300 c serie

Ik heb gehoord dat in mei dit jaar de 300 c serie van fendt eruit gaat weet iemand hier iets meer over ?

Deel dit topic

Reacties

ronaldclaas
De Farmers 300 C-trekkers beschikken over nieuwe hoogwaardige 4-cilinder motoren, die wat prestatie zuinigheid, rustige loop en gewicht betreft tot de besten behoren. 3,2 Liter cilinderinhoud, turbolader, intercooling en hogedrukinspuiting (tot 1200 bar) stellen de technische voorwaarden voor de beste prestaties en passen daarom ideaal bij de nieuwe 300 C.
ronaldclaas
FENDT FARMER 300C

Farmer 307C 55 kW/75 pk
Farmer 308C 63 kW/86 pk
Farmer 309C 70 kW/95 pk
fendtkubota
Jah heb ik ook eens horen zeggen maar zal ook wel zo zijn de 300 vario zal em dan vervangen dus geen enkele vitessebak bij fendt niet meer dan behalve smalspoor
FENDTfarmer
Dit vraagt hij niet!
FENDTfarmer
Maar ik meen dat de 300c serie er met de 307 en 308 wel blijft en dat het vanaf 309 allemaal vario is. dat is het nu tenminste.
guldner75
Kijk maar op www.mechanisatielochem.nl
daar staat een fendt te koop en er staat bij dat die serie in mei komt te vervallen
FENDTfarmer
Jah ik zie hem staan. het zou kunnen maar ik weet het niet. als je het wilt weten moet je de dealer maar is bellen
guldner75
Jah 😛 das waar kon zijn dat jullie het wisten
persoonlijk vond ik het ook geen super trekkers
Mengeledriver
Je bedoelt de CI en die is niet meer te krijgen.
Begin dit jaar werden ze nog verkocht zolang de voorraad strekt.
Maar de 300 Vario is een mooie plaatsvervanger. Zelfde formaat en met Vario!
Mengeledriver
Ohja, je kunt nu weer voorasvering krijgen op de 300's
Mengeledriver
300 C en CI was gewoon techniek van ver voor de holland farmer. Achterhaald, maar het was een opvulling omdat de 300 Vario eind 90 er jaren nog niet klaar was. Nu is dat gelukt, dus weg met de schakelbakken.
FENDTfarmer
Op de motor na wel ja die is nl wel vernieuwd en heeft een andere inspuiting. ik zag laatst een 309ci en die zag er net zo uit qua cabine als die 310 van ons uit 92 alles analoog
Mengeledriver
MWM is overgenomen door Deutz, bij Holland farmer stond op het distributiedeksel al Deutz, later hebben ze in de c serie een schonere motor geplaatst, van Deutz zelf. De MWM is verdwenen.
FENDTfarmer
Jah dat weet ik maar de CI heeft wel een andere motor als de C de CI heeft een 3.2 en de C een 4.2 liter net als de oudere LSA. en volgens mij heeft de CI ook een electronische inspuiting ofnie?
Mengeledriver
Nee, 300 heeft altijd mechanische regeling met pompverstuivers.
Omdat de 300 Vario eraan kwam hebben ze de motor van de 300 schakel ook niet aangepast dmv common rail. Dat zou te duur worden. Ze gingen er toch uit.
De motorinhoud zou ik zo niet weten. Wel weet ik dat een C niet vooruit te branden is en een CI lekker fel is met een fluitende turbo.
guldner75
C staat ook meer voor goetkopere uitvoering
tenminste daar is het voor bedoeld
Mengeledriver
Nee, je bedoelt econ, die kon je even krijgen half jaren 90 als je geen holland famer wou.
Maar de C da's met Deutz motor, eerst met holland farmer motorkap en later met de bekende kap met afgeschuinde neus. Het dashboard leek op een oude 300 uit de jaren 80! Niet eens van de holland farmer overgenomen, nee, terug in de tijd. Op de nieuwere c en ci hebben ze een ander klokkenwerk met witte wijzerplaten enzo, maar toch met het blik van de oude 300's. Jammer...
FENDTfarmer
De c was nog de vernieuwe lsa serie als je het mij vraagt. de ci is helemaal vernieuwd qua uiterlijk! okeej. maar de motor van de ci is anders die is nl een slag van 115 en de mwm motoren van de 4.2 hebben een slag van 120. daardoor kan je ok wel verklaren dat een ci fel is. omdat die motor gwoon sneller op toeren is. maar hij zal ook sneller weer afzakken als hij het niet maken kan. wat voor pomp erop zon c of ci zit weet ik niet. ik weet wel dat de lsa serie een lijnpomp heeft en de 509c wat wij hebben een roterende pomp heeft met hetzelfde blok als de 310.
Mengeledriver
Ho, er zijn 3 soorten:
C met holland farmer motorkap
c met nieuwe motorkap (nu ook op CI) en andere cabine
CI zoals de laatste c
Mengeledriver
Haha, een 509 is altijd een C, de hele 500 serie. Daar zijn geen verschillen in, die hebben altijd allemaal een roterende pomp.
FENDTfarmer
Jah dat weet ik de C is allemaal nog het hart wat onze 310 ok heeft alleen is er vanaf uit mn hoofd 1997 een nieuwe kap en cabine op gekomen. en de ci vanaf 2001 heeft ook een andere motor meer weer met de nieuwe kap van wat jij ok zegt de latere C
Mengeledriver
LSA heeft een roterende pomp gekregen bij de B motoren, ergens in '93 of '94 dacht ik.
Kijk maar naar een 310 uit '92 die heeft de oude cabine, nieuwe motorkap en een lijnpomp.
Een jaar later nieuwe cabine en een roterende pomp.
Mengeledriver
C heeft bij de laatste 2 types met nieuwe motorkap nooit een andere motor gehad, alleen de karakteristiek is aangepast.
Het type met Deutz motor, hydrauliekolie tank in de rechter instap met holland farmer kap weet ik niet, die lopen hier niet.
guldner75
Maar ik zag in de t&w een keer een test das
in 1997 ofzo en daar stond in dat de c serie is voor mensen die niet teveel luxe willen maar wel een fendt dus bijv. je kon gewoon mechanische hef mechanische aftakas koppeling enz. die dingen
FENDTfarmer
Neej neej. de oude 310 uit 92 heeft nog de oude motorkap! niet de kap van de eerste C wat de 300 serie verder voor pomp heeft gekregen weet ik niet. dat de 500 altijd c is kopt ook waar dat dan vooris geweest weet ik niet.

