveelheid lucht die de compressor kan opbrengen doet er wél heel erg toe. Heb je een minicompressortje, dan zal de tank binnen een paar seconden leeg zijn, zo'n luchtsleutel vréét lucht. Voor hobby kun je dan best even wachten, professioneel vervloek je de compressor omdat de baas niet wil dat je binnen een uur 8x komt koffiedrinken 🤔 Daarom staat in werkplaatsen gewoonlijk een grote compressor op krachtstroom.
+1
@roscho heeeel bekend verhaal Robert👍🏽.
Zo gaat het exact bij ons op het werk🤪

@roscho tec7 is ook goed
+1
Quote Reactie van @roscho:
Ik denk dat je voor de wielmoeren meer hebt aan een flinke dopsleutel met 1" aansluiting en een mooie pijp daarop

Ik doe hier bijna alles met 1/2 slagmoersleutel van rodcraft (the beast), niet te geloven wat dat ding allemaal loskrijgt. Wielen van mijn 936 zijn geen probleem om los te krijgen. Duurt natuurlijk soms een paar slagen langer dan een 3/4 of 1" variant
Ik ga morgen eerst een poging wagen met heet stoken. Ik hoop dat dat lukt. Met een buis wil half, de velg is als het ware te diep waardoor de ratel niet genoeg naar buiten steekt. Met een verlengstuk lijkt het mij weer kwetsbaar.

Heeft iemand ervaring met heetstoken, en zou dat kunnen werken?
+2
@Snippert.F
Heb je geen goeie zware kruissleutel? Daar kun je ook wel een brok pijp op zetten. En anders een serieus zware luchttol, desnoods even bij mechanisatiebedrijf in de buurt.
+1
@yoohan kruissleutels heb ik tot maat 24, en de moeren zijn maat 27. Ik denk dat ik een grotere kruissleutel ga aanschaffen.
@Snippert.F Grote kruissleutel met lange pijp is een mooie oplossing.
Een luchtsleutel die groot genoeg is ben je verder bijna niet nodig aan je trekker.
@Snippert.F ik zou het niet doen. Je beschadigd meer dan nodig. Met een verlengstuk kan gewoon.
@fendt2 hoe bedoel je? Verlengstuk op een ratel ?
@Snippert.F Ik kreeg de mijne eerst ook niet los.
Heb gewoon een dopvan 1" genomen met bijhorend verlengstuk en kreeg ze los met een buisje van 0.5m er op.
Zo beschadig je volgens mij het minst, of met luchttool of op batterij leken mij even waardevol.
Maar zoals al eerder gezegd, je hebt enkel een zware voor dit nodig.
Dus, eens kijken of je deze niet van een LMB of dergelijke mag gebruiken.
@Snippert.F ik bedoel dop op de moer daar op een verlengstuk en dan de ratel. Dan de ratel / sleutel verlengen met een buis. Je hebt nu waarschijnlijk een doppenset van een half inch er is ook nog een type groter daarmee bedoel ik het vierkantje van de doppenset.
Quote Reactie van @Snippert.F:
Met een verlengstuk lijkt het mij weer kwetsbaar

Dat hangt van de kwaliteit van de sleutelset af. Ik heb wel een filmpje gezien met Indiërs die sleutelen aan een trekker en dan met z'n tweeën op 2 m. pijp staan te dansen. Maar inderdaad: goedkope sleutels verongelukken gegarandeerd.
+1
@roscho Die van Gedore zijn geweldig, Beta of facom is ook goed. dat schaf je één keer aan en daarna nooit weer.
+1
Quote Reactie van @roscho:
Ik heb wel een filmpje gezien met Indiërs die sleutelen aan een trekker en dan met z'n tweeën op 2 m. pijp staan te dansen.

Die mensen wegen meestal niet zo veel 😄
@Snippert.F ik heb heel veel ervaring met heet stoken, en dat werkt goed!!!
Heet stoken ( zelf gebruik ik dan acytyleen)
Tot het sinaasappel oranje word , dan de sleutel erop zetten.
Er zijn wel wat dingetjes waar je rekening mee moet houden : materiaal kan kromtrekken ☝️.
Let ook goed op met kunstof onderdelen en andere brandbare dingen. Vet en olie bij zo,n trekker fikt zomaar he?
Dan is het einde oefening.
Sinaas appel oranje , en niet meer.
Anders brand je ook nog eens een gat in de velg, net zoals een hele handige kennis van me. ( Maar niet heus)🫣
[
Nog even wat anders, weet iemand of een motorkap van een Fendt farmer 3s het zelfde is als voor een Fendt favorit 3?
Quote Reactie van @Snippert.F:
Fendt farmer 3s het zelfde is als voor een Fendt favorit 3?

