Illustratie van:
13

Fendt 311 LSA - Vraag over Versnellingsbak/achterbrug schakeling LS of LMS

Beste TF ers er komt binnen kort een Fendt 311 LS mijn kant op ik heb een paar vragen over deze machine wand ik heb een 311 LSA als vergelijking en er vielen mij een paar dingen op

Zijn deze trekkers gebouwd met verschillende/zwaardere achterbruggen?

De 311LS rijd 30 km/h met LS schakeling het icoontje 40 staat wel op de pook maar deze is geblokkeerd nou staat in het werkplaats handboek precies hoe je dit kan doen door een bout in te korten maar zit er wel een 40 versnelling in?

Hoe werkt het precies met LMS schakeling bij de 311LSA moet je het knopje indrukken en kan je hem dan verder naar je toe halen?

Trekkers zijn van het model 1985
Wie kan mij helpen?
Bedankt alvast

Deel dit topic

Reacties

Huub kan jou vast verder helpen. @Fendt926Driver
Quote Reactie van @2850Johndeere6R:
verder helpen

Alle antwoorden zijn er al...
+1
Kan zomaar zijn dat het wel een 30 uitvoering is.
Tevens zou ik niet graag ruim 40 rijden zonder geremde vooras
LMS schakeling werkt hetzelfde. M is naar boven. L naar onder en S knop indrukken en naar beneden halen. Normaal gesproken gaat het rode lampje ook branden. L, M, S heeft alleen zin bij 1, 2 en 3 als ik het goed heb. In de 25, 30 en 40 geeft het in principe geen extra snelheid.
+1
@Timooo
Klopt, werkt op 1,2,3 en achteruit. 25, 30 en evt 40 zijn overdrives
@Derkmax oké dus de S heeft niets te maken met het 40 rijden van de trekker dit is enkel extra versnelling in de lage versnellingen?
@leonardvdm klopt
Dank voor de reacties
Weet iemand misschien of ze ook met zwaardere hef/achterbrug gelevert zijn?
+1
@leonardvdm
Latere series hebben een breder trekhaak frame, volgensmij is het verder allemaal redelijk gelijk.
+2
Ze zijn er ook met alleen L & S dan heb je het knopje op de hendel niet
@Fendttrisixfan weer wat geleerd.
+1
@Fendttrisixfan De 310/311 en later 312 hadden een indirecte portaalaandrijving, met twee tussentandwieltjes die de kracht op het grote tandwiel overbrengen, en LMS 21/6 transmissie, vanaf 1984

De 303 tot 309 kregen ook een 21/6 bak vanaf 1987, en hielden directe overbrenging in de portaal, als ik het goed heb...

koneviesti.fi/konedata/traktorit/…

Als Leonard een 311 met LS schakeling heeft, heeft Fendt wellicht gedurende de productieserie 1984-87 halverwege een keer de LMS schakeling geintroducdeerd... ?

Een zwaardere 300 achterbrug werd de 500... Daar wilden de portalen ook wel vanaf breken, het zijn nog steeds boerentrekkers, geen loonwerktrekkers...
Bedankt voor de reacties ik ben weer geholpen👌

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 311 LSA en hebben de trefwoorden fendt , fendt 311 , versnelling , werkplaats handboek , werkplaats , trekkers , machine en knopje geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
13
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
627