Eind van de week wil ik beginnen met me trekker spuiten met de compressor.
Aangezien dat voor mij eerste keer is dat ik een trekker spuit, wat moet ik allemaal afplakken?
En dan bedoel ik dynamo, brandstofpomp, luchtfilter, startmotor etc, dat soort onderdelen.
Radiateur is denk ook niet best als daar verf opkomt? Dan isoleer je de warmte.
En dan nog een andee vraag, hoeveel lagen moet ik spuiten? stuk of 3 lak? en 1 laag primer?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
en dan de spuit volgorden van boerenjongen16
erop zitten.
ga nu met trekker bezig zal nog wel foto van opzetten hoe die nu is.
niet veel van over iedergeval:P
Spuithok moet ik nog even maken, dat word een uitgebreide partytent tegen het stof, in een schuur.
Hoe lang moet ik wachten tussen de lagen door? Het is ongeveer 20 graden in de schuur.
Hoeveel % verharder moet er bij de lak? 10% ofzo?
In de fabriek van lindner spuiten ze in iedergeval gewoon de radiateur mee. Kijk maar ff. Maar of dat verstandig is om te doen, bij jouw trekker, dat durf ik niet te zeggen. Ik zal het luchtfilter, dynamo en de brandstofpomp wel goed afdekken, de rest spuit ik altijd gewoon mee. Radiateur spuit ik nooit, want dat heeft een Deutz niet, maar de startmotor spuit ik wel altijd gewoon mee, maar dan dek ik de draden die er opzitten wel af. Net als alle andere draden, en contactpunten, let ook goed op dat je niet over sensors heen spuit, bijvoorbeeld de sensor, van de warmtemeter/warmtelampje Lak tast rubber, en andere materialen aan, dus ook het omhulsel van draden! Maar ik durf niks zeker te zeggen, dus ook niet of je de startmotor mee kunt spuiten, ik doe het wel, kijk dus goed uit!
Vraag anders je dealer om advies, de meeste dealers spuiten zelf ook trekkers, dus die hebben er wel verstand van.
Weet jij toevallig ook verstand van die lagen spuiten hoeveel tijd ertussen moet zitten? Moet je gelijk erachteraan de 2e laag spuiten of eerst juist laten drogen?
Er zit ook verharder bij de primer. Moet die er persé doorheen? En wat is dan de verhouding?
Oké bedankt