VIDEO: Volledig elektrische maaien met zelfgebouwde maaicombinatie

Quote]Een bestaande messenbalkmaaier met elektromotoren, gemonteerd op een elektrische shovel en je hebt een volledig elektrische maaier. Vanuit de ideologie om ge...[/quote]

Deel dit topic

Reacties

+3
bio boer
+5
bio boer
Toch wel leuk stukje innovatie van zomaar boer 👌 zou de maaibalk weer inkomen

Is wel grote energie besparing
+2
Hans van Bergen
@bio boer Electrisch voertuig 120 jaar oud. Maaibalk ook zoiets. Dus wat is hier innovatie aan. ?
+2
Greetje
@Hans van Bergen Denk vooral de ontwikkeling van de Li-ion batterij, die mensen tot dit soort bedenksels laat komen. Ik werk nu zelf sinds 3 weken met een Giant e-shovel op en rond de boerderij. Dat gaat heel mooi!
George
@Greetje Wat voor een heb je? Welk type?
+2
Greetje
@George |G2200 E. Hiervoor een 337t. De maten en het gewicht zijn vrijwel hetzelfde. Met dit formaat kan ik overal in de stallen komen en alle klusjes buiten doen. Voer aanschuiven, hokken uitmesten, zand van de kuilen scheppen, boxen strooien enzovoort. De power en snelheid zijn nog wat beter dan de diesel voorganger. Alles is nu nog nieuw natuurlijk, hopelijk blijven de prestaties zo. Het is de combinatie van een bewezen shoveltje met bewezen accu techniek van heftrucks
+5
Kars
@Greetje bewezen accu techniek van heftruck... Tsjah weet je dat de elektrische varianten tegen de tijd dat accus gaar zijn niks opbrengen en de diesel varianten nog altijd goed aan prijs blijven. Anders kijk maar internet rond.
+1
Herbert
@Kars
Quote:
tegen de tijd dat accus gaar zijn niks opbrengen

Da breng je hem ff naar een accu specialist of hobbyist en legt hem vol ijzerfosfaat accu's. Kosten geen drol meer en heb je voor een paar 1000 een nieuwe accu. In mn chinees zitten gewoon losse gelaccu's. Mochten de prestaties minder worden is de kans groot dat maar 1 accu het probleem is en vervang ik die voor €200
+2
labella
Quote Reactie van @Greetje:
Ik werk nu zelf sinds 3 weken met een Giant e-shovel op en rond de boerderij. Dat gaat heel mooi

Nog wel......, vertegenwoordiger van het mechanisatiebedrijf hier wil er geen goed woord over zeggen
George
@labella En wat is er dan mis mee?
labella
@George Waren veel problemen mee en veel minder kracht dan een dieseltje
+5
Weidezicht
@labella nou, wij hebben op werk af en toe ook elektrische giants, en je moet ff wennen, omdat het wat abrupter stopt en wegrijdt, maar o zo sterk. Als die grip houdt, duw je hem door een vracht zand heen. Alleen het doseren van het rijden vergt wat gevoel en oefening. En heerlijk stil en schoon om je heen in smalle straatjes tussen hoge gebouwen. Ik mag het wel.
+3
Bekkink
@Weidezicht je moet iets kopen wat je ook weer in kunt ruilen. Dat vraag ik me steeds meer af, met die elektrische machines...
+1
George
Quote Reactie van @labella:
minder kracht dan een dieseltje

Ik geloof er niks van. Ik zie wel eens van die grote elektrische terrein heftrucks bij betonfabriek en die zijn echt wel sterk. Als ik de kracht van een elektrische auto zie dan denk ik echt dat het niet klopt.
+1
labella
@George speciaal voor jouw een klein stukje tekst van de Trekker mini shoveltest

(klik om te vergroten)

George
@labella Oké het staat er te lezen dus je hebt gelijk. Ik had het niet verwacht.
+1
Kalfje24
@George bij trekkertrek zie ik nog geen
Laadpaal klasse🤔🤔
George
Quote Reactie van @Kalfje24:
ij trekkertrek zie ik nog geenLaadpaal klasse

Je ziet ook nog weinig elektrische trekkers in tegenstelling tot hefrucks of minishovels.
+1
Kalfje24
@George precies wat je schrijft,maar vooral de electrische hefturk rijd al vele jaren door magazijnen .
+1
FordWindsor
@Kalfje24 dat wacht op kabels. Om daar een diesel neer te zetten voor de stroom is ook wat 😱
Hannesman
@Kalfje24 als die accus verder ontwikkeld worden dat je er langer mee kan draaien dan nu mogelijk is.. en die elektrische trekkers aanpakken. Dan heb je er een kluif aan denk ik. je hebt het Maximale koppel in elk toerenbereik. 🤷‍♂️. Vaarwel koppelcurve.
Greetje
@labella Eurotrac dealer zeker.. Poolse bende
+1
labella
@Greetje Nee, dit ging over Weidemann. Je doet trouwens Eurotrac te kort, dat is geen Poolse bende maar Chinese topkwaliteit.😆
+4
Herbert
@labella Chinese topkwaliteit bevalt hier nu de eerste week geweldig😁.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Kalfje24
@Herbert een diesel?
+2
Herbert
@Kalfje24 nee electrisch. Wcm 2110E
JohnDeere4440
@Herbert gaat dat goed zo geknikt ervoor staan? Lijkt me nog wel gewaagd als die koe onrustig wordt..
Herbert
@JohnDeere4440 steunpoot van de box leunt op het voerhek. Deed ik met de voorlader van de trekker ook al. Met de voorlader was het heel stabiel, zo iets minder maar ook nog prima te doen. Eigenlijk is deze box ook niet geschikt voor minishovels, daar is een andere kortere versie voor.
+2
Bekkink
@labella heb nu ook een eurotrac. Niks mis mee!
weurding
@Bekkink ken iemand die die 1 had , nieuw gekocht, maar mocht niet mee toen ie emigreerde😅
George
Quote Reactie van @weurding:
ken iemand die die 1 had , nieuw gekocht, maar mocht niet mee toen ie emigreerde

