International 946 - Start alleen met hulp van koude start.
De motor van mijn international 946 is vorig jaar gereviseerd.
Ook is er een andere geteste bosch va6 brandstofpomp op gekomen.
Nu heb ik het probleem bij starten dat hij alleen aan slaat wanneer ik de koude start erbij gebruik.
Wanneer hij loopt moet ik de koude start er een tijdje (30 seconden) bij houden en dan pas kan ik hem normaal laten lopen.
Stop ik de koude start eerder valt de motor uit.
Dit probleem heb ik zowel bij koude als warme motor.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groet, Chris
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 946 en hebben de trefwoorden brandstofpomp , motor , starten , bosch en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Wat versta jij onder revisie?
Wat is er vervangen?
Als de motor koud draait ook witte rook?
Als de motor warm is slaat hij vlot aan?
Controleer eerst de positie van de injectoren, deze passen op twee manieren in de kop.
De lekleiding hoort tussen het klepdeksel en de injectoren te zitten.
Als deze verkeerd zijn gemonteerd heb je dezelfde klachten.
Controleer de pomptiming, zoals ook eerder in een opmerking is geschreven.
Mocht dat niks opleveren kijken wij verder.
Heb hetzelfde ook eens voorgehad met een 3 cilinder inter, motor was gereviseerd door iemand anders, maar startte nog slechter als vantevoren. Pomp getimed, bleek die op 1 graden voor bdp in te spuiten, terwijl die op 15 graden moest staan.
Hoe is de stand van zaken met de Inter?
Ik heb nog even ergens in de grijze massa gezocht en ik heb nog een dingetje wat jij moet controleren.
De brandstofpomp is eraf geweest. Wat ik ook wel eens ben tegengekomen is dat de inbusbout van de toevoer- en retourleiding gewisseld zijn. Op de retourbout hoort out te staan. In de deze holbout zit een drukregelklep.
Deze pomp werkt hydraulisch en heeft de juiste werkdruk nodig. Misschien handig om dit eerst te controleren. En zit er wel een outbout in of zijn die gewisseld of vervanger door een gewone.
Ik stel deze vraag omdat de pomp weggeweest is en er een andere is gemonteerd. Deze fout is /werd wel vaker gemaakt.