Ford 2000 - Diesel wil niet starten
Er komt rook uit de pijp zoals gewoonlijk, dus krijgt de motor wel brandstof maar slaat nog steeds niet aan.
Nu dacht ik aan gloeipluggen maar die zitten er blijkbaar niet op (althans als ik de onderhoudsmanual Engels en Frans bekijk). Wat er wel opzit is de thermostart. Als ik het goed heb is dit een soort gloeiplug in de luchttoevoer waarbij ook een brandstof leiding is aangesloten.
Is er iemand die mij op het spoor kan zetten om het probleem te vinden?
Kan ik die voorgloeiplug testen?
Ik woon in Frankrijk.
Aangezien de tractor dus niet start en niet rijdt is het erg lastig om hem bij een "garage of monteur" te krijgen. Dus vandaar eerst maar eens hierop het forum rondvragen.
Alle tips zijn welkom.
Bedankt alvast,
Ron
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 2000 en hebben de trefwoorden rook , ford , tractor , motor , brandstoffilter , frankrijk , starten , diesel , engels en brandstof geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Op dat moment dacht ik aan brandstof toevoer probleem, maar als gezegd filter gereinigd en ontlucht. Nu er weer rook uit de pijp komt bij proberen lijkt me dus brandstof toevoer in orde.
Er is niets aangebeurd voordat hij niet meer wilde starten.
Als je dan geen lucht meer hebt uit die ontluchtschroef op de brandstofpomp dan die ontluchtingsschroef weer vastdraaien en dan kun je nog de wartels van de verstuiverleidingen bij de verstuivers een slag losdraaien (sleutel 17) en dan starten met volgas, merk je dan dat er wat luchtbelletjes/kringetjes uit komen, dan blijven starten tot bij een van de 3 dit over is, en deze wartel dan weer aandraaien (niet te vast trekken), en dan weer starten en als er dan 1 is waarbij het over is, deze ook weer vastdraaien. Grote kans dat ie dan wel wil aanslaan. Als ie aanslaat het gas tot halfweg terugnemen, en loopt ie dan door, dan het gas helemaal terug zetten. En als de derde verstuiverleiding dan inmiddels ook zijn lucht kwijt is deze ook weer vastdraaien.
Alle lucht moet er uit, anders wil ie niet lekker lopen.