Is het niks? Zijn wel scherp geprijsd. Maar als het dan niks is dan is goedkoop alsnog duurkoop.
+2
weurding
@George weidemann geef je idd beetje meer maar is ook geliefd als inruil, geld eigenlijk voor alles, chinese ist net niet
labella
Quote Reactie van @weurding:
weidemann geef je idd beetje meer

20000 euro vind jij een beetje?😅
weurding
@labella valt echt wel mee, geen grotere weidemann met kleine Chinese vergelijken
weurding
@weurding kleine weidemann netto onder 20000
kleinanzeigen.de/s-anzeige/…

Vergelijkbare eurotrac w10
eurotrac.nl/nl/bouwmachines/…
weurding
@weurding en gebruikt kelderen ze hard

(klik om te vergroten)

richard-de-wolff
@weurding wat moet je nou met mini shovel? Kun je aleen mini dingetjes mee doen dan liever lader op trekker of gebruikte verreiker
+1
weurding
@richard-de-wolff er zijn veel dingen die je met een minishovel wel kan en met een trekker met voorlader niet, was er bar blij mee, hokken uitmesten in krappe ruimte, maar voor hedendaagse boeren met grote erven waar alles to the point erbij ligt zal het wel anders zijn misschien
Dat de vraag groot is verteld toch anders
weurding
@weurding nog foto gevonden van onze 1e kleine weidemann 1030, in krappe ruimtes geweldig ding

(klik om te vergroten)

richard-de-wolff
@weurding grootste strohokken mesten we met voorlader net als balen laden voor klussen op het erf volvo l 70 of voorlader voer aanschuiven 745 met v frame kunnen we het voer ook mee voor weg slepen, 2 kleine strohokken doet buurman in loonwerk met minishovel gelijk even bijpraten 🍻🍻
+1
weurding
@richard-de-wolff zelf hebben of inhuren... je kan toch niet zonder🤗
+2
duitser
@weurding net een vrouw
+1
labella
Quote Reactie van @richard-de-wolff:
wat moet je nou met mini shovel?

Hier voer aanschuiven, hokken uitmesten, balen laden, pallets verzetten enz.
+1
bio boer
@richard-de-wolff er zijn mini shovels die meer beuren dan een trekker van 100 pk
+3
duitser
@richard-de-wolff
Quote:
wat moet je nou met mini shovel? Kun je aleen mini dingetjes mee doen dan liever lader op trekker of gebruikte verreiker

Dacht ik ook, totdat.........wil hem niet meer missen
royale
@duitser maar ga je er ook het land mee in? Hier op de shovel gaan we bijna nooit het land in, want je zakt zo weg of je drukt de hele bodem aan gort.
duitser
@royale soms wel maar het is meer ding voor op het erf. Hebben er hier 1 met goed profiel en brede banden. Kun je goed mee over land of door de weide.
labella
@weurdingDat is geen shovel! Zo'n w10 kun je helemaal niks mee, kun je net 2 kratjes bier mee optillen
labella
@weurding Nu zit je weidemann nettoprijs te vergelijken met eurotrac brutoprijs. Van die eurotrac brutoprijs gaat nog behoorlijk wat af weet ik uit ervaring
weurding
@labella als ie jou goed bevalt zal ik niks meer zeggen, het is niet mijn spul
+1
George
@weurding Ik heb eens wat zitten googlen en wat youtube filmpjes bekeken en toch zijn ze niet negatief over die Eurotrac shoveltjes.
Tis toch weinig geld.
hooghiemstra.nl/webshop/groot-materieel/…
+1
Kalfje24
@George kennis van mij heeft al jaren een eurotrac trekker(tje ) met vierwiel aandrijving en een voorladertje erop.
Iets meer dan 9000 uur op de teller en nooit iets aan gehad .

Alleen het plaatwerk is zo rot als een peer .
Ondanks dat hij altijd in een open loods staat
weurding
@Kalfje24 de eerste eurotrac trekkertjes was een ramp, koppeling problemen etc, had in Friesland een boer een mestwagen verkocht, die had altijd wat met die grijze trekker
weurding
@weurding misschien zijn ze tegenwoordig beter, maar 15 jaar terug veel neuzen in dezelfde richting
tractorfan.nl/topic/2490/
labella
Quote Reactie van @weurding:
misschien zijn ze tegenwoordig beter

Ach, de eerste Koreaanse auto's waren ook slecht en die zijn nu ook wel goed. Zo zal het met de Chinezen ook wel zijn. Ik heb in ieder geval geen slechte Chinese ervaring
+1
Realisme
@labella keer gruwelijk van aan de schijt geweest 😅
Kalfje24
@weurding
F35 van mijn kennis laat met zijn ruim 9000 uur iets anders zien ,is ook 13 a 14 jaar oud.
+1
weurding
@Kalfje24 dat kan was niet wat ik hoorde, en getuige review etc ook niet
Is het geen 900 uur? In 13 14 jaar
+2
George
@weurding 9000 uur doen mijn Deutzen lang niet probleemloos. 😄
weurding
@George ik zal je het niet kunnen vertellen, gaat me niet meer lukken😅
George
@weurding Mij ook niet , ik was niet van plan om nog 9000 uur trekkerwerk te gaan doen. 😀
labella
Quote Reactie van @weurding:
de eerste eurotrac trekkertjes was een ramp

Hier en trekkker van een bekend merk waar al 2 keer de koppakking lek was, heb dat met de Eurotrac Shovel nog niet gehad.😜
+1
labella
Quote Reactie van @George:
Is het niks?

Eurotrac zijn prima shoveltjes, wij hebben er ook 1 en nu 2000 uur op de teller en ze zijn zelfs Labellaproof! 😆 Zijn lekker simpel en goedkoop, zit niks overbodige shit op
Fast Eddy
@labella

Prima ding voor op de boerderij. Verder zullen ze altijd in de schaduw staan van de bekende merken.
+5
labella
Quote Reactie van @Fast Eddy:
Prima ding voor op de boerderij.

