Illustratie van:
4

Fordson Super Major - 6 cilinder cargo krukaslekkage

Dag tractorfanners,

Mijn fordson super major 6 cilinder cargo motor lekt aan de achterste krukaskeerring.

Moet de tractor open tussen motor en versnellingsbak of moet je gewoon de carterpan eraf halen en daar de nieuwe keerring monteren?

Ligt nu een 5,9L motor in, is dit hetzelfde zoals een 6,2L?

(Foto van de groene motor is een 6,2l)

Groetjes Vincent

Deel dit topic

Reacties

Dit zijn de foto's

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

@MF65power de onderste helft zit in de carterpan. Om de bovenste helft te vervangen moet de krukas van z’n plaats komen.
@redeagle14 ja ik zie t, dit is geen onderhoudsvriendelijke constructie... bij de meeste motoren loopt de keerring op de naaf waar je t vliegwiel op bout...

Maar hoe krijg je de keerring over de naaf heen dan ? 🤷🏻🤷🏻😬
@Renze is een katoenkeering in 2 delen. Keerring eerst in de olie laten weken.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fordson Super Major en hebben de trefwoorden super major , tractor , versnellingsbak , krukaskeerring , 6 cilinder , fordson , cilinder , carterpan , fordson super major en keerring geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
4
DEELNEMERS
3
WEERGAVES
338