Farmer 3s is een eckhouber.
Jou favorit 3s is een rundhouber.
Dus nee dat past niet.
@Fendt926Driver
Farmer 3S is ook rondneus tot 1967 of 68
@Snippert.F
Zijn niet gelijk ; anders in constructie ook heeft de farmer een gat met klepje voor de tankdop .
Maar ze passen volgens mij wel ; ik heb al eens een favoriet kap op een farmer gezet , maar een kenner ziet dat het een andere kap is ; ook de houdertjes zitten iets anders (om kap vast te zetten)
+1
Als je meer te maken hebt met serieus vaste wielmoeren zou ik een krachtvermeerderaar/momentversterker opzoeken, of eventueel eens horen of iemand in de buurt niet eentje heeft. Hier ligt eentje al jaaaren en is tot nu toe toch altijd het effectiefste gebleken bij moeren die echt goed vast zitten (hebben ook geen professionele slagmoersleutels). Wat handig is dat je eigenlijk niets extra nodig hebt en zodoende ook makkelijk op verplaatsing kan meenemen indien nodig.
+1
Quote Reactie van @YaMaGa:
krachtvermeerderaar/momentversterker

Dat lijkt mij idd. een handig hulpmiddel en dat hoeft je ook de kop nog niet te kosten. Zie bijv. hbm-machines.com/nl/p/…
@roscho ik heb ook zo n krachtvermeerderaar en die is inderdaad super handig voor dit soort dingen.
Ze zijn er nog wel goedkoper...
+1
Het simpelste is om even naar een mechanisatie bedrijf te rijden en daar alle wielmoeren even los te laten draaien en met wat vet weer vast zetten. Dan draai je ze thuis zo weer los.
Quote Reactie van @JOHNDEEREBOERTJE:
met wat vet

Vet aan wielbouten wordt afgeraden. Het zorgt ervoor dat de moeren gemakkelijker draaien en vergroot daarmee het risico op stukdraaien van de bouten.
Als ze eenmaal los zijn geweest, willen ze de volgende keer wel weer los. Tussendoor wel even een staalborstel er overheen om de roest te verwijderen.
+1
Vanmiddag een paar uur bezig geweest met een poging tot het losmaken van de moeren. Na lang heetstoken en heel veel wd40 verder is het aan een kant gelukt met een pijp op de ratel. Aan de andere kant krijg ik 4 moeren nog steeds niet los 😬. Van het weekend weer een nieuwe poging
+1
Quote Reactie van @Snippert.F:
pijp op de ratel

Pijp op de ratel is niet handig, die kan zomaar verongelukken. Je kunt beter de haakse hoek gebruiken met een verlengstukje. Dat kan hooguit buigen. Als de ratel zijn tanden heeft verloren, kun je hem weggooien.
Nu ga ik mezelf tegenspreken: bij Lidl kun je voor €15 een telescopische ratel kopen: lidl.nl/p/parkside-telescopische-ratel-1-2-inch/… . Ik heb er een en gebruik hem vaak, maar hij kan natuurlijk niet op tegen dopsleutels met 3/4 of 1" aansluiting.
+1
@roscho ben ik helemaal met je eens, maar ik heb wel goede kwaliteit gereedschap. En een grote dikke ratel die het niet snel zal begeven 😅. Ook kun je bij zoiets wel een beetje “aanvoelen” of het wil lukken. Voor die 4 laatste moeren gok ik niet op de ratel want die zitten echt muurvast.
@Snippert.F werkt toch wel goed dat stoken . Meurt wel flink he?
Het lukt je in ieder geval dus toch wel👍🏽
Ik heb vandaag de andere moeren en velg ook los gekregen met een zware kruissleutel en pijp. De Fendt is in de tuinbouw gebruikt, dus de spoorbreedte aan de voorkant staat ook heel erg breed. Ik heb ook geprobeerd om deze weer smaller te zetten maar ook hier krijg ik geen beweging in. Het lijkt niet vastgeroest te zijn aan de binnenkant. Iemand nog tips?
+1
@Snippert.F
En toch zit er denk ik zoveel roest tussen de koker en fusee-houder gedeelte dat ze niet willen schuiven .
Heb wel eens een as gedemonteerd , en behoorlijk met moker moeten bewerken om de einden weer los te krijgen
+1
@basia met een moker moeten bewerken?🤔. Heb ik ook wel eens gehad hoor, dat noemen ze bij ons thuis zinvol geweld 😉
+2
@Snippert.F kruipolie (geen wd40) geduld goed gereedschap lange sleutels en grote hamers.
+1
Quote Reactie van @fendt2:
kruipolie (geen wd40)