Daar heb ik hem ook voor, hij hoeft niet mee naar de slaapkamer..😉
Fast Eddy
@labella

Het is het allemaal net niet. Niet genoeg power op de wielen. Niet genoeg snelheid en niet genoeg hefkracht. De Giant is een stuk geliefder.
Herbert
@Fast Eddy ik kan echt niks op die van mij aanmerken qua kracht. Nee, hij gaat niet met 4 wielen slippend op straat een bult zand in, maar moet dat?
Fast Eddy
@Herbert

Heb jij ook nog een Eurotrac shovel?
Herbert
@Fast Eddy wcm, geen idee of er een merk achter zit of dat het een mengelmoes qua onderdelen is.
labella
Quote Reactie van @Fast Eddy:
Het is het allemaal net niet. Niet genoeg power op de wielen. Niet genoeg snelheid en niet genoeg hefkracht.

Jij hebt er echt geen verstand van.😆 Wij hebben een Eurotrac w13 en die drukt de bak zonder martelen in 1 keer vol zand en ook heffen gaat super maar sommigen zijn nu eenmaal allergisch voor Chinees.😜
Fast Eddy
@labella

Op mijn werk hadden ze een W11. Dat was het net niet.
+3
labella
Quote Reactie van @Fast Eddy:
Op mijn werk hadden ze een W11

Dat vind ik geen shovel, dat is een gemotoriseerde kruiwagen.😂
George
Quote Reactie van @labella:
Dat vind ik geen shovel, dat is een gemotoriseerde kruiwagen.

Welk type Eurotrac heb jij?
Dit vind ik al wel ferm machientje
eurotrac.nl/en/eurotrac-w12-cms/
+1
labella
@George Eurotrac w13

(klik om te vergroten)

+1
George
@labella Ik vind het weinig geld voor zo'n ding.
Ik zou er ook wel eentje willen , gewoon voor een beetje te spelen rondom de boerderij. Gebruiken als kruiwagen , beetje met palletvork en met pelikaanbak wat stammen verleggen met zagen van kachelhout etc.
hooghiemstra.nl/webshop/aanbiedingen/…
labella
Quote Reactie van @George:
Gebruiken als kruiwagen , beetje met palletvork en met pelikaanbak wat stammen verleggen met zagen van kachelhout etc.

Als je die bakken en palletvork al hebt met euro aansluiting is het misschien een optie om die minishovel ook met euro te nemen, hebben wij tenminste wel gedaan. Mechanisatiebedrijf heeft wel de euro aansluiting van de shovel meteen verstevigd omdat ze mij kennen 😆 en ze de ervaring hadden dat die wel eens krom ging.
George
@labella Hier zit Giant snelwissel op staat erbij. Is dat anders dan Euro?
+1
Jeroen-ford
@George persoonlijk vind ik giant fijner en steviger. Dikkere vergrendelingspennen.

Wij hebben ook een eurotrac. W13. Bevalt prima . Met cabine erop . Heeft nu bijna 700 uur
+1
mlkvhoudr
@George met giant weet ik niet maar euro aansluiting op voorlader wil hier wel stuk als we ons best deden, heb nieuw voorbord
richard-de-wolff
@mlkvhoudr bij ons ging alles van voorlader kapot ligt denk ik aan ons want volgens mechanisatie bedrijf zijn we de enigste. Voeren nu met volvo l 70 met trioliet happer mooi snijvlak en hapjes van dikke 1000 kg
bio boer
@richard-de-wolff klopt voorlader trekker heeft meer dan 10.000 uur wordt 95% van de tijd gebruikt als shovel en de eerste voorlader zit er nog op 😉
+1
labella
@George Ja Giant bord is sterker maar wij hadden alles wat aan de voorlader kon al met euroaansluiting en daarom voor euro gekozen maar dat is niet zo sterk..
+1
Bekkink
@Fast Eddy maar ik red me er prima mee kost 15 k minder. Kun je andere leuke dingen voor doen
Fast Eddy
@Bekkink

Dat zeg ik toch ook. Voor op de boerderij is het een prima ding. Voor in de infra is het een net niet shovel. Misschien dat de W13 dat wel is. Op mijn werk hebben ze een Giant met lage giek er voor terug gekocht.
Hanomag22
@labella die vertegenwoordiger moet ook voor z’n verdienmodel praten en dd werkplaats er achteraan.
+1
vrije boeren
@bio boer maaibalk was vroeger een stuk ellende
kleine boer
@vrije boeren das wel beter geworden maaikorf werkt ook best goed op enkele ijzeren paal na.....
WGeverink
@vrije boeren Een maaibalk werkt niet in spinazie. Een maaibalk werkt mooi in wat ouder stengeliger gewas wat droog is en met een wat lagere rijsnelheid. De zoogkoeien houders hier werken er heel vaak nog mee.
bio boer
@WGeverink over de plas bij jou worden ze volop gebruikt bij de zelf rijders
Bij de zwad maaiers
+5
brabantseboer17
@WGeverink wel bijzonder argument al je kijkt naar dat de spinazie oogstmachines allemaal maaibalken hebben😅
FordWindsor
@vrije boeren we hebben nu de dubbele messenbalk. Busatis maaiers hadden dit ook.
Knippen natuurlijk niet zo mooi als een messenbalk, maar altijd mooier dan een mesje die het er af slaat.
+2
JappieJo
@bio boer wel mooi bedacht, lekker wendbaar met knik besturing.
+1
Greetje
Je had vroeger ook wel hydrolisch aangedreven messenbalken voorop de trekker als frontmaaier. Knippen kost sowieso minder energie dan gras eraf slaan.
+2
weurding
@Greetje deutzje 4006 met 8 m

sorry
mlkvhoudr
@sorry t is steeds op zondag he, die negatieve prijzen, als ik melken en spoelen klaar heb morgen dan gaat in de loop van de ochtend de omvormer off grid
+2
T60401
@mlkvhoudr beregenen was nog nooit zo leuk. je krijgt zelfs geld toe. 😂
JappieJo
@T60401 ook met diesel?
T60401
@JappieJo nee daar beginnen we niet meer aan
bio boer
@T60401 gaat dat zo hard dan hoe veel kw neemt zo motor
+1
kleine boer
@bio boer 20 kw is maar gewoon maar 11 tot 30 komt ook voor ligt puur aan de situatie
richard-de-wolff
@kleine boer wat kost het los van leidingwerk om electrisch te beregenen?
+4
zettelmeyer
Hoe gaat het nu met wild dan met zon machine? Trekker met maaier horen ze aan komen en deze stille machine van 9 meter nie. Dus alle pootjes worde dr af geknipt?
Fast Eddy
@zettelmeyer

