Welke serie cvx of puma voor mx 135, ervaringen?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden opraapwagen , waarom? , puma , maaien , kopen , grondbewerking , strautmann , trekkers , ervaringen en Balenpersen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Het rijden is lang niet zo vloeiend als een cvx.
Voor de beleving van sisu fm kan er nog een zijraampje open, vind ik persoonlijk ook nog wel fijn. Verder valt of staat het met gepleegd onderhoud en gebruik in het verleden hoe het uitpakt
Maar dat geld voor elke gebruikte trekker.
in mijn ogen een van de fijnste trekkers die er zijn.
veel comfort mits de vooras netjes gesmeert is heel zijn leven
en bij hamoen hebbe ze zeer veel kennis van de cvx'e dat is ook wel gunstig
Beide types zijn prima volgens mij, de oude CVX'en liggen met de Carraro geveerde vooras echt heerlijk op de weg. Met een goed afgestelde cabine-veering is dat super. De versnellingsbak van de oude CVX'en kunnen tot op heden nog amper nabootsen bij CNH, weet niet wat ze daar doen in de fabriek maar qua comfort is dat alleen maar achteruit gegaan.
Wat ik het grootste nadeel vind t.o.v. de nieuwe Puma's is dat de CVX'en gewoon een hele kleine cabine hebben. Past geen koelbox naast het gaspedaal en als je lange benen hebt kom je met je knieën tegen het dashboard aan.
De bediening en armleuning van de nieuwere modellen is ook gewoon fijner werken en je hebt veel meer overzicht met al dat glas. De Puma's zijn ook ruim 1.000kg zwaarder en hebben een iets langere wielbasis met groter hefvermogen.
Voor jouw werk lijkt mij een Puma 165 een beetje groot, ook omdat de Super Vitesse er niet voor gebouwd is. Een compactere CVX zou perfect zijn, mits je eentje met een lage urenstand kunt vinden.
Rijd heerlijk op de weg en het raampje open en nog echte rook uit de uitlaat en het gebrul maakte het geheel af
Qua gebruik kon hier ook geen enkele aan tippen tot op de dag van vandaag.
ik denk dat je dan gelijk wel in de gaten heb waarom er veel cvx fan's zijn
Is dit niks voor je?
(klik om te vergroten)