Wat is volgens jou een goede kruipolie? Ik ben nog steeds op zoek naar een Echt goede kruipolie.
+1
@ronald73 innotech of tec GT7
+1
Quote Reactie van @peter-witvliet:
innotech of tec GT7

Bedankt. Ik zal het eens proberen 😄
+1
@peter-witvliet justicebrothers.com/products/automotive/…
Dit is ook monster spul. Wd-40 werkt net zo goed als erover te pissen
+1
@bartjuh dan heb je goede pis.
+2
Quote Reactie van @peter-witvliet:
innotech of tec GT7

Vroeger was IMAL altijd dé kruipolie, het is nog steeds te koop. (IMAL=Ik Maak Alles Los).
+1
@ronald73 wd 40 is en blijft toch het beste voor het minste geld. vind ik. En het is overal goed voor. Zelfs zweet oksels.
@peter-witvliet dat ga ik gelijk proberen!!!
Werkt het ook bij zweetvoeten?
Dan koop ik gelijk een hele voorraad.
Zeuren ze thuis ook niet meer als ik 'm,n werk laarzen uittrek.😜😜😜😜
@fendt2 geduld moet je zeker hebben, anders moet je never nooit aan dergelijke projecten beginnen. M,n eigen trekker ben ik ongeveer 3 jaar mee bezig geweest. Iedere keer wat doen als je tijd hebt...
Ging met oude auto,s net zo.
Goed gereedschap, en goede werkplek is ook wel een must😉
@Snippert.F inplaats van de kruissleutel met pijp kan je ook nog een hbm wringijzer van 1'' kopen, met een aantal doppen en verloopstukken, hebben wij vorig jaar ook gedaan voor de moeren van de velgplaten, kostte toen rond de 100 euro totaal volgensmij
+1
Is het een idee om het eerst te monteren en dan de roest weg te schuren? Lijkt me makkelijker dan met veel geweld het terug de koker in te slaan
+1
@Snippert.F
Eerst demonteren bedoel je ? Ja , en dan goed alle roest verwijderen , kun je ze zo weer moeiteloos naar binnen schuiven .
Maar demonteren moet eerst wel lukken .
@Snippert.F roest verwijderen is altijd zinvol, dan is het gelijk weer gangbaar he?
Is er nog iemand die mensen weet voor onderdelen voor een favorit 3? Ik heb nog een aantal onderdelen nodig. Een aantal zijn er nieuw ook nog wel te krijgen, maar het liefst 2e hands want het niet toch opgeknapt worden. Misschien dat er ergens nog een sloper is voor oude trekkers?
@Snippert.F Misschien Meindersma, Kapel-Avezaath? (edit: plaatsnaam gecorrigeerd) agri-parts.nl/
Als je ze belt en ze hebben niks, weten zij vast wel waar de collega's zitten.
Quote Reactie van @roscho:
Kerk-Avezaath

Kapel avezaath (bij tiel) ook goed
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Kapel avezaath

Klopt. Hoewel er tussen een kerk en een kapel niet zo gek veel verschil is, maakt het voor plaatsaanduiding vast veel uit. Dank voor de correctie.
@Snippert.F fendt demonteer bedrijf v d heuvel in nijkerkerveen is een bedrijf met veel fendt delen.
In duitsland (half uurtje van jou af) zit ook een demonteer bedrijf (dieter wilken) die best wat delen zou kunnen hebben.
Maar vooral op e bay kleinanzeigen staan heel veel delen.