Die golven zo met het gras mee. Het kleine spul gaat hij overheen.
+1
Weidezicht
@zettelmeyer zouden ze die 9 m die met 15 km h aankomt rijden, wel ontwijken in het lange gras? Denk het niet. Dan op deze elektrische maar een luidspreker bouwen. Nou ja, hoe dan ook. Elektrisch blijft doorgroeien, mede ook door bijvoorbeeld waterschappen die afdwingen dat loonwerkers met elektrische machines komen baggeren enz. En om dat te betalen, verhogen ze de heffingen.
Vraag me wel af hoe lang zo n brede messenbalk goed en heel blijft. Keer obstakel op de uiterste hoek, en je duwt de boel krom. Of zal er ook soort wegklapbeveiling opzitten?
Fast Eddy
@Weidezicht

De messen moet je slijpen. Het ligt er natuurlijk aan hoe hoog je maait en hoe vlak je land is. Op mooi land zullen ze minder snel stomp worden als in natuurland.
Er zit wel iets van een obstakel beveiliging op. Zo’n messenbalk is ook niet zo zwaar dus zal sneller over een obstakel heen springen.
+1
Edvof
@Fast Eddy
Hier ook nog een filmpje van BB unwelttechniek. Mooi materiaal.
Trouwens landhof-Babel is ook een mooi vakantie adres😄

Fast Eddy
@Edvof

Mooi materiaal inderdaad.
+1
ted9
@Edvof Wat zal dit setje kosten?
+2
zettelmeyer
@Weidezicht er word geschreven dat hij dit vanuit zijn idealen voor de natuur heeft ontwikkeld en dat kan ik nie rijmen met zon brede machine. Vandaar mijn vraag
Fast Eddy
@zettelmeyer

De manier van maaien speelt ook een rol. Dit is een heel andere machine als een schijvenmaaier.
casejxu
@Fast Eddy ja ik vind ze energie vergelijking niet helemaal eerlijk. Maar je moet altijd positief rekenen hé.
@zettelmeyer hij moet tijdens het maaien nog vaker "tanken" als jou🤔
bio boer
@Weidezicht een schijven maaier zonder kneuzer gaat probleemloos 20 km/h
bio boer
@zettelmeyer zo stil zal het niet zijn je hoort vast dat mest wel tikken heen en weer wat zoemen en blazen
+1
TomH
@bio boer Klopt het excentriek maakt wel geluid wat je goed hoort.

Met een dubbele messenbalk zul je wild als nog de poten afknippen. Maar vergeet niet dat met de messen balk veel al hoger word gemaaid (10cm gemiddeld) en deze lopen op smalle glijsloffen ipv een hele balk die al het gras raakt. De messen zul je moeten slijpen dat kost tijd. De stel regel is voor het vermogen 5 pk per meter.
Weidezicht
@TomH waarom maai je daar hoger mee? Hoe korten op de grond hoe beter het knipt lijkt mij, zoals je een koe of schaap ook niet halverwege het haar kan scheren, lijkt mij de messenblok ook het beste knippen kort op de kant waar het vast zit?
+3
TomH
@Weidezicht Over het algemeen word er hoger gemaaid met een dubbele messenbalk. De gene die er voor kiezen die kijken iets anders naar het maaien dan traditioneel. Vaak door een kruiden mengsel, klaver of andere redenen voor een betere her groei van het gewas. Kort maaien is zeker mogelijk maar geen must. De schijvenmaaier kan vaak niet “hoog” maaien omdat het gras dan te weinig weerstand bied. Door het gebruik van een dubbele messenbalk knipt dit gewoon netjes af. Al zul je wel moeten wennen aan het maai beeld omdat er geen zuigende werking is. Gras wat iets plat ligt word netjes geknipt alleen het geen wat ligt blijft liggen.
+7
hobbyboer
Quote Reactie van @zettelmeyer:
er word geschreven dat hij dit vanuit zijn idealen voor de natuur heeft ontwikkeld

Ik weet nog niet zo goed wat ik moet vinden van het verhaal van deze boer, die zichzelf ook 'wereldburger' noemt omdat hij om de natuur/aarde/milieu denkt....
Dan lijkt het net of de andere boeren dat allemaal niet doen en dus geen wereldburger zijn en dat is natuurlijk niet zo!
Daarnaast vergelijkt hij appels met peren wat betreft energieverbruik, want een brede messenbalk kan ook prima aan een klein licht dieseltrekkertje.

Misschien past bij dit onderwerp en filmpje op youtube een betere tekst in de titel?
"Slimme boer met gladde praatjes harkt tienduizenden euro's subsidie binnen en laat zo de hard werkende belastingbetaler opdraaien voor de kosten van zijn mooie nieuwe brede maaimachine"
Vdejong
Quote Reactie van @hobbyboer:
Slimme boer met gladde praatjes harkt tienduizenden euro's subsidie binnen en laat zo de hard werkende belastingbetaler opdraaien voor de kosten van zijn mooie nieuwe brede maaimachine"

Zo te lezen was jij liever met het idee gekomen?
+3
hobbyboer
Quote Reactie van @Vdejong:
Zo te lezen was jij liever met het idee gekomen?

Dat weet ik zo nog niet.
Ik heb bijvoorbeeld ook nog geen zonnepanelen, die ik allang terugverdiend had kunnen hebben, omdat ik er (nog?) niet achter sta.
Ik twijfel eraan of we de wereld gaan redden met dat elektrische gedoe.
Het is wel een lastige keus of ik eraan mee moet doen om er zelf financieel beter van te worden, terwijl de wereld er waarschijnlijk niet beter van wordt en ik de samenleving alleen maar met meer kosten opzadel.
casejxu
Quote Reactie van @hobbyboer:
Ik heb bijvoorbeeld ook nog geen zonnepanelen

