Bevindingen Claas vs Deutz ? 180-220pk. Voor en nadelen?

Wat zijn jullie bevindingen van een Claas of Deutz trekker met 180-220 pk ? Voor en nadelen van elk?

Deel dit topic

Reacties

+1
PieterA
Welke leeftijd? Welke versnellingsbak, Welke opties?
Renze
@PieterA het maakt inderdaad nogal verschil als je een groen/wit gespoten Renault neemt, of een Axion van de laatste 10 jaar...

10 jaar geleden gaf Claas de trekkers bijna weg in Duitsland, om ertussen te komen en de markt in het veld te overtuigen dat ze nú wèl goed waren, en deed terugroep acties op 10 jaar oude Aressen om de betrouwbaarheid van de Franse electronica te verbeteren, want ze hadden een slecht imago...
spotmelker
@Renze
Quote:
ze hadden een slecht imago
vooral koppakking problemen bij de DPS motoren. Dat is opgelost door over te stappen naar FPT. Verder niets ten nadele van Deutz maar ik vind de Claas qua bediening een fijnere trekker.
Fast Eddy
@spotmelker

De bedrading die er met de Franse slag in lag speelde ook mee aan de betrouwbaarheid van de eerste Claas trekkers.
Renze
@Fast Eddy Claas voerde een modificatie door op 10 jaar oude trekkers, door alle printplaten en electronica die los onder het dashboard hing, in een stofdichte doos te stoppen. Om de markt maar te laten zien dat ze achter hun product stonden...
+1
Renze
@spotmelker de koppakking problemen werden bij Werklust opgelost door het aanhaalmoment van de kopbouten te verhogen naar de waarden die Cummins en Daf ook voorschreven. Later is de JD fabriek dat ook gaan doen. Vanaf zegmaar 2012.

Het probleem deed zich alleen voor bij de vierkleppers, de tweekleppers in de 18E hebben nooit last gehad.
+1
Renze
@spotmelker onder de 200pk ligt er nog steeds n Deere in... 😉
+1
jjthefrenchman
Zelf rij ik allemaal deutzen, mn loonwerkers Axion's .
In die pk klasse neem ik aan dat je het over Axion's hebt?
Alle Axion's die ken zijn erg goede trekkers, zowel van 2007, 2014, 2016 als 2020.
Ondanks dat ik een deurz rijder ben zou ik een Axion aanraden.
DriveJohnDeere
@jjthefrenchman

De grootste arion haalt ook al 200 pk toch?
+1
worteljcb
De nieuwere Axion serie met FPT motoren zijn goede en betrouwbare trekkers. Zowel de CVT als Powershift versie is eigenlijk weinig mis mee. Vanaf 2014 met de nieuwe neus hebben FPT motoren. Vanaf 2016 hebben ze nog een andere vooras gekregen. Vanaf 2018 nieuwe touchscreen scherm. Verder is er in de technische basis eigenlijk weinig veranderd. Veel details en kleinere verbeteringen. Die trekkers zijn gewoon goed.

De oude serie was ook niet echt slecht, maar had wel zo z'n problemen. Vooral regelmatig terugkerende koppakking problemen met de JD motoren. Elektronica was ook niet top, maar er zijn er ook genoeg zonder problemen. Comfortabel en sterk zijn ze wel. En met de juiste aandacht kunnen ze een hoop uren maken.
Renze
@worteljcb dan heb je t over n MF Dyna6, of de Claas EQ CVT ?

claas-industrietechnik.com/produkte/getriebe/…

Wie bouwt de achterassen eigenlijk, MF, Fendt, Claas ? Heeft MF uberhaupt nog eigen achterassen of heeft Agco dat gelijk getrokken nu MF al jaren de Vario gebruikt ?
+1
worteljcb
@Renze De powershift van zowel de Arion als de Axion is de Hexashift bij Claas. Dat is de Dyna6 bij Massey Ferguson. Deze worden gebouwd door Gima en die fabriek is eigendom van Claas & MF. Ze hebben dus dezelfde powershift transmissie en daar worden ook de achterbruggen gebouwd voor beide merken. Claas heeft altijd een Gima achterbrug, bij CVT en bij Powershift. Naar mij weten heeft MF een Gima achterbrug bij een powershift trekker en een ZF achterbrug bij een Vario trekker.

De Axion heeft een CVT transmissie van ZF, zeer betrouwbare bak.
Renze
@worteljcb MF met ZF achteras achter n Vario ? Als het geen MF/GIMA achteras is, zal er zal toch een Fendt achteras achter zitten, uit de Agco stal ?
worteljcb
@Renze Die achterbrug van een Fendt is toch ZF?
Renze
@worteljcb de achterbrug van een Steyr CVT wel...

Fendt had 10 gaats 335 steek assen onder de vorige generatie 700 dus ook de 716. Bij ZF kreeg je pas 10 gaats in de T-7300 range, boven de 200pk
worteljcb
@Renze Dacht dat de 716 altijd 8 gaats had en vanaf de 718 een 10 gaats. Dat was wel altijd zo, ook bij de SCR modellen. Gen 6 weet ik niet zeker.
lucas712
@worteljcb de latere 714 716 ik dacht com 3 met commonrail had wel een 10 gaats vooras, vanaf 718 ook 10 gaats achter
+1
Fast Eddy
@worteljcb

Gevaarlijke uitspraak met een paar fanatieke Fendt fanaten op dit forum. Fendt heeft zijn eigen achterbrug. De Dyna VT van MF heeft de bak en achterbrug van Fendt.
+2
worteljcb
@Fast Eddy Dat wist ik niet, dacht dat het een ZF was. Weer wat geleerd 👍
worteljcb
@worteljcb De Arion heeft de EQ transmissie van Claas zelf. Dat hebben alle CVT Arion's, week bouwjaar ook.

De nieuwere Deutz trekkers hebben sinds een paar jaar ook deze EQ transmissie van Claas. De 6 en 7 serie dacht ik en misschien de 8 ook wel.
Renze
@worteljcb verrek ja, Deutz gebruikt de Claas EQ tegenwoordig ook ja... 😅👌
Renze
@worteljcb volgens Konedata heeft de Agrotron 8280 een SDF T7780. Wat waarschijnlijk een Claas EQ220 is.

Terwijl Claas industrietechnik zegt dat de bak in de Arion 500 en 600 gebruikt wordt, series die tot 200pk gaan...?

Edit: In het Datenblatt op de Claas site wordt ook nog n EQ260 genoemd, die zal wel in de TTV 8280 zitten...
worteljcb
@Renze Claas heeft ook nog een EQ260 welke meer vermogen kan hebben. Die wordt wel door SDF gebruikt, maar niet door Claas in eigen trekkers.
Renze
@worteljcb ja ik zag t net op de Claas site.

De volgende generatie Axion 800 zal m wel krijgen, als er bij Deutz blijkt dat ie t hebben kan 😅👌
Huppel
Qua klasse zit het net tussen een arion/Axion of een 6/7 serie deutz. Mijn indruk is dat de Deutzen tweedehands wat gunstiger geprijsd zijn.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden trekker , deutz en claas geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
25
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
1.231
TREFWOORDEN