maar ik denk dan dat het vanaf 95 is geweest omdat toen de 500 serie is ingevoerd en die ook een mwm. 4.2 liter blok hadden met roterende pomp die ze dan konden gebruiken voor zowel de 309,310 als 509 en 510
FENDTfarmer
Klopt guldner. een nieuwere lsa was infeite al luxer als een oudere C maar volgends mij kan je alles er wel compleet opkopen!
Mengeledriver
In '93 zijn de nieuwe 300's, 500's en 800's al voorgesteld.
In Nederland weet ik het niet precies, zal ook in '93 of '94 zijn geweest.
Die MWM is in de eerste "goedkope" uitvoering eind jaren 90 vervangen door een Deutz.
Mengeledriver
Jammer dat ze die gewone Holland Farmer niet hebben gehouden en zijn begonnen met de C. Da's gekomen door de emissie eisen.
guldner75
@ FENDTfarmer

ja dat is waar je kan alles erop kopen wij
hebben een 307c uit 2000 en die heeft
rechts ook van die rondjes waar de front en acht aftakas electies geschakeld kan worden
FENDTfarmer
Jah klopt en die goedkopere MWM was de B motor wat ook in die 509C vanons ligt. die is bij 7000 uurtjes wel toe aan nieuwe veren etc maar ze zijn wel machtig taai!

ze hadden de hf wel kunnen houden toch. ze hadden er geen nieuw model van moeten maken. dan hadden ze toch ok niet aan de nieuwe eisen moeten voldoen?
FENDTfarmer
Wat die 300 lsa standaard had was ook gewoon alles mechanisch. maar gelukkig hebben wij er wel een electronische hef en aftakas op
Mengeledriver
Ieder merk moest voldoen aan nieuwe emissie eisen, kun je nix aan doen. Jammer, die MWM liep zo mooi he. Rustiger als een Deutz.
Maar de Deutz is weer schoner en zuiniger enz enz enz
FENDTfarmer
Neej maar ik bedoel als je een nieuw model uitbrengt moet je er wel aan voldoen. maar als je ze ng 2 jaar de HF door hadden geproduceerd zonder veranderingen had het niet gehoeven toch? of dan ook wel.
Mengeledriver
Moest altijd. Vanaf een bepaald jaar moesten ze eraan voldoen.
Nu hebben ze toch ook alle Fendt trekker elektronisch geregeld gemaakt terwijl mechanisch ook mooi liep.
Vanwege de eisen.
En de nieuwere hebben allemaal commonrial. Da's de enige vernieuwing aan de niewe 700 en 800.
De 900 is totaal over de kop gegaan. Die is aardig aangepast.
Over 2 of 3 jaar zijn er vast weer nieuwe types 800/700/400 omdat ze dan weer de cabine veranderen denk ik.
FENDTfarmer
De vario's hebben toch altijd al electronische inspuiting gehad of motormanagement?
Mengeledriver
Nee, vanaf trekker met TMS kwam de elektronische regeling, ergens in 2003/2004, ligt aan de serie.
900 vanaf neus 930 heeft het, 800 altijd, 700 vanaf TMS en de 400 COMIII met tms en common rail. Die was een paar jaar later.
De 300 vanaf de Vario.
Je hebt ook seriebenamingen:
ComI mechanisch geregeld zonder TMS
ComII met TMS zonder commonrial
ComIII altijd met commonrial
Mengeledriver
Voor commonrail was de inspuiting altijd via PLD pompverstuivers, toen hadden ze al geen centrale brandstofpomp meer.
De 1e mechanisch, later dus elektronisch.
300 serie was tot eind vorig jaar mechanisch en die is nooit elektronich geworden.
huub
300 c is zowiezo techniek van 20 jaar geleden..
guldner75
Wij hadden een 305ls uit '84 mwm natuurlijk
die verbruikt minder dan onze 307c uit 2000
met deutz motor 😛
FENDTfarmer
Okeej. dat wist ik dus allemaal niet 😉 sowiso die grote fendten weet ik niet alles van. maar die kleinere series wel behoorlijk.
FENDTfarmer
Logisch guldner. die 305 ls heeft minder vermogen
FENDTfarmer
En waarschijnlijk doet die ook minder zwaar werk
guldner75
Jah de 305ls heeft 58pk en de 307c heeft 75pk
maar het zijn bijde 4 cilinders he
achja diezel kost geen drol haha
wij doen ook maar ongeveer 300 uur maken
dus. nu iets meer omdat ik ook mach crossen 😛 haha en voor het voeren gaat de guldner voor in de zomer dus hef de fendt nie veul meer te doen ik wou ook kijken of ik er mee kan schudden alles wat je met de guldner doet is veel goedkoper he
Mengeledriver
Zijn de machines achter beide trekker wel hetzelfde en de chauffeur? Heb je echt secuur gemeten en de tijd bijgehouden?
Of is het gevoel?
FENDTfarmer
Jah ze zijn wel beide 4 pitters maar de 305ls. heeft een 3,8 liter blok en de 307 een 3.2 met turbo. maar die 307 zal wel wat anders afgesteld zijn en wat meer brandstof krijgen he
guldner75
Jah mengeledriver het is helemaal op gevoel hoor maar de zelfde chaufeur ja
als je de guldner hebt die verbruikt helemaal niets da ding zet je een dag voor de mixer en daar moet die echt aan plukken een keer 35/40 liter met de fendt het wel iets meer brandstof verbruikt
FENDTfarmer
Ik denk wel dat de gulder wat verbruikt hoor 😉 maar die zal ok wel veel inder pk hebben. ik weet niet wat voor type je precies hebt maar dat gok ik zo.
guldner75
Jah das waar 😛 45pk
ik vind ook met de fendt als je volgas rijd
met een leeg kiepertje dan heb je wel 2400 toeren da kost nog wel aardig brandstof
das weer mooi an vario alleen is zo gruwlijk duur
FENDTfarmer
45 pk nog 3 pitter?
guldner75
Nej 4 pitter 😛
valtradriver
@ Ronaldclaas schreef:"De Farmers 300 C-trekkers beschikken over nieuwe hoogwaardige 4-cilinder motoren, die wat prestatie zuinigheid, rustige loop en gewicht betreft tot de besten behoren. 3,2 Liter cilinderinhoud, turbolader, intercooling en hogedrukinspuiting (tot 1200 bar) stellen de technische voorwaarden voor de beste prestaties en passen daarom ideaal bij de nieuwe 300 C."

Zal dit dan het begin van de introductie van Sisu/Valtra motoren zijn bij Fendt (beide Agco) ?
Zal in veloop van tijd de Deutz motoren helemaal verdwijnen bij Fendt?
huub
Sisu staat bekend als goede motoren..dan is het logisch dat die gebruiken. In rusland start AGCO met de productie van Sisu motoren..
FENDTfarmer
Waarschijnlijk zal de deutzmotor wel verdwijnen. maar dat maakt opzich niet uit. ik denk zelfs dat die sisu nog sterker en beter etc is dan de deutz
waaijer
Dus als ik het nu begrijp kan je onze Fendt 308 Ci niet meer kopen? Wel raar dat ze nu weer over gaan op C in plaats van Ci
waaijer
Ci heeft ook meer pk's

