Illustratie van:
5

Fendt 614 - Probleem met koppakking, heb de mening van een expert nodig

Hallo, ik heb een vraag over een MWM TD226.6. Ik heb problemen met een koppakking op een cilinder. Na het correct installeren van de pakking en het volgen van de instructies, begint de pakking na 2 uur werken uit te blazen. Mijn vraag is: De pakking die ik heb geïnstalleerd heeft een boringdiameter van 106,5 mm en een dikte van 1,4 mm. De gatdiameter van de afdichting lijkt iets te groot te zijn. Zoals je op de foto kunt zien, is er een "stap" tussen de vuurring van de koppakking en het afdichtingsoppervlak van de voering. Is dit opzettelijk of moet de vuurring van de afdichting direct op het afdichtingsoppervlak rusten? Geeft de WHB iets over deze pasvorm? Het afdichtingsoppervlak steekt correct uit omdat ik het heb gemeten. Ik ga nu een Fendt-pakking proberen (de originele beige pakking die oorspronkelijk van de motor is verwijderd). Ik heb gehoord dat ze een beetje anders zijn.Ik heb de "stap" in het paars gemarkeerd op de tweede foto. Alle hulp is welkom.Dit was de originele pakking die brak, hij blies in het koelsysteem, ik heb hem toen vervangen en hij dichtte het lek in het koelsysteem, maar begon in de lucht te blazen. Ik hoorde dat er een slechte partij Elring afdichtingen was voor deze motoren en de kwaliteitsafdichtingen zijn alleen verkrijgbaar bij Fendt. Heeft iemand anders dat gehoord?

Deel dit topic

Reacties

Zijn de bussen wel op hoogte? Onderblok krom? Dat wil ook prima
Kop gevlakt? Sommige denken dat een losse cilinderkop niet krom gaat maar dat gaan ze zeer zeker wel.
Heb zelf ook problemen met L ring gehad die er iedere x tussen uit geblazen werden. Orginele Fendt pakking gemonteerd en toen was het over. Elring zegt dit probleem te hebben verholpen, is ook al enkele jaren terug
Zijn de bussen wel op hoogte? Onderblok krom? Dat wil ook prima
Kop gevlakt? Sommige denken dat een losse cilinderkop niet krom gaat maar dat gaan ze zeer zeker wel.
Heb zelf ook problemen met L ring gehad die er iedere x tussen uit geblazen werden. Orginele Fendt pakking gemonteerd en toen was het over. Elring zegt dit probleem te hebben verholpen, is ook al enkele jaren terug
+1
Zijn de bussen wel op hoogte? Onderblok krom? Dat wil ook prima
Kop gevlakt? Sommige denken dat een losse cilinderkop niet krom gaat maar dat gaan ze zeer zeker wel.
Heb zelf ook problemen met L ring gehad die er iedere x tussen uit geblazen werden. Orginele Fendt pakking gemonteerd en toen was het over. Elring zegt dit probleem te hebben verholpen, is ook al enkele jaren terug
+1
@arnoud Kop en blok zijn plat, Bussen heeft de juiste hoogte. Dat is logisch over de pakkingen, toen ik naar de verpakking van de pakking keek, zag ik dat de productiedatum mogelijk 10 jaar geleden was, ik kan me niet precies herinneren, ik zal de verpakking opnieuw moeten controleren. Ze zouden slecht kunnen zijn, ik heb Fendt-pakkingen en kopbouten besteld, dus ik zal ze installeren en hopelijk werkt het.
Can you post some photos?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 614 en hebben de trefwoorden fendt , motor , lucht , Koppakking , beige , cilinder , vervangen , pakking , koelsysteem en Fendt 614 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
5
DEELNEMERS
3
WEERGAVES
841