Brandstofpomp 624

Hallo tractorfan's,

Pas heb ik een 624 gekocht die half uit elkