300 c serie
Ik heb gehoord dat in mei dit jaar de 300 c serie van fendt eruit gaat weet iemand hier iets meer over ?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Farmer 307C 55 kW/75 pk
Farmer 308C 63 kW/86 pk
Farmer 309C 70 kW/95 pk
daar staat een fendt te koop en er staat bij dat die serie in mei komt te vervallen
persoonlijk vond ik het ook geen super trekkers
Begin dit jaar werden ze nog verkocht zolang de voorraad strekt.
Maar de 300 Vario is een mooie plaatsvervanger. Zelfde formaat en met Vario!
Omdat de 300 Vario eraan kwam hebben ze de motor van de 300 schakel ook niet aangepast dmv common rail. Dat zou te duur worden. Ze gingen er toch uit.
De motorinhoud zou ik zo niet weten. Wel weet ik dat een C niet vooruit te branden is en een CI lekker fel is met een fluitende turbo.
tenminste daar is het voor bedoeld
Maar de C da's met Deutz motor, eerst met holland farmer motorkap en later met de bekende kap met afgeschuinde neus. Het dashboard leek op een oude 300 uit de jaren 80! Niet eens van de holland farmer overgenomen, nee, terug in de tijd. Op de nieuwere c en ci hebben ze een ander klokkenwerk met witte wijzerplaten enzo, maar toch met het blik van de oude 300's. Jammer...
C met holland farmer motorkap
c met nieuwe motorkap (nu ook op CI) en andere cabine
CI zoals de laatste c
Kijk maar naar een 310 uit '92 die heeft de oude cabine, nieuwe motorkap en een lijnpomp.
Een jaar later nieuwe cabine en een roterende pomp.
Het type met Deutz motor, hydrauliekolie tank in de rechter instap met holland farmer kap weet ik niet, die lopen hier niet.
in 1997 ofzo en daar stond in dat de c serie is voor mensen die niet teveel luxe willen maar wel een fendt dus bijv. je kon gewoon mechanische hef mechanische aftakas koppeling enz. die dingen
maar ik denk dan dat het vanaf 95 is geweest omdat toen de 500 serie is ingevoerd en die ook een mwm. 4.2 liter blok hadden met roterende pomp die ze dan konden gebruiken voor zowel de 309,310 als 509 en 510
In Nederland weet ik het niet precies, zal ook in '93 of '94 zijn geweest.
Die MWM is in de eerste "goedkope" uitvoering eind jaren 90 vervangen door een Deutz.
ja dat is waar je kan alles erop kopen wij
hebben een 307c uit 2000 en die heeft
rechts ook van die rondjes waar de front en acht aftakas electies geschakeld kan worden
ze hadden de hf wel kunnen houden toch. ze hadden er geen nieuw model van moeten maken. dan hadden ze toch ok niet aan de nieuwe eisen moeten voldoen?
Maar de Deutz is weer schoner en zuiniger enz enz enz
Nu hebben ze toch ook alle Fendt trekker elektronisch geregeld gemaakt terwijl mechanisch ook mooi liep.
Vanwege de eisen.
En de nieuwere hebben allemaal commonrial. Da's de enige vernieuwing aan de niewe 700 en 800.
De 900 is totaal over de kop gegaan. Die is aardig aangepast.
Over 2 of 3 jaar zijn er vast weer nieuwe types 800/700/400 omdat ze dan weer de cabine veranderen denk ik.
900 vanaf neus 930 heeft het, 800 altijd, 700 vanaf TMS en de 400 COMIII met tms en common rail. Die was een paar jaar later.
De 300 vanaf de Vario.
Je hebt ook seriebenamingen:
ComI mechanisch geregeld zonder TMS
ComII met TMS zonder commonrial
ComIII altijd met commonrial
De 1e mechanisch, later dus elektronisch.
300 serie was tot eind vorig jaar mechanisch en die is nooit elektronich geworden.
die verbruikt minder dan onze 307c uit 2000
met deutz motor
maar het zijn bijde 4 cilinders he
achja diezel kost geen drol haha
wij doen ook maar ongeveer 300 uur maken
dus. nu iets meer omdat ik ook mach crossen haha en voor het voeren gaat de guldner voor in de zomer dus hef de fendt nie veul meer te doen ik wou ook kijken of ik er mee kan schudden alles wat je met de guldner doet is veel goedkoper he
Of is het gevoel?
als je de guldner hebt die verbruikt helemaal niets da ding zet je een dag voor de mixer en daar moet die echt aan plukken een keer 35/40 liter met de fendt het wel iets meer brandstof verbruikt
ik vind ook met de fendt als je volgas rijd
met een leeg kiepertje dan heb je wel 2400 toeren da kost nog wel aardig brandstof
das weer mooi an vario alleen is zo gruwlijk duur
Zal dit dan het begin van de introductie van Sisu/Valtra motoren zijn bij Fendt (beide Agco) ?
Zal in veloop van tijd de Deutz motoren helemaal verdwijnen bij Fendt?
Fendt 307 Ci
max. power 68 kW / 92 HP
Fendt 308 Ci
max. power 72 kW / 98 HP
309 Ci staat er niet meer bij, zal wel 309 vario zijn.
Dus als ik het nu begrijp kan je onze Fendt 308 Ci niet meer kopen? Wel raar dat ze nu weer over gaan op C in plaats van Ci
De hele CI serie is niet meer te koop, op enkel voorraad en demo trekkers na.
Het wordt allemaal Vario, da's in verhouding met alle prijsverhogingen, inflatie en alle andere dingen helemaal geen dure trekker. Dat lijkt zo maar alles wordt toch steeds duurder.
Maar 300 C en later CI is nie meer, nu is het vario.
c en ci dus de 309 was er al een tijdje uit
308 ci 2wd of 4wd
oke
maar komt er straks ook dan 307 vario, 308 vario,?
309v 2wd kaal 95pk 66854
-----
8188 verschil
effe op gezocht op fendt.com
ik vind de vario niet super veel duurder
ene opties kosten ongeveer voor beide hetzelfde
waar vind je dat eigenlijk die prijzen?
maar mijn talen zijn niet al te goed
en als je op de configurator klikt kun je ok nederlands selecteren