Illustratie van:
46

John Deere 4755 - Wat is de waarde van een 47 of 4955?

Goedemorgen allemaal, Ik ben op zoek naar een John Deere 4755 of 4955. Nu heb ik er een aantal gezien.
Alleen probeer ik mezelf een beetje te oriënteren qua prijs.
Wat is de waarde van zon type in redelijk nette staat? Met 8 a 9000 draaiuren? En voorzien van een fronthef?
Zelf zat ik te denken aan 27/28K.
Is dit bedrag redelijk of zijn deze types meer waard?

Deel dit topic

Reacties

Zoiets??

tractors-and-machinery.nl/item/767615/…
Kost ook zo rond dat geld.
Maar dan wou ik ook de 4955 hebben en niet de 47
@Fendt926Driver Die zag ik ook al langskomen, maar werd eerst geadverteerd voor 32000. Zit er verschil tussen de 47 en 49? Ik dacht dat de 47 de terug gedraaide versie was.
+3
Quote Reactie van @Valtra8050:
Zit er verschil tussen de 47 en 49?

Voor zover ik weet 38pk verschil.
Rest bijna helemaal hetzelfde.
Maar een 4755 met 38pk meer blijft een 4755.
En dat is het voor de liefhebber dan net niet.
+1
@Fendt926Driver nette traktor. goed op de banden met fronthef.ijkt mij nog een redelijke prijs.
Quote Reactie van @deJong:
nette traktor. goed op de banden met fronthef.ijkt mij nog een redelijke prijs.

Als ik die prijs bij een zo netjes uitgevoerde fendt 615E zou zien staan dan was die snel verkocht geweest
@Fendt926Driver yes. Deze jd lijkt ook gewoon nog heel origineel te zijn. Niet bijgesppten o.i.d. dan vetrouw ok het niet als ze er met een spuitpistool of kwast mee omheen zijn geweest.
+5
@Valtra8050 de 4955 heeft een Denso brandstof pomp, de 4755 zou een andere pomp hebben ( bosch zoals ik begrepen heb).
In de hydrauliek zou ook een verandering in zitten, maar heb in specs wel eens de zelfde waardes en liters gezien.

Ik zou voor die prijzen, erg uit kijken dat je geen oostblokker op het netvlies krijgt. De uren teller springt netjes op 0 en je kunt zo maar een “redelijke nette “ trekker met 19 of meer op je stoep krijgen. En die trekkers staan al regelmatig voor deze prijzen in de handel, de echte nette trekkers kom je voor deze prijs nog niet zoveel tegen.

De powershift kun je testen via een hendel aan de zijkant van de bak, kun je op internet vinden de waardes in toerental. Dit is een belangrijk puntje om te weten de bak is een gevoelig puntje.

Verder veel succes met de juiste keuze van een zeer bijzondere trekker!
+1
@Mario-fransen Bedankt voor de reactie. Klinkt als een kenner.😉 Kun je bij deze trekkers ook nog zien of ze klokje rond zijn geweest? Of is dat puur op de gok?
+1
@Valtra8050 nee dat is op de gok, het is niet dat het display iets aan geeft dan.
Ik heb de foto’s bekeken op de site van groenoord en dan zie je dat in de cabine de kunstofbodemplaat netjes is met het profiel erop, en de koppeling en gaspedaal netjes zijn en niet glad. Als die 10000 uur meer zou het waarschijnlijk meer slijtage bevatten.
Mijn 49 met minder uren is het gladder als bij die, ligt ook aan het schoeisel en hoeveel beweging die chauffeur had natuurlijk.

De bekleding in de cabine die eruit en los is zegt niks dat hebben ze allemaal. Voor een dikke 2000€ heb je een complete nieuwe bekleding.

Verder zou je hem daar moeten bekijken hoe hij is slijtage in de hef en trekhaak vertelt ook wel iets.
De bak en motor zullen ze je daar wel iets meer over kunnen vertellen hoe de staat is.
Hij mist achter wel de kunststof spatbord verbreders, en de spiegels en lampen steunen voor zijn creatief gemaakt zeg maar.

Het ziet eruit als een nette trekker met goede basis.
+2
@Mario-fransen Oke, dat klinkt positief. Volgende week maar even heen kijken. Bedankt voor de reactie, stuk wijzer van geworden!😁
8 a 9000 uur, hoe is de powershift? Hoe is de motor, hoe is de hef? Met dit op n rijtje word t makkelijker om te oordelen
@county854t Kun je slecht zeggen, stel je gaat ervan uit dat t allemaal wel "redelijk" goed zit.
Bijvoorbeeld de trekker die door fendt926driver is gestuurd.
verwijderd
+26
@Fast Eddy jij hoeft ook niet te reageren hoor. Iedereen weet inmiddels dat huub en jij elkaar niet liggen maar je hoeft het hier ook niet uit te gaan lokken terwijl er gewoon word gereageerd op de topicstarter.
+7
Quote Reactie van @Fast Eddy:
Je hebt een hekel aan John Deere. Waarom reageer je?

