Powerboos New Holland TSA

Een loonbedrijf bij mij uit de buurt heeft op een TSA een knopje laten bouwen zodat hij de powerboost op elk moment, wanneer hij het wil aan kan zetten.
Mijn vraag is of hier iemand is met een New Holland waarbij ook de powerboost 'kunstmatig' opgeroepen kan worden?

Deel dit topic

Reacties

Siebenga
Wij hebben het niet maar het is wel te verklaren! Dat knopje geeft gewoon op dat moment wanneer hij wil de computer opdracht om de inspuiting van de branstof anders te doen
Loonwerker_Erwin
Jah me vader heeft ook al geprobeerd tijdens het ploegen de aftakas aan te zetten, dan heeft tie ook in 1x 20 pk meer haha
maar dat is weer niet zo goed voor je trekker denk 😛
Siebenga
Mwoah hij breekt niet in 2en. Maar er is een computer die constant in de gaten houd hoeveel brandstof er in de cilinders wordt gespoten! Door die knop zal er net even meer brandstof worden toegevoegd! of op een ander moment 😄
Lijkt me nog niet zo makkelijk om die opdracht te koppelen aan een knopje 😉 maar ja daar zijn de ICTérs voor 😛
Loonwerker_Erwin
Jah ik ga de tsa over maandje effe voor de sleepwagen zetten bij trekkertrek en dan lijkt me die 20 pk wel gek handig haha 😉
Siebenga
Hahah 😄 denk dat zelfs een 40 pk extra wel haalbaar is. Zo lang het maar niet te lang duurt
Loonwerker_Erwin
Nee zolang duurt het niet maar zou wel effe makkelijk zijn, iets beter dan 116 pk he haha
Als je de aftakas aan doet bij het ploegen gaat de powerboost toch niet aan , bij onze mxu niet
Loonwerker_Erwin
Bij onze tsa wel
daar werkt de boost ook op de aftakas
Je wil toch niet zeggen dat je een aftakas op je ploeg hebt 😛 ja bij ons werkt de powerboost ook op de aftakas maar alleen als het nodig is , dus aftakas bij het ploegen heeft geen zin want de aftakas doet niks zwaars
Loonwerker_Erwin
Nee maar volges mij doet de powerboost op de aftakas het altijd als je m inschakelt
en bij transport schakelt tie alleen in als het nodig is ja
Je ziet dan zoon lampje op het dashbord en als je de automaat aan doet dan gaat de powerboost ook aan
Loonwerker_Erwin
Jah maar als het lampje op het dashboard brand dan werkt de powerboost niet meteen dacht ik

dat betekend dat de powerboost dan in kan schakelen volges mij
Nee dan doet die het , dat voel je tog wel dat die aan gaat ?
Loonwerker_Erwin
Nee dat heb ik eigelijk nog nooit bewust gemerkt dat tie aanging 😛
e
Dat heb ik ook nog nooit gemerkt bij een ts110a
Whaha 😛 nouja onze mxu begint dan flink te blazen en dat soort dingen 😛
Wat voor werk doe je ermee dan ? als je aan het maaien bent ofzo dan kun je het zien aan het toerental en snelheid .. en als je een dakluik openzet dan hoor je het helemaal goed
e
Ja nou nu je het zegt..volgensmij als je van 12 naar 13 gaat..en dan in een keer ga je
e
Tenminste dan merk ik ook wel wat
Loonwerker_Erwin
Jah je hoort de turbo goed fluiten met maaien maar voor de rest merk ik nie zoveel 😛
Ja dat is een beetje agressief dat doen ze volgens mij allemaal
Loonwerker_Erwin
Had liever een 6 cilinder gehad klinkt veel woester haha

maar zon 4 cilinder is wel super compact en aardig wat vermogen
e
Ja dat klopt
Loonwerker_Erwin
Ben wel benieuwd hoe de onze het voor de sleepwagen doet

kan mooi 3x terugschakelen op de powershift 😛
Of in de automaat gooien 😛 instellen op 20 procent toerendaling dan heb je de powerboost ook aanstaan, maar dat werkt niet in de lage giering 😛
Loonwerker_Erwin
Nou schakel liever zelf haha
voordat de trekker rare keuzes gaat maken 😛
Ja zal wat zijn 😛 in zn 13 over de baan 😛
Loonwerker_Erwin
Jah gang is alles he
maarja zo win je nooit haha
boerluuk
De powerboost doet het toch alleen maar als je de aftakas hebt ingeschakelt?
Ja als het nodig en als de trekker in de automaat staat gaat de powerboost ook aan
tvt145
Aftakas en wegversnelling... bij ons(boven 25)
Heno
Kvin da toch iets raars ze die powerboost?
Als die powerboost aangaat heeft ie ineens 20pk meer?
kheb denk ik toch liever dat ie altijd 20pk meer heeft.
Ja maar als je die 20pk niet nodig hebt is de trekekr wel zuiniger
Heno
Maar tijdens bijvoorbeeld ploegen of cultivateren heb je ze dan niet.
Nee dan niet maar in de hoge giering en dan in de automaat zou wel kunnen
Heno
Krijd toch liever vario, altijd alle pk's en als ie het niet lastig heeft dan werkt ie met lage toeren is ook heel zuinig.
JJ
Hier in de buurt rijd een TS115a rond die door de dealer is opgeschroeft naar 125pk.
Loonwerker_Erwin
Jah gechipt?
+1
jouwstra
Een tsa kun je laten chippen, mijn buurman rijdt met een 135, met het bekende knopje en chiptuning, maximaal vermogen ligt bij 205 pk nu 😃
Claas-JD
Ik doe ook altijd de aftakas aan tijdens grondbewerking met een tsa 110
Loonwerker_Erwin
Jah maar kan de trekker dat hebben?
aftakas onbelast aanzetten tijdens het werk?
Claas-JD
Wrom niet? als ie belast alles kan doen zou hij onbelast niet rondjes kunnen draaien? :S
Loonwerker_Erwin
Jah weet ik ut haha
maarja zon knopje in de cabine lijkt me wel
heeft tie 136 pk in plaats van 116 😛
Siebenga
Denk wel dat de aftakas belast moet zijn wil hij die powerboost leveren!
Claas-JD
Neehor aanzetten is genoeg, gaat er zo'n groen lampie branden en gaat ie nog meer zuipen 😃
Siebenga
Dat vind ik raar! Ik had eerder een sensor verwacht die aan voelt dat er meer pk's nodig zijn! En dan gooit hij die pk's er in
Loonwerker_Erwin
Dat aanvoelen doet tie alleen bij de transportgroep
newholland4ever
Ik heb geen id wanneer die inschakeld maar wat 'e' bdoelt met de 12 naar 13 is dat de computer overschakeld naar de hogesnelheden dat duurt wat langer in de bak en pakt hem dan idd in een keer
Nou mss is het bij nh zo maar bij onze mxu gaat dat lampje alleen aan als die belast is
devonvdkroon
@Siebenga klopt aftakas moet belast zijn bij onbelast wordt hij wel groen maar gebeurd er niks. Als hij zwaarder moet trekken dan gaat hij meer vermogen leveren.
+1
atlaspower
@Loonwerker_Erwin Een turbo gaat pas werken als je motor het zwaar krijgt, met maaien moet ie beter ze best doen en dan gaat je turbo dus aan de gang, draait normaal ook gewoon mee maar met zwaar werk gaat de turbo druk pas omhoog, daarom hoor je hem dan ook pas gaan gieren

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
51
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
17