Illustratie van:
17

International 743 XL - Moet de cabine er af van een 743 xl om de koppeling te vervangen?

Vraag , ik moet van mijn 743 xl de koppeling vervangen, moet dan de cabine er af , andere tips voor deze klus zijn ook zeker welkom !

Deel dit topic

Reacties

Nee dat hoeft niet, je moet alleen wel een sleutel 19 verbuigen zodat je 2 moeren boven op de bak los kunt krijgen van het koppelingshuis, cabine zit daar zo kort op dat een gewone sleutel er niet op past en met dop of dergelijke kom je er ook niet bij, verder aangezien die toch midden door is meteen de krukaskering vervangen anders zul je natijd altijd zien dat die weer gaat lekken, ook zal ik de as waar de druklagers opzitten er af halen en goed vet vrij maken als er veel oude vetresten aanzitten gaat het intrappen van je koppelingspedaal ook zwaarder.
@remco rooks Bedankt voor de tips , die 2 bovenste bouten leek mee inderdaad een ding . Hoeveel hydoliek olie zal er afkomen als ik die toevoer leiding naar de pomp er afhaal ?
+1
@Jan14061969 ik deed altijd de leiding onder aan de pomp los, en dan bij dat stukje slang een stuk stalen as in drukken en de slangklem weer aandraaien loopt er iets uit maar dan hoeft niet alles er af.
@remco rooks Das een goeie!
+1
Quote Reactie van @remco rooks:
cabine zit daar zo kort op dat een gewone sleutel er niet op past

Bij een 300 fendt draaien we de kabinebouten van de silentblocks voor wel eens een eindje los voor meer ruimte.
Dat is bij een xl kabine geen (makkelijke) optie om er bij te kunnen?
@Fendt926Driver is wel optie moet je wel steunen hebben om de cabine op te kunnen liften.
@remco rooks Stel dat ik wat verzin om de cabine iets te lichten, hoeveel kun je die lichten zonder dat er wat mis gaat ?
@Jan14061969 dat is simpelweg eenvoudig, als er wat afbreekt. Krik je hem van achteren op dan valt vaak het voorraam eruit.

Moraal van het verhaal, goed kijken. Ik krikte ze vaak ongeveer 7 cm op en dan twee kokers tussen de cabinerubbers/steun. Blijft de cabine mooi staan. Succes.
@FordWindsor Oké , hij moet dus evenredig omhoog , je kan niet even alleen de voorkant van de cabine iets lichten
+1
@Jan14061969 dat gaat bij de xl wel, maar niet denken dat je 10 cm haalt,
Iets gaat wel.
+1
@Jan14061969 ja hoor dat kan prima alleen aan de voorkant.
Maar er zijn ook personen die reparaties achter uitvoeren. Dan kan het handig zijn om de cabine ook daar te liften. B.v. bij verwijderen trompet, hef etc.
Hierbij drukt de motorkap vaak tegen het voorraam wat dan op de grond valt in stukjes 😉.

Gewoon goed opletten wat er eventueel klemt.
Meestal lukt het wel.
+1
@Jan14061969 even achter bij de steunen de moeren ook losmaken, en voor aan allebei de kanten tegelijk wat op krikken, niet maar aan 1 kant
@remco rooks ik heb een luik gemaakt in de vloer onder het stuur, scheelt een hoop gezweet. Mat eroverheen en klaar 😅😎
@sjuu sowieso niet gek !
+2
Vergeet de keerringen om de price assen niet. Scheelt achteraf de trekker weer overmidden halen. Spreek uit ervaring 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️
@marco955 Is dat 1 keerring, of op 1 of andere manier 2 ?
+1
@Jan14061969 als ik het goed heb zijn het er 2 . 1 buiten om de as en 1 in de holle as . Mechanisatie bedrijf kan het zo zien als het goed is

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 743 XL en hebben de trefwoorden cabine , koppeling , vervangen en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
17
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
880