Iemand vraagt om een prijs. Ik geef een plek aan waar een advertentie staat.
Zoiets is zelf niets voor mij dat klopt.
Maar daarom kan ik een ander nog wel iets helpen
Ik denk dat je met dat bedrag redelijk goed zit. In het oostblok staan ze wel voor minder, maar dan moet je ook maar hopen dat de powershift nog goed is.
+6
Ik zou eerst en vooral goed de geschiedenis van de trekker napluizen en checken of de urenstand klopt. Trekker van 33 jaar met ruim 9000 uur. Is dus nog geen 300 uur per jaar. Evengoed kan het 19000 of zelfs 29000 uur zijn.
+1
@walker1 als een "echt" bedrijf adverteert met echte uren zullen ze daar ook voor in staan denk ik.
+2
@DANOONTJE POWERR

Heb een gebruikte NH TM140 zien staan bij een dealer, weet dat deze 17000 uur had, maar omdat ie bij het loonbedrijf waar hij gelopen heeft zeer goed onderhouden is (ook de hef en trekhaak werden op tijd gesmeerd) geloof je meteen dat ie er maar 7000 gemaakt zou hebben.

Dit lmb adverteerde dan ook met 7000 "afgelezen uren".
+8
@jammermaarhelaas Als zij het ook weten vind ik het misleidend. Ik denk dat het zelfs strafbaar is.
@PieterA

Ik weet niet of ze het er niet bij gezegt hebben bij navraag, of bij verkoop.
@jammermaarhelaas ik heb dit exact zo gezien bij een NH TSA van een klant van me die zeer secuur was.
+1
@RVM

Bij mij op het werk is het bij de JD 6530 net andersom. Het koppelingspedaal is bijna glad maar de trekker heeft nog geen 8000 uur. Hij staat voor de haakarm en de koppeling wordt veel gebruikt met op en afzetten van containers. Vaak hebben we zand aan de schoenen dat werkt mooi als schuurmiddel.
+2
[quote="@Fast Eddy" p="2341009"]Bij mij op het werk is het bij de JD 6530 net andersom. Het koppelingspedaal is bijna glad maar de trekker heeft nog geen 8000 uur. Hij staat voor de haakarm en de koppeling wordt veel gebruikt met op en afzetten van containers. Vaak hebben we zand aan de schoenen dat werkt mooi als schuurmiddel.

Slijtage van de pedalen zegt niet altijd alles. Zo'n JD 4755 is echt een trekker voor loonwerkers of grote akkerbouwers. Dan is zo'n trekker dagen lang aan het ploegen op grote percelen en wordt alleen op de kopakkers even de pedalen gebruikt.
Maar bij een voorlader trekker worden de pedalen bijna continu gebruikt, dan zijn ze na 8000 uur glad, maar bij die andere trekker nog lang niet glad bij 8000 uur.
+2
@walker1 Bij een oudere trekker is de slijtage van de koppeling een betere graadmeter dan de urenteller. Ik zou liever een 4255 kopen met een gave koppeling en 12.000 uren dan een 4255 met een versleten koppeling en maar 8.000 uur.
+1
@PieterA tweedehands kopen blijft een risico, nieuw ook trouwens . Als je tweedehands koopt moet je iets kopen wat het waard is om weer op te knappen. Dwz merken , series en types Die een goede opinie hadden/hebben bij de gebruikers.
Uren niet te veel naar kijken, koppelingpedaal ook niet trouwens. Ik gebruik hem alleen om te starten.
Kijk uit bij machines uit frankrijk en kijk uit bij machines van veehouders
+1
@willemk
Quote:
Kijk uit bij machines uit frankrijk en kijk uit bij machines van veehouders

Waarom?
+1
@J asper vaak niet onderhouden is mijn ervaring.
+4
Quote Reactie van @willemk:
vaak niet onderhouden is mijn ervaring.

Er zijn ook nette veehouders en slordige/makkelijke akkerbouwers.

Ik zou ook extra oppassen bij ex-akkerbouw trekkers met fronthef en pto, die hebben vaak geen makkelijk leven gehad.
Veel stof gesnoven, sappen van uien/aardappelloof, vaker (te) warm geweest met al die zooi voorop.
+1
@hobbyboer

Veehouder trekkers zijn veel beter. Met een koude motor meteen volgas om voer te halen of voer aanschuiven, zo min mogelijk onderhoud en pas een radiateur uitblazen als de trekker aan de kook is.
+3
@Fast Eddy Bij een akkerbouwer met dikke kippers wisselende invalchaffeurs en najaars in de bagger martelen, hebben ze het vast altijd beter.
+1
@J asper

Alles beter dan bezuinigen op onderhoud. En kortstondig gebruik.
@Fast Eddy Hele winter stilstaan worden ze wel beter van? Ik weet het ook niet maar akkerbouw trekkers zijn ook niet heilig.
+1
@J asper

Je hebt gelijk.
@Fast Eddy ik vindt het verschil wel minder geworden tussen een akkerbouw of een veehouders trekker. Vroeger was een akkerbouw trekker vaak beter en netter. Maar als je ziet wat ze er tegenwoordig allemaal aanhangen dan krijgt de boel ook wel flink voor de kiezen.
+1
@KlaasM

