International 323 - Hoe radiateur buis solderen
ik heb bij mijn 323 koelvloeistof willen aftappen aan de aftapplug aan de onderste buis die uit de radiateur komt, alleen zat de plug zó vast dat de schroefdraadbus uit de buis gescheurd is.
Ik heb al geprobeerd het te solderen, maar het soldeer hecht niet.
Heb de buis met een gasbrandertje heet gestookt, de plek van de scheur goed schoon gemaakt met de staalborstel, nogmaals goed warm gestookt, S39 eraan en soldeer voor waterleiding erin laten vloeien. Maar als het geheel is afgekoeld, krab ik het soldeer er met een schroevendraaier zo weer af. Het hecht op een of andere manier niet.
Heeft iemand ervaring met dit soldeerwerk en goede tips?
Gr. Paul
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 323 en hebben de trefwoorden koelvloeistof , warm , ervaring , heet , aftapplug , radiateur , International 323 en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Is de staalborstel van rvs?
Word wel met zachtsoldeer gedaan
Bij de nieuwere blokken van de 423 etc, is het blok zelf nog niet leeg als de radiateur leeg is. Dan moet je er nog een dop uitdraaien net boven de startmotor.
Ik weet alleen niet hoe dat bij een 323 is, gezien die nog een blok van de d-serie heeft. Dus als het omwille van de vorst is, is het belangrijk om na te gaan of hij echt leeg is.