Illustratie van:
22

International 844 S - Startprobleem warm en koud

Als je de trekker wilt starten met een koude motor gaat hij wel rond maar slaat niet aan. Met wat remmenreiniger slaat hij wel aan.
Als de motor warm is en je wilt hem dan starten slaat hij nogsteeds niet aan. Wel met remmenreiniger

Deel dit topic

Reacties

+2
Klinkt als een brandstof probleem. Misschien even controleren of er diesel door de filter heen gaat. Bijv. Even wat los draaien en met het hand pompje pompen. Je hebt trouwens 4 topics aangemaakt 😅
+1
En hoe is het gedrag met aanslaan, kan je een filmpje maken?
+2
Voor starten zijn 3 dingen nodig: zuurstof, brandstof en warmte. Als een van die 3 ontbreekt, gaat het feestje niet door.
Zuurstof: Als de trekker normaal loopt zonder roken, zit het met de zuurstof wel goed.
Brandstof: Als ergens een klein lekje zit in de leiding, loopt de brandstof terug. De motor zal dan niet aanslaan. Mogelijk zit er een probleem in de opvoerpomp of de brandstofpomp. Misschien een nieuw brandstoffilter gemonteerd en de rubber ring zit niet helemaal goed?
Warmte: Als de motor niet loopt, is er geen warmte. Die ontstaat pas als de lucht in de cilinder wordt samengeperst doordat de zuiger omhoog komt. Precies op het goede moment wordt dan brandstof ingespoten (verneveld), die direct wordt ontstoken door de warmte.
Als de zuiger niet goed aansluit (zuigerveren versleten), gaat compressie verloren. Dan is er minder warmte en zal de motor minder goed starten.
Wanneer de startmotor niet snel genoeg rond draait, ontstaat er ook niet genoeg compressie. Dat kan wanneer de accuspanning onvoldoende is of de startmotor aan zijn eind is.
Tsja, wat is hier nu het probleem? Als het plotseling is ontstaan, gok ik op een klein lekje in de brandstofleiding. Als het al langer voorkomt, gok ik op slijtage van de motor (zuigerveren).
+1
@roscho
Bij een 844S zit de dieseltank boven de brandstofpomp dus diesel leiding leeglopen zal niet gebeuren.
+1
Heb wel eens gehoord dat je met de stopknop ook wat regelen kan soort koude start? Ben geen ihc kenner maar mijn maat had het er eerder eens over
+1
Quote Reactie van @goeiedag eem:
met de stopknop ook wat regelen kan

Dat zal inderdaad kunnen, maar dat helpt bij een koude start. Deze trekker start ook moeilijk als hij warm is.
+3
@roscho klopt maar dat had de 844s van mijn maat ook toendertijd, alleen was die motor compleet op, en met rommelen aan de stopknop kreeg hij hem aan de praat warm of koud maakte niet uit
+2
@goeiedag eem Stopknop half uit geeft extra brandstof. Misschien helpt dat met warme motor ook wel, zeker als er lucht in de leiding komt.
Ik had trouwens de kleppen nog vergeten in mijn verhaal, maar dat is goed gemaakt door @Raf76 .
@roscho als het door compressie verlies komt, moet dat ook te zien zijn. De motor heeft dan ook onderdruk. Dit is zichtbaar doordat er erg veel damp/ rook uit de carter ontluchting komt. Was bij die van mij voor de revisie ook zo.
@goeiedag eem Dat klopt wat je zegt. Bij een koude start kun je eventueel gloeien de startknop eerst voor de helft uit te trekken ( de controle lampjes op het dashboard gaan dan minder fel branden)
De stopknop kun je tijdens het starten ook voor de helft uittrekken, dan werkt het als choke en start de trekker eerder.
Met warme motor hoef je alleen de startknop uit te trekken ( wel eerst op contact zetten he😜)
+1
@cyrus-van-gelder ja zoiets zou kunnen, ik ben geen ihc man, maar en deutz man en daar ken ik dit niet van
@goeiedag eem ik ben juist wel een IHC man. 😉
Van Deutz weet ik alleen dat het goede trekkers zijn, echte details en technische dingen zou ik ook niet weten.
Dan komen we bij jou he?🙂
+1
@cyrus-van-gelder je mag altijd een vraag over deutz aan me stellen van de 06 serie en 05 serie die ken ik vrij goed in de nieuwere series ben ik niet zo thuis.
+1
Compressie controleren. Kan ook aan kleppen liggen, als die niet goed afsluiten. Laatst gezien bij een 1046. Kop gereviseerd en start perfect.
@Raf76 als ik het zo lees is het inderdaad een compressie probleem!!! Dat had ik met m,n 644 ook !!
Na de kop revisie was het al gelijk een heel stuk beter.
Maar we kwamen erachter dat alle 4 de cilinders flinke krassen hadden , zuigerveren afgebroken !!!!
Nu is de hele motor gereviseerd, en de trekker start ook met koud weer onmiddellijk.
Voor de revisie moest ik ook altijd remreiniger of ether in de lucht inlaat spuiten, anders sloeg de trekker niet aan.
Dus ja , als ik dit zo lees denk ik ook dat het compressie probleem is.
+1
@Raf76
Compressie testen eerst droog als de verstuivers eruit zijn, daarna als er iets olie in de cilinder is gespoten. Is dan de compressie veel beter dan ligt het aan de zuigerveren, de olie zal voor een betere afdichting zorgen van de zuigers in de bussen. Is er geen of weinig verschil dan ligt het aan de kleppen.
@Klein Rot in beide gevallen moet er dan toch gereviseerd worden.
Dan hoop ik maar dat het aan de kleppen ligt. Koprevisie is goedkoper dan motorrevisie 😉
+1
@cyrus-van-gelder
Klopt de kop is sneller te reviseren dan het onderblok. Bij het onderblok komen ook nog de krukas lagers meestal de koppeling en de hele pakkingset.
@Klein Rot bij die van mij hebben we de hele motor gereviseerd. Er kwamen behoorlijk wat dampen uit die carter ontluchting, het bleek dat bij alle 4 de cilinders de zuigerveren gebroken waren.
Met behoorlijk wat krassen op de cilinder wand dus....
De gehele motor, plus de kop gereviseerd en nu start ie onmiddellijk, ook met temperaturen onder nul.🙂
+1
Denk dat de brandstofpomp een revisie nodig heeft. Al vaak zat gehad dat een ihc slecht start maar als die loopt is het goed. Pomp haalt zijn druk niet meer met laag toerental met starten.
Na revisie aan tikke lopen
@Welten
Kan maar zo maar het loont de moeite wel om te onderzoeken of dit het probleem is deze brandstofpompen worden zeldzaam
@Welten dat kan zeker, de drukpomp in de brandstofpomp zelf en de drukregeling hapert dan.
Dit probleem komt ook vaak voor bij de Lucas CAV pomp, alleen kan je deze gemakkelijk meten op de ontluchting van de pomp.

Deze pomp is lastiger omdat hij volledig hydraulisch werkt.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S en hebben de trefwoorden trekker , motor , warm , starten , international 844 , startprobleem , koud , Koude motor en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
22
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
677