Daar heb je gelijk in. Het verschil is wel een stuk minder geworden.
+1
Quote Reactie van @Fast Eddy:
Met een koude motor meteen volgas om voer te halen of voer aanschuiven,

Trekkers van veehouders die dat werk doen zijn vaak ook al een heel stuk ouder, dat kun je totaal niet vergelijken met een mooie jonge gebruikte trekker (of die dan ex-akkerbouw is of ex-veeboer maakt weinig uit denk ik)
@hobbyboer

Oude of nieuwe trekkers wordt niet apart genoemd. En wat is tegenwoordig oud?
@Fast Eddy Een courante trekker is de huidige serie en de serie er voor. Dus bij John-Deere vanaf 2015. Een 6150R is niet meer courant. Onze 6190 TTV ook niet meer.

En oude trekker is een trekker die te ver achterloopt met de hedendaagse functieeisen. Wat mij betreft zijn bij ons de oudere Agrotrons tot 2004 en de TM135 oude trekkers. Geen isobus, load sensing(kon wel toen) of variabele transmissie en of gps-voorbereiding af-fabriek.
+1
@PieterA

[quote] En oude trekker is een trekker die te ver achterloopt met de hedendaagse functieeisen [quote]

Dat is wel een goede omschrijving.
+1
Quote Reactie van @Fast Eddy:
En oude trekker is een trekker die te ver achterloopt met de hedendaagse functieeisen

Het verschilt natuurlijk per bedrijf aan welke functie eisen een trekker moet voldoen.
Maar in het algemeen kan je ook kijken naar wanneer er echt grote veranderingen zijn doorgevoerd.
De trekker waar het topic overgaat, een JD 4755/4955 zie ik wel als een oude trekker. Is gebouwd tot 1991, de opvolger 4760 tot 1994. De 4055 en 4060 serie waren toen wel helemaal uitontwikkeld, de basis stamt uit de jaren 70 met de 4030 serie.
Als ik een dergelijke zware trekker echt voor het werk zoek, dus niet voor de hobby, dan zou ik voor een 8000 serie gaan. Dat was in 1995 echt een helemaal nieuw ontwikkelde trekker en dan heb je toch echt iets moderners dan een 4760 uit '94.
+1
@PieterA
Quote:
En oude trekker is een trekker die te ver achterloopt met de hedendaagse functieeisen. Wat mij betreft zijn bij ons de oudere Agrotrons tot 2004 en de TM135 oude trekkers. Geen isobus, load sensing(kon wel toen) of variabele transmissie en of gps-voorbereiding af-fabriek.

Dat hangt er vanaf wat je zelf wil, heel specifiek per situatie. Jouw oude agrotrons en tm135 voldoen toch goed binnen jouw functie eisen voor die trekkers?
Sterk, comfortabel genoeg, iedereen kan er mee weg en weinig gedonder.
Er worden zat nieuwe trekkers geleverd bij veehouders voor jouw criteria vanaf dag 1 al oud zijn, maar waar die veehouder zich prima mee red.
+1
@ronald-deutz-fahr Als een trekker bij mij meer kost dan wat hij me waard is dan kan hij vertrekken. Met oude trekkers kan ik me voor bepaalde werkzaamheden nog goed redden. Ze zijn wel oud, maar niet te oud om nog wat voor me te kunnen verdienen.
@walker1

Foto van de betreffende trekker.

(klik om te vergroten)

+2
@Fast Eddy Ligt ook veel aan de chauffeur hoe hard de koppeling slijt. Ik heb 11 jaar geleden een keer mijn enkel verzwikt bij het achteruit van de trekker met aardappelen planten. Toen kon ik mijn linkervoet een paar maanden niet belasten en heb ik alleen op trekkers gereden waarbij ik de koppeling niet nodig had. Sindsdien rijdt ik vaak genoeg zonder de koppeling te gebruiken. (Ook handig bij werk waarbij je de stoel gedraaid hebt.)
@walker1 Trekker kan uit het Oldambt weg komen , daar draaien trekkers soms niet veel uren .
+1
Koppelingen in de nieuwere deere's zijn van alluminium. waar het hier om gaat is het van gietijzer. dat is geen eerlijk vergelijk.

maar het lijkt mij handig dat als je aan een toch wel vorse investering voor een relatief oude en unieke trekker gaat kijken. je beter een kenner mee kunt nemen om mee te laten kijken. die ziet met een half oog wat jij in 3 uur bijvoorbeeld niet ziet.
het is natuurlijk geen garantie maar zou er zelf meer vertrouwen in hebben.

bij deze trekker, carterdruk van motor, powerschift goed testen zijn de belangrijkste dingen zoals hierboven al vermeld wordt.
zou zelf liever iets meer op de paal leggen voor een nette strakke dan een versleten/niet strakke trekker. klinkt logisch natuurlijk. maar het euro't nog wel voort als je er mee bezig komt.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 4755 en hebben de trefwoorden john deere , type en john deere 4755 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
46
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
4.274