Heb ze privé wel. Maar op de boerderij nog geen 1. In de folder is het allemaal geweldig maar heb nu meerdere hier in de buurt gesproken die er heel veel hebben die zeggen het is soms geweldig maar vaak had ik ze ook liever niet gehad. Maar eenmaal je dak vol is er niet zomaar een weg terug
+1
Weidezicht
@hobbyboer dus u koopt of investeert alleen als het de wereld verbeterd en de belastingbetaler niets kost? Die belastingbetaler stemt grotendeels ook op partijen die jouw als boer liefst zien verdwijnen, die belastingbetaler rijdt al jarenngesubsidieerd door jouw belastingcenten in zware elektrische auto,s waar ze geen wegenbelasting voor betalen enz. Dus om dan zelf iets te laten voor die arme belastingbetaler, gaat er bij mij niet helemaal in.
hobbyboer
@Weidezicht nee, zo bedoel ik dat niet.
Herbert
@Fast Eddy wcm, geen idee of er een merk achter zit of dat het een mengelmoes qua onderdelen is.
+1
George
@Herbert Ik kwam ze tegen , kosten echt ongelooflijk weinig. Ik ben benieuwd naar jouw langere termijn ervaring. Zou ook wel een shoveltje willen. En Eurotrac kost ook veel minder dan de rest.
+3
case 745 xl
@George ik ken meerdere met een eurotrac w 12 die doen het super. Zelfs al 1 met 8000 uur erop
ted9
@George Ben bang als je drukkracht hefvermogen vergelijkt met die van bekende merken je beter slag kleinere shovel van de bekende merken kan kopen
George
@ted9 Wel een beetje verschillende ervaringen hier.
+3
Herbert
@George nouja ik dus ook. De eerste week is heel best bevallen dus dat zegt al wat. Enigste wat ik nu nog moet ervaren is de levensduur, maar voor dit aankoopbedrag mag elk Amerk 4x zolang dus dat was de moeite.
George
@Herbert Dat klopt kaar ik heb wel een hekel aan echt geprul.
mlkvhoudr
@Georgerond de 50 k heb je deze

niensbv.nl/aanbod/

Ik heb wel negatieve recensies gehoord over dit merk overigens, maar ze zijn wel goedkoop
mlkvhoudr

(klik om te vergroten)

mlkvhoudr

(klik om te vergroten)

+3
labella
Quote Reactie van @mlkvhoudr:
Ik heb wel negatieve recensies gehoord over dit merk overigens, maar ze zijn wel goedkoop

Goed bedrijf! Daar komt die van mij ook vandaan. 😃 De meeste negatieve recencies komen van mensen die er zelf geen een hebben.😆
+2
mlkvhoudr
@labella ik kan mjjn bronnen niet prijs geven natuurlijk😎
+1
George
Quote Reactie van @labella:
De meeste negatieve recencies komen van mensen die er zelf geen een hebben.

Dat is dus hetzelfde als met elektrische auto's. Daar hebben ook velen negatieve ervaringen mee die er zelf geen hebben! 😂
George
Quote Reactie van @mlkvhoudr:
Ik heb wel negatieve recensies gehoord over dit merk overigens, maar ze zijn wel goedkoop

Dat is al wel een heel ding.
+5
Herbert
@George ja iedereen, gelukkig heb ik ook met nieuw spul van A merken genoeg meegemaakt in het verre verleden, dus die grappen kennen we al wel. Verschil is dat dat wel gewoon onze vaste dealer was die alles perfect opgelost heeft destijds. Bij deze weet je al wel dat het niet om de hoek zit en je zelf aan de gang komt. Echter is het allemaal zo simpel en overzichtelijk dat vrijwel elk persoon met een baco zo'n ding uit elkaar kan halen. Dat was naast wat kleine onderdelen ook het enigste wat erbij zat, een gereedschapsbakje met een baco, combinatietang en schroevendraaier🤣
+1
Cowboy3
+1
Jotke
Elektrisch rijden doen we op de kermis!
George
Quote Reactie van @Jotke:
Elektrisch rijden doen we op de kermis!

Die domme zever hoor ik vaker. Elektrisch is gewoon de toekomst.
+1
Kalfje24
@George maar op dit moment en de komende tijd kunnen vele nog zelf kiezen .
(Al worden sommige aannemers gedwongen bij werk voor overheid,en dat is in mijn ogen geen gezonde situatie)
George
Quote Reactie van @Kalfje24:
maar op dit moment en de komende tijd kunnen vele nog zelf kiezen .

Zekers , maar met de auto's gaat het nu snel naar elektrisch. Of minstens hybride. Puur brandstof aangedreven auto's worden steeds minder verkocht.
+1
richard-de-wolff
@George toch snap ik het wel uit protest word volgende auto nog dikkere diesel 🤣🤣🤣6 of 8 cilinder😎😎
George
Quote Reactie van @richard-de-wolff:
nog dikkere diesel 🤣🤣🤣6 of 8 cilinder

Daar pest je dan alleen jezelf maar mee met heel veel wegenbelasting. 😀
+1
Vdejong
@George Jij denkt dat je in de toekomst ontzien wordt?
George
Quote Reactie van @Vdejong:
Jij denkt dat je in de toekomst ontzien wordt

Jazeker met een EV zul je altijd (veel) minder wegenbelasting betalen dan met een diesel.
+1
Vdejong
George
@Vdejong Nu kun je dom lachen maar dat is gewoon zo.
Vdejong
Quote Reactie van @George:
kun je dom lachen

Kan ik niet
+1
Framos
@Vdejong Het lachen is jou vergaan aan de andere kant van de grote plas?
Vdejong
@Framos Kan niet dom lachen, daar ben ik te intelligent voor
George
Quote Reactie van @Vdejong:
Kan niet dom lachen, daar ben ik te intelligent voor

😂 😂 😂 😂
Vdejong
@George Lachen zal je nog wel vergaan 😁
+1
Kalfje24
@George de eerste paar jaar misschien nog ,om EV kopers over de streep te trekken.
Daarna meer dan de volle mep ,want Sinterklaas bestaat niet
+1
George
Quote Reactie van @Kalfje24:
e eerste paar jaar misschien nog ,om EV kopers over de streep te trekken.Daarna meer dan de volle mep ,want Sinterklaas bestaat niet

BMW 420D €582 per kwartaal
BMW i4 €96 per kwartaal
Vanaf volgend jaar 30% korting op benzinetarief dan wordt het dus €269
Nog steeds een heel groot verschil met een gelijke diesel aangedreven auto!