Fendt 307 Ci
max. power 68 kW / 92 HP

Fendt 308 Ci
max. power 72 kW / 98 HP

309 Ci staat er niet meer bij, zal wel 309 vario zijn.
FENDTfarmer
Jewel waaier. ze zijn nog wel in productie. en een 309ci heeft meen ik 115 pk
waaijer
112 pk toch FENDTfarmer ?
FENDTfarmer
Ik zeg meen ik 😉 maar de meesten geven trouwens nog minder als dat ze horen te geven. tenminste dat is wat ik regelmatig hoor
waaijer
Zijn in feite toch allemaal dezelfde blokken van 307, 308, 309 alleen ze worden getuned zoiets
FENDTfarmer
Als welke 307,308 en 309 als je de lsa bedoeld zeg ik nee, lees het verhaal hierboven maar de lsa serie heeft een 4.2 liter blok de c en ci een 3.2
waaijer
Nee ik bedoel de hele Ci serie
FENDTfarmer
Dat is met de meeste series zo ongeacht het merk. dan is de lichste 70 pk en de zwaarse 4pitter 120. ofzo. kijk maar nu naar de 400 serie. is de zelfde trekker alleen een ander stickertje en wat meer gasje
waaijer
Ja klopt de zwaarste 4 pitter is de 415 met 155 pk toch?
FENDTfarmer
Jah
huub
309 ci is niet meer, alleen nog 307 en 308, en dan begint de vario met 309..
waaijer
Waarom doen ze dan 309 Ci eruit?
huub
Is al wel langer, om dat je dan 2 types hebt, 309 ci en 309 vario..
waaijer
Is toch niks mis mee? maar toen je net de 309 v kon kopen kon je nog wel een 309 Ci kopen
huub
Ja..maar die is er nu dus uit..
huub
307 is 92 pk en 308 98 pk..309 vario 95 pktjes..
Mengeledriver
Waaijer - 1 uur geleden

Dus als ik het nu begrijp kan je onze Fendt 308 Ci niet meer kopen? Wel raar dat ze nu weer over gaan op C in plaats van Ci

De hele CI serie is niet meer te koop, op enkel voorraad en demo trekkers na.
Het wordt allemaal Vario, da's in verhouding met alle prijsverhogingen, inflatie en alle andere dingen helemaal geen dure trekker. Dat lijkt zo maar alles wordt toch steeds duurder.
Maar 300 C en later CI is nie meer, nu is het vario.
huub
Hoezo weer over gaan op C? volgens mij gaat de handgeschakelde er helemaal uit..komt niets voor terug (misschien nog een 308 vario)
guldner75
De hele 300 serie schakelbak gaat eruit
c en ci dus de 309 was er al een tijdje uit
guldner75
Ik ben effen an ut kijken weweest en 307c 0f 308c is er ook niet alleen 307ci 2wd of 4wd en
308 ci 2wd of 4wd
huub
Ja, dus of een 200 serie..of een vario..ik weet t wel.. 😃
waaijer
@ mengeledriver

oke

maar komt er straks ook dan 307 vario, 308 vario,?
huub
Ik denk het wel..
guldner75
307ci 2wd kaal 92pk 58666
309v 2wd kaal 95pk 66854
-----
8188 verschil
effe op gezocht op fendt.com
ik vind de vario niet super veel duurder
ene opties kosten ongeveer voor beide hetzelfde
guldner75
307v en 308v zou kunnen maar 303 304 305 306 zijn ook al weg dus ze kunnen ook komen te vervallen
waaijer
Ja klopt, maar ik denk niet dat ze vervallen, ik denk vario
huub
In de praktijk is het prijs verschil veel groter..heb ik mij laten vertellen..
waaijer
@ guldner75

waar vind je dat eigenlijk die prijzen?
FENDTfarmer
Klopt. zon vario is helemaal kaal voor die prijs he. en met opties en weet ik het wat erbij issie duurder. en de dealer wil er ook nog een paar cent aan winnen...
FENDTfarmer
Ga naar fendt.com klik een taal aan. ga dan naar tractors klik dan 1 van de types. en dan staat er boven de foto in zon keuze menu balkje ergens configurator. en daarop moet je klikken
waaijer
Oke bedankt,

maar mijn talen zijn niet al te goed 😛
FENDTfarmer
Engels kun je wel
en als je op de configurator klikt kun je ok nederlands selecteren
waaijer
Ja ik zie het
guldner75
Fendtfarmer bij mechanisatie lochem hebben ze nu een fendt 309vario 63500 met fronthef en aftakas 1 uur gelopen duss en optie's moet je op een 300 ci ook hebben
fendt-412
Jah, dat vind ik wel makkelijk aan de fendt site, maar ik denk niet dat er nog een kleinere vario bij komt, ik denk dat er dan eerder nog een grotere trekker bij de 200 komt van 100pk ofzo,
guldner75
Eigenlijk hej nie wat aan 100 pk want dat is er toch al maar meer an bv 75 vario dus 307
fendt-412
Komt er dan nog een kleinere vario?? ik denk wel dat ze iets gaan overlappen met pk's, toch ook om boeren vast te houden die geen vario willen, maar ik denk dat er in de 200 binnenkort ook al wel vario in gaat komen want het zit zelfs al in de tuinbouwtrekkertjes.
guldner75
Het is natuurlijk ook wel gruwlijk makelijk

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
92
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
5