International 624 - Is het makkelijk om de versnellingsbak te reviseren?
Ik zit er over te denken om de versnellingsbak van m'n 624 te reviseren want er zit heel veel speling op de versnellingen en hij schiet soms uit de hoge gearing. Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Mvg Boaz van de Wetering
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 624 en hebben de trefwoorden wetering , versnellingsbak , speling , reviseren , versnellingen en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
het is verstandig om er eerst in te kijken vanaf de bovenkant. Dus schakeldeksel verwijderen.
Dan kan je visueel zien wat er daadwerkelijk hapert wat de speling betreft. Dit kan diverse oorzaken hebben, gaffels versleten, teveel ruimte op je tandwielen etc., dus teveel axiale speling in de bak of lagers die uitgelopen zijn.
Ik ben niet met deze bak op de hoogte, maar zijn dit gesynchroniseerde schakelingen dan kan dit ook een oorzaak zijn, versleten synchroset. Dus eerst maar diagnose stellen.
Je hebt net een trekker gekocht. Vorige week wist je nog niet hoe een aftakas koppeling werkt. Nu wil je een versnellingsbak reviseren.. Ik denk dat je wat hard van stapel loopt. Misschien moet je je eerst eens goed verdiepen in de trekkertechniek door veel te lezen.
Die bak of vorken zou ik eerst door een kundig iemand laten doen, is echt geen klusje voor beginners. Misschien wil iemand van dit forum je helpen. Wel mooi dat je het probleem wil aanpakken ! Succes
Ga er eerst eens mee naar een mechanisatie bedrijf met kennis van deze trekkers die kan je snel vertellen wat er aan de hand is en hoe je het eventueel kan oplossen