Of probeer een onderdelen boek te vinden liefst met originele nummers
@Fendt926Driver bedankt! Ik ga contact opnemen.
Helemaal goed! En kan iemand mij vertellen met welke stoel de favorit 3 origineel is geleverd? Ik vind de grammer ds50 erg mooi alleen dit is volgensmij origineel farmer 106
Ik wil van het weekend bezig met het kijken naar de staat van de motor en bak, en lekkages. Wat is het handigst wat betreft de motor, de kijken of de motor carterdruk heeft door te kijken of hij olie sputtert als ik de vuldop er af haal? Ik hoop dat de brandstoftoevoer smerig is, aangezien hij ook stottert bij vol gas en ook veel blauw rookt. In het ergste geval denk ik aan versleten zuigerveren, maar dan zou ik ook veel carterdruk hebben toch? Hij lekt ook olie uit een slangetje dat hoog zit achter de radiateur, is dit een overloop? Dit doet hij alleen als die loopt namelijk

En wat betreft de bak, aan de onderkant van de trekker lijkt hij wel te lekken. Alleen waar is natuurlijk altijd de vraag. Is het handig om de hele onderkant schoon te spuiten met remreiniger en dan vervolgens kijken waar hij lekt?
Het heeft een; 20km/h bak, dit wil ik misschien ook vervangen naar een 30 km/h bak. Is dit goed te doen of valt dat tegen?

Sorry voor alle vragen, dit is mijn eerste trekker en wil er graag veel bij leren.
Quote Reactie van @Snippert.F:
Het heeft een; 20km/h bak, dit wil ik misschien ook vervangen naar een 30 km/h bak. Is dit goed te doen of valt dat tegen?

Als jij ergens een 30 bak kunt vinden is het wisselen maar een eitje.
@Fendt926Driver een 30 bak heb ik al op het ook. Zit nog wel veel verschil in hoe ze aangeboden worden, met hefblok, zonder ect. Ook complete achterbruggen. Maar als ik dat wil, lijkt het me wel goed om te doen voordat ik begin met het opknappen van de trekker.
@Snippert.F als je nog een 30 bak op overschot tegenkomt kan ik ook wel nog 1ntje gebruiken 🙈
@Fendttrisixfan ik zal aan je denken 👍🏻
Kun je een losse bak nog op een of andere manier controleren of die nog goed is? En wat zou een nette prijs zijn voor een 30 bak?
Vandaag weer bezig geweest met het eerste onderhoud van de Fendt. Ik wilde de kleppen stellen, maar ik zie nergens markeringtekens op de krukaspoelie?

Ook heb ik de het 12mm boutje om het oliepijl van de brandsotfpomp iets los gedraaid, en daarna er helemaal uit gedraaid. Er zat geen olie meer in. Kan dit er ook mee te maken hebben dat hij ‘stottert’ bij veel gas? En kan dit eventueel schade hebben veroorzaakt?
Quote Reactie van @Snippert.F:
maar ik zie nergens markeringtekens op de krukaspoelie?

Dat hoeft toch ook niet.
Als er 1 op tuimelen staat kun je een andere stellen.
Ligt aan de ontstekingsvolgorde.
Die staat op de zijkant van het blok als het goed is
Top bedankt, wanuit mijn ervaring met quads staan er altijd wel markeringen op. Weet je toevallig ook of het schade kan hebben veroorzaakt dat de brandstof geen olie had?
@Snippert.F

Helemaal geen olie in de brandstofpomp is nooit goed. Zelfde als je een motor zonder olie laat draaien.

Of ie daarvan gaat stotteren weer it niet. Denk dan eerder en niet goed verbrandingen of te weinig w.
@LuftDeutz misschien als ik de kleppen afstel is het ook wel goed. Wat zou ik anders nog kunnen doen zodat hij meer brandstof krijgt, of dat het brandstof systeem niet verstopt zit?
@Snippert.F ik las namelijk dat je zelf de verstuivers beter niet los kunt halen. (Of in iedergeval als je daar geen verstand van hebt )
Quote Reactie van @LuftDeutz:
Denk dan eerder en niet goed verbrandingen of te weinig w.

Reactie gepost met te weinig olie en daarom vastgelopen? 🤔
+1
@roscho

🤣🤣 ik denk het wel😅

Maar er moet staan of te weinig diesel krijgt. Maar dat had ie door😄

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt Favorit 3 en hebben de trefwoorden fendt favorit 3 , Sleutelen , Opknappen , trekhaak , onderdelen , ervaring , plaatwerk , zuigerveren , motorkap en versleten geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
92
DEELNEMERS
20
WEERGAVES
2.622