Elektrische graafmachine in brand, accu in water gedompeld

VUGHT – Op een bouwplaats aan de Bestevaer is woensdagmiddag een elektrische graafmachine in brand gevlogen. De brand ontstond volgens de brandweer in de accu’s van het voertuig en was snel onder controle. Het nabijgelegen kindercentrum ’t Kasteeltje zag de zwarte rook vanuit de klaslokalen, maar hoefde niet ontruimd te worden. De kinderen keken nieuwsgierig

Deel dit topic

Reacties

roscho
Grappig als je op de foto's ziet dat de accu's eruit getakeld worden met een niet-elektrische Liebherr.
Kraan voorzien van wielen om op rails te lopen. Aan het spoor moet natuurlijk alles wel elektrisch.... 😞
dennisbouter
@roscho alle 3 zijn het "krol-en"
roscho
Quote Reactie van @dennisbouter:
krol-en

Wat zijn dat?
dennisbouter
@roscho KRaan Op Lorry's
+2
MaxxuM4ever
@roscho op het spoor zou je toch geen accu’s nodig hebben denk je. Je kunt zo spanning van de bovenleiding pakken.
Nederland op zijn best zou zijn natuurlijk dat de elektrische kraan volledig is uitgebrand omdat er onvoldoende stikstofruimte beschikbaar was om met conventioneel materiaal de brand te bestrijden.
+3
roscho
@MaxxuM4ever Het is net zo'n verhaal als met het openbaar vervoer. Er moesten en zouden elektrische bussen komen. Nu blijkt dat er onvoldoende oplaadstations zijn en dat de accu's van de bussen onvoldoende capaciteit hebben om de hele dag door te komen, zodat er tegen de avond toch overal (geleende) dieselbussen rijden. Zo kun je bij uitstappen in Enschede dan ook de vriendelijke groet "Tot ziens in Heerlen" op het schermpje krijgen... Een gestrande elektrische bus moet per dieplader afgevoerd worden, slepen mag/kun je ze niet.
Een andere test was met bussen op waterstof. Die rijden in Arnhem e.o.. Ze mogen niet parkeren in de busgarages, dat vindt men te gevaarlijk en ze mogen niet rijden op plekken waar bovenleidingkabels hangen voor trolleybussen. Ook te gevaarlijk.
Bij de overheid MOET van alles, maar men weet niet of het allemaal wel kan. Misschien tijd dat er eerst eens naar deskundigen wordt geluisterd, voordat allerlei onbeleerden beslissingen nemen. En jammer dat bedrijven zich toch steeds weer laten uitnodigen om mee te doen aan onmogelijke aanbestedingen.
langeslagdiesel
@roscho er is natuurlijk wel weer een mouw aan te passen voor die stadsbussen. Maar helaas heeft niet iedere buschauffeur een E rijbewijs. En niet iedere bus een trekhaak. Anders laat je gewoon een tandemasser er ff een uurtje achter mee hobbelen. Daar een knap aggregaat in, en vol blazen die varta!. In de O zone zet je hem uit. En daar buiten hop! Volle pijp laden. In de remise onder koppiestijd ff omhangen aan een andere buf, en het zelfde kunstje opnieuw. We komen er wel,,,,,. Maar niet zonder diesel.
+1
roscho
Quote Reactie van @langeslagdiesel:
er is natuurlijk wel weer een mouw aan te passen voor die stadsbussen

Natuurlijk is overal een oplossing voor. De beste zou zijn om te zorgen voor voldoende oplaadplaatsen en voldoende grote accu, zodat de bussen op tijd kunnen laden. Maar om op dit moment elektrische bussen verplicht te stellen is net zoiets als te stellen dat over 10 jaar de eerste mensen op de maan boerderijen moeten stichten. Als de middelen niet compleet zijn, kan het doodeenvoudig niet. Dat kun je dan oplossen met bijv. een brulgenerator op een aanhanger, maar het blijft een lapmiddel. Eerst maar eens bezig met het stroomnet. Jammer genoeg is daar 20 jaar geleden nooit aan gedacht. Of bewust niet ter sprake gebracht omdat het geld kost.
+1
dennisbouter
@MaxxuM4ever zou die bovenleiding niet spanning loos zijn tijdens het werk?
+1
MaxxuM4ever
@dennisbouter ja dacht ik later ook, wel zo veilig met een stalen giek eronder.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden water , rook , accu , brand , zwarte rook , controle , brandweer , graafmachine en kinderen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
1.085