Verder in de toekomst weet het nog niemand want ze willen het hele wegenbelasting systeem veranderen.
Neem maar van mij aan dat ze elektrisch rijden voordeliger houden dan op benzine of diesel rijden.
Ik heb bijna 2 jaar totaal geen wegenbelasting betaald maar nooit de illusie gehad dat dit zo zou blijven. Er komen steeds meer elektrische auto's en ergens zal er geld in het laadje moeten komen. Maar neemt niet weg dat ik er wel in geloof dat als ze EV's gaan belasten dat ze brandstof aangedreven auto's nog harder gaan belasten om de keuze voor dit soort auto's te ontmoedigen.
Kalfje24
@George de tijd zal het leren .
George
Quote Reactie van @Kalfje24:
de tijd zal het leren .

Zekers , let maar op.
+1
Kalfje24
@George ik probeer Altijd goed op te letten 😉

(Vooral in het verkeer,want ik hoop dat mijn dieseltje nog meer dan 10 jaar meegaat)
rommert14
@George Poeh wat komt dit links over zeg
George
Quote Reactie van @rommert14:
Poeh wat komt dit links over zeg

Is dit ook al links? Ik denk dat mijn gedachtengoed rechtser is dan jij denkt. Alleen ben ik niet tegen elektrische auto's om tegen te zijn. Ik zie er de voordelen gewoon van in. Meer niet , andere hebben alleen vooroordelen en van horen zeggen.
+2
weurding
@George grijs kenteken wa, meeste v8 diesel of gas bij boeren
Wat je bespaart met een ev aan mrb, ben je wel kwijt aan afschrijving, verder al genoeg over geschreven🤗
George
Ik denk dat de meeste V8 diesels ook wel bijna afgeschreven zijn. 😀
mlkvhoudr
@George hier kan ik hoog en laag springen maar moet de vennoot niks hebben van elektrisch rijden terwijl dat ook gewoon goedkoop kan als je niet veel om uiterlijk auto geeft

autotrack.nl/a/…
+3
George
Quote Reactie van @mlkvhoudr:
hier kan ik hoog en laag springen maar moet de vennoot niks hebben van elektrisch rijden

Hier ben ik de vennoot die bepaald . 😀
Framos
@mlkvhoudr ik hoop maar dat dit een terugkerend grapje van jou is... Toch?
mlkvhoudr
@Framos ik maak nooit grappen
+2
Framos
@mlkvhoudr Dan krijg jij van mijn een tegeltje voor je verjaardag
+1
mlkvhoudr
@Framos ik vind het overigens wel van belang dat we geen zaken aanschaffen waar we het niet over eens zijn, dan kopen we het maar niet is dan mijn idee er bij, ik heb overigens ook nooit zulke lange verlanglijstjes
WGeverink
@George Electrisch rijden heeft zeker toekomst. Mocht het ooit zo ver komen dan wil ik graag electrisch rijden zonder de nadelen van een electrische auto. Het prototype wordt aan gewerkt.
George
@WGeverink Hebben we het vaker over gehad , jij woont in ander werelddeel . Nadelen die jij ervaart hebben we hier niet. Met een elektrische auto kun je probleemloos heel de Benelux door , er zijn hier overal snelladers genoeg . En de nieuwste generaties EV's kunnen allemaal minstens 400 -500 km of meer en dat zijn afstanden die maar heel erg weinig mensen dagelijks afleggen.
WGeverink
@George Kijkende naar Spanje en Portugal met hun transitie naar politiek correcte stroom opwekking lijkt het mij niet alleen verstandig maar ook logisch om de fast charger onder de motorkap te hebben. Sinds in de rest van Europa ook betrouwbare vormen van generatie worden stop gezet maakt het voorspelbaar dat het stroomnet in de toekomst vaak te weinig onbetrouwbare en dure stroom stroom zal leveren om ook nog miljoenen electrische auto's op kunnen te laden.
+2
George
Quote Reactie van @WGeverink:
om de fast charger onder de motorkap te hebben

Als stroom het niet doet werkt de benzinepomp ook niet om je fastcharger te tanken.
+1
WGeverink
@George Hier thuis heb ik geen stroom nodig om diesel of benzine te tanken.
weurding
@WGeverink handpomp?
+1
Vdejong
@weurding Zwaartekracht
weurding
@WGeverink een tesla wordt het in veel gevallen zeker niet
parool.nl/wereld/…
mlkvhoudr
@weurding van t weekend ook een bbq gehad daar zocht ook iemand een elektrische auto, maar dat stond ook al vast dat t geen tesla werd
weurding
@mlkvhoudr stond ie onder het bakrooster?
mlkvhoudr
@weurding ze zat naast me, maar ik begreep dat het uiteindelijk zelfs geen elektrische auto geworden was maar een bmw 1 serie dacht ik
+2
weurding
@mlkvhoudr die branden niet zo gauw😉
George
Quote Reactie van @mlkvhoudr:
was maar een bmw 1 serie dacht ik

Ondanks alles toch een goede auto gekozen van de Quandt.
bio boer
@mlkvhoudr als er keuze is en het is allemaal om het even dan zou ik tesla ook gewoon lekker skippen

Niet eens alleen om musk maar ook om toestand merk en waarde vastheid was altijd al niet zo best bij tesla
weurding
@bio boer volkswagen wel? Zag e golf van 2019 /20 voor ver onder prijs van benzine
autozieleman.nl/auto-kopen/volkswagen/…
Volkswagen E-Golf E-DITION
€ 13.500,00
link.marktplaats.nl/m2261224577/…
+1
labella
@weurding Aanbod zat maar ik heb er nooit kunnen slagen, vind het een dure garage...😅
bio boer
@weurding leuke auto voor de vrouw alleen wel even wat andere velgen
Mijn bmw x1 diesel heeft dubbele gekost met dubbele aantal km 😆
George
Quote Reactie van @bio boer:
Mijn bmw x1 diesel heeft dubbele gekost met dubbele aantal km

Dat is logisch , het merk van de Quandt is nu eenmaal wat duurder. 😂
+2
Herbert
@weurding was vorige week ff in Nijmegen en daar reed een Tesla rond met een sticker op de bumper "ik had deze tesla al voordat musk gek werd" oid 🤣🤣
WGeverink
@Herbert Met "gek werd" bedoelen ze het overstappen van Musk van de democraten naar de republikeinse kant neem ik aan?
mlkvhoudr
@WGeverink doge denk ik
WGeverink
@mlkvhoudr Ik zou ook boos worden als iemand uit zou zoeken hoe mijn belastingcenten worden besteedt.
mlkvhoudr
@WGeverink nou dan komt dat goed uit dan begrijp je de tesla aankoop weigeraars
Herbert
@WGeverink ik kan er wel om lachen en zou er zelf nu bijna een tesla om kopen🤣 wat Elon allemaal uitspookt interesseert mij verder niet.
weurding

