Illustratie van:
14

Kubota B7000 - START PROBLEMEN - Wie kan helpen


-Kubota B7000 die wat verwaarloosd achter gebleven is en enkele jaren is blijven buiten staan.
Gloeistiften waren beiden defect, alsook 1 injector werkte niet.
Er komt diesel tot aan injector.
reeds honderd maal proberen starten, af en toe slaat hij aan, maar is direct gedaan.
de verbindingsdamrpjes tussen de injectoren en dan naar de tank terug zijn niet niet gevuld, ook als je dit eraf doet komt er daar niet diesel uit . (maar wel als de moer losdraait die van de dieselpomp komt. wie kan verder helpen. video is ingekort, ik verwarm meestal een klene minuut voor . bedankt alvast !

Deel dit topic

Reacties

+1
Heb je het al eens zonder luchtfilter geprobeerd?
Levert de brandstofpomp nog genoeg druk?
Net als Dennis Bouter denk ik in eerste instantie aan ademhalingsprobleem. Dus slang tussen luchtfilter en inlaatspruitstuk losnemen. Als jij toch denk aan brandstof dan kun je proberen tijdens starten remreiniger of beetje startpiloot bijspuiten.
jan4072@yahoo.com">@jan4072@yahoo.com helaas krijgen we hem zo niet gestart , heb een nieuw brandstofpompje besteld , we zien wat dit geeft. bedankt voor je reactie
Hebben deze trekkers een stopmagneet? dat zou ook nog het probleem kunnen zijn, hoeveel brandstof komt er uit als je hem bij verstuivers los draait?
+1
Er komt witte rook it de uitlaat, dus wordt er brandstof ingespoten.
De motor KAN lopen, af en toe maakt hij een slag.
Ik vermoed dat er water (condens?) in de tank is gekomen. Dus tank aftappen, schone diesel erin, filters vernieuwen/reinigen, ontluchten en starten maar.
Ook mogelijk: vuiltje in verstuiver (s), zodat af en toe maar 1 cilinder ontsteekt. Dus verstuivers eruit en laten reinigen/afstellen.
Zorg voor de zekerheid ook maar dat er vrije luchttoevoer is, dus luchtfilter eruit, muizen verjagen uit hun nest etc.
@roscho we hebben reeds alles gereinigd, er zat condens (zeg maar water) in de tank, ook hebben we de koppakking vervangen, nieuwe olie en filers, en 1 verstuiver. Ook 1 vriesdop wat kapot gesprongen (vermoedelijk van buiten te staan zonder antivries in het koelcircuit.) Ik heb nu een nieuwe pomp besteld, we zien wat dit geeft.
We hadden deze tractor in bruikleen gegeven maar hadden we beter niet gedaan. werkte daarvoor uiteraard wel heel goed.
+1
Als je start, lijkt het of de gashendel te laag staat afgesteld en de motor krap aan stationair wil lopen. Kijk eens na of de overbrenging van het gas en de regulateur wel in orde is.
jan4072@yahoo.com">@jan4072@yahoo.com helaas krijgen we hem zo niet gestart , heb een nieuw brandstofpompje besteld , we zien wat dit geeft. bedankt voor je reactie
Zo klonk de B7001 van mn buurman ook voordat ie m inruilde. Je bent aan n setje nieuwe zuigerveren toe, als je het zelf kunt is ie t waard, als je t moet laten doen voor 75 euro per uur, is t oud ijzer.
Quote Reactie van @Renze:
als je t moet laten doen voor 75 euro per uur, is t oud ijzer

En voor die oud-ijzerprijs wil jij hem zeker wel kopen? Ik zou zelf de moed voor zo'n trekkertje niet zo snel opgeven. @Frederik_HARD kan er altijd nog een deskundige naar laten kijken.
@roscho nee, alhoewel die dingen apart veel geld waard blijven ten opzichte van een landbouwtrekker, zou ik er niet mee tobben gaan... je komt van t een in t ander, vandaar dat de meeste LMBs dan gelijk voor n volledige motorrevisie gaan zodat ze garantie kunnen geven op hun werk. Maar daarmee gelijk veel te duur zijn met hun prijsindicatie.
Quote Reactie van @Renze:
de meeste LMBs dan gelijk voor n volledige motorrevisie gaan

Als je een deskundige een onderzoek laat doen, hoeft dat niet zo duur te zijn. Als er grote schade is, kun je altijd nog besluiten om hem naar het oud-ijzer te brengen. Ik denk bijv. aan een compressietest, test van de brandstofpomp en de verstuivers. Als dat in orde is, MOET hij kunnen lopen.
Hoe heb je ontlucht? Je schrijft over de moeren op de brandstofpomp. Daarmee kan er nog lucht in de leiding van pomp naar verstuivers blijven zitten. Je moet de leiding ontluchten met de moeren op de verstuivers, dan kan ook de lucht in de leiding eruit. Ontluchten van zo'n klein trekkertje is een secuur werkje.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Kubota B7000 en hebben de trefwoorden kubota , b7000 , starten , tank , diesel , dieselpomp en defect geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
1.071