(klik om te vergroten)

+1
Jotke
Quote Reactie van @Herbert:
ik had deze tesla al voordat musk gek werd" oid 🤣🤣

Nu nog een
Quote:
maar niet voordat ik zelf gek werd
sticker eronder.🙊

Wie wil er nu in zo'n spuuglelijke levensgevaarlijke stofzuiger rijden?
George
Quote Reactie van @Jotke:
Wie wil er nu in zo'n spuuglelijke levensgevaarlijke stofzuiger rijden?

Oké lelijk dat kan ik nog wel eens zijn. Maar wat is er levensgevaarlijk aan? Allemaal vooroordelen van lik me vestje.
+1
Jotke
Quote Reactie van @George:
Maar wat is er levensgevaarlijk aan? Allemaal vooroordelen van lik me vestje.

1, na een botsing staan die dingen van top tot teen onder stroom en moet eerst de brandweer komen en diverse handelingen verrichten voor het potentieel in levensgevaar zijnde slachtoffer de eerste hulp kan krijgen. Twee, die dingen kun je als ze vlam vatten niet zomaar blussen. Moeten in een container met water ondergedompeld worden. Zit je dan als briketje vast in je onde stroom staande zogenaamd "schone" auto... wachtend tot de brandweer je misschien nog levend, half verbrand eruit kan halen voor je geroosterd bent en mee de container in moet waar ze paar weken of maand later alles wat nog rest van je uit kunnen halen...

Doe mij maar gewoon een benzine of diesel dan. Zijn nog beter voor milieu ook.

Ook al interesseert heel die milieu onzin me bijzonder weinig...
George
Quote Reactie van @Jotke:
Zijn nog beter voor milieu ook.

Dat is in ieder geval een leugen.
+1
Jotke
Quote Reactie van @George:
Dat is in ieder geval een leugen.

Mag je vinden. Weet gelukkig wel beter.

Heel die accu's en het maakproces zijn alles behalve schoon. De kinderarbeid die erbij komt kijken nog niet meegerekend.

Elektrische auto's zijn goed voor het milieu, behalve tijdens de productie en de sloop...

Of als ze in brand vliegen wat ze nogal gerre doen.
George
Quote Reactie van @Jotke:
Of als ze in brand vliegen wat ze nogal gerre doen.

Weer een leugen .
kleine boer
@Jotke branden ze dan vaker /sneller als een gewone auto?
Fast Eddy
@Jotke

Waar haal je die wijsheid vandaan?
Bij elektrische auto`s zit vaak een circuit onderbreker. De accu`s zitten vaak in het midden van de auto. Het ligt er maar net aan waar de impact van het ongeluk zit.
Elke moderne auto is een ramp voor de brandweer om in te knippen. Ten eerste door alle veiligheidssystemen die actief blijven als de sleutel in de buurt is van de auto. Ten tweede door de verstevigingen die fabrikanten tegenwoordig gebruiken. Als je pech hebt knapt de bek van de schaar zo af.
+1
George
@Fast Eddy
Om je eerste vraag te beantwoorden: Die heeft ie niet!😁
Hij somt alleen een heel rijtje domme vooroordelen op.
+6
George
@Jotke
Effe lekker stof gezogen. 😂


WGeverink
@George Ziet er goed uit George! Het is mooi dat witgoed tegenwoordig niet meer wit hoeft te zijn maar in allerlei moderne kleuren te koop is👍.
+2
WGeverink
@weurding De Tesla rijders redden de wereld dus die kijken naar CNN en niet naar Fox. Het feit dat ze zich een tesla kunnen veroorloven kan verklaren waarom Tesla rijders het schelden op de Trump regering hoger op de prioriteiten lijst hebben staan dan het opsporen van miljarden aan verkwist gemeenschapsgeld.
Kalfje24
Ik hoop niet dat ik het nog mee ga maken dat alles electrisch word !

Bij het minste probleempje ligt dan alles plat .

Lekker wat gas ,diesel en benzine erbij houden
George
Quote Reactie van @Kalfje24:
k hoop niet dat ik het nog mee ga maken dat alles electrisch word !

Tja ik hoop van wel. Je ziet weer problemen die er niet zijn.
Kalfje24
@George is niet het zien van problemen,maar een minder fijn gevoel wat ik erbij heb .
Als in de toekomst zo goed als alles electrisch is ,zijn we volledig afhankelijk van die ene bron .

Stedin heeft nu al veel te weinig kabel monteurs ,hebben daardoor een berg achterstallig onderhoud.

Ik vermoed dat dit in de toekomst niet veel beter gaat worden .
George
Quote Reactie van @Kalfje24:
is niet het zien van problemen,maar een minder fijn gevoel wat ik erbij heb .Als in de toekomst zo goed als alles electrisch is ,zijn we volledig afhankelijk van die ene bron .

Dat is ook gewoon bullshit , daar zijn we nu al volledig van afhankelijk! Of heb je een waterput met handpomp en een houtkachel met voldoende kachelhout en wat lantaarns met lampolie ?
Zonder stroom werkt er helemaal niks , ook je op gasgestookte CV en vloerverwarming niet , telefoon en computer niet , gewoon niks niet , en als de tank van je auto toevallig leeg is kun je hem ook niet tanken als er geen stroom is. De meeste boeren rijden geen 500 km in de week met hun auto en een goede EV laad je daarom meestal maar een keer of 3 per maand op . Of misschien een keertje vaker maar dat ie dan nog lang niet leeg is.
Kalfje24
@George ieder zijn mening, gedachte en gevoel .

Als hier de stroom uitvalt komt er nog steeds water uit de kraan .
Koken op gas ,dus dat is ook geen probleem.
En ja ,er staat een houtkachel met voldoende droog kachel hout .

Diesel zit er voldoende in het vat,dus de auto en andere voertuigen blijven ook wel draaien.

(Ging toevallig gisteren of eergisteren bij VI op tv over het "stroomnet " en de toekomst.
Maar die zullen het ook wel bij het verkeerde eind hebben)
George
@Kalfje24 Water uit de kraan weet ik niet zeker bij totale stroomuitval zoals in Spanje. Zal toch met pompen werken en zo ook de drukriolering.
Maar je kunt zeggen wat je wil , we zijn gewoon nu al totaal afhankelijk van elektriciteit! Ook jij.
+1
Vdejong
@George Wat een armoe. Alleen internet werkt niet meer bij ons bij een totale blackout, dankzij onze benzine en dieselgenerators
George
Quote Reactie van @Kalfje24:
Diesel zit er voldoende in het vat,dus de auto en andere voertuigen blijven ook wel draaien.

Ja de accu van de auto zit ook genoeg stroom in als hij niet leeg is. Jouw vat is ook ooit eens leeg.
Kalfje24
@George over dit onderwerp denken wij totaal verschillend,en dat zal altijd blijven .

Als iedereen de keuze maakt waar hij of zij blij van word ,dan heeft op dat punt iedereen een mooi leven .
weurding
@George 500 km reikwijdte met ev of 500 liter brandstof op voorraad, toch heel verschil, en de groothandelaar heeft pomp op vrachtauto wa😄
WGeverink
@Kalfje24 Volgend weekend trekken we met de pickup en de paarde trailer de Rocky Mountains over. We leggen dan in twee dagen ongeveer 2300 km af. Mijn pickup trekt die aanhanger met het grootste gemak ook als er geen wielen onder zitten. Met de wielen gemonteerd zal de 5.7 liter benzine motor minstens 20 liter per 100 km verbranden bij een gemiddelde snelheid die zal uitkomen op ongeveer 100 km per uur. Ik weet zeker dat de populariteit van EV's behoorlijk omhoog zal gaan als een EV's dezelfde arbeid kan verrichten in dezelfde tijd met 10 of minder liters verbruik per 100 km aan diesel voor de 2.8 liter Cummins aan de agregaat onder de motorkap. Edison Motors werkt aan een paket waarmee eigenaren hun bestaande in goede staat verkerende zuipschuiten kunnen laten uitrusten met electrische assen, een batterij van een wat kleiner formaat dan in een stekker auto en een agregaat die de batterij bij het meest efficiente toerental laadt als het nodig is. Binnen kort zal een zoals hierboven uitgeruste Dodge pickup met een caravan er achter vertrekken uit Ontario voor een testrit naar Brits Columbia. Ik ben reuze benieuwd hoe dat uit gaat pakken.
Kalfje24
@WGeverink is daar bij jullie de auto niet nog meer dan een vervoersmiddel,ik denk dan aan een status symbool ?

Als er met een auto aanschaffen het grootste van het grootste word gekocht met extreem veel vermogen (de trailer komt zonder wielen ook vlot mee) dan is het toch normaal dat de brandstof er doorheen vliegt .

Zal toch ook wel iets te koop
zijn met 30 of 40 % minder vermogen,dan zal het verbruik ook gigantisch minder zijn.
En kan je toch ook van A naar B .
+2
weurding
@Kalfje24 heeft trailer op skie's😄
+1
WGeverink
@Kalfje24 Het klopt dat de meeste eigenaren zoveel vermogen vaker niet dan wel nodig hebben. Ik gebruik mijn pickup vooral voor trek en laad werk en gebruik de Subaru voor al het andere. Het vermogen zorgt er voor dat iedereen altijd lekker doorrijdt. Je kunt prima de berg op met 100 of 110 kmh met een drie ton caravan er achter. Nog belangrijker is dat je met een flinke motor en de manual mode de trailer kunt tegen houden als je bergafwaards gaat zonder vaak de rem aan te raken. De keren dat je in moet houden en wachten op een inhaal strook is met zwaar beladen vrachtauto's en met campertjes. De Volkswagen camper met de Westfalia top schiet mij daar meteen bij binnen. Het zijn prachtige campertjes met een hele hoge "cool" factor maar ze kunnen maar 60kmh de berg op en met 90 de berg berg af omdat de remmen ook te wensen over laten. Met een kleine motor die ons met minder verbruik van "A naar B" zou kunnen brengen duurt deze trip 4 dagen en zou dan twee extra hotel overnachtingen kosten. bovendien is het lastig als op de terugweg het paard nog ergens een nacht geparkeerd moet worden. Daarom spreekt mij het EV concept van Edison Motors zo aan! Als je met een EV presies het zelfde werk kan doen in de zelfde tijd en de helft of meer aan brandstof bespaard dan wordt de consument denk ik een stuk enthousiaster.
George
Quote Reactie van @WGeverink:
We leggen dan in twee dagen ongeveer 2300 km af.

Dat is ook geen lolletje. Ik heb vorig jaar in 6 dagen naar Dolomieten kleine 2500 km gedaan. Was prachtig , zo'n mooi land en flinke bergen ging fantastisch met de i4 en een verbruik van 17KW/100km. Wel geen paardentrailer erachter natuurlijk.
Vanmiddag naar opening zonnepark geweest , 159 km gereden . 25% acculading verbruikt . Veelal Nederlandse snelweg kilometers. Probleemloos meer dan 500 km actieradius

WGeverink
@George 2300 km is ook hier een flinke afstand. We zijn met zijn met twee dus wisselen we af. De Route is fenomenaal zo mooi en trekt toeristen uit de hele wereld. We gaan ons tijdens de rit daarom prima vermaken.
George
Quote Reactie van @Kalfje24:
Lekker wat gas ,diesel en benzine erbij houden

Je gas gestookte CV werkt niet zonder elektriciteit , bij de tankstations komt er geen benzine en diesel uit de pompen zonder stroom.
Kalfje24
@George koken op gas blijft gaan ,paar blokken hout in de kachel en met wat benzine en diesel blijven we mobiel
+1
Vdejong
Weersvoorspelling is niet te vertrouwen

(klik om te vergroten)

WGeverink
@Vdejong Bij jullie ook al niet🤣!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden shovel , maaien en maaier geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
227
DEELNEMERS
42
WEERGAVES
9.473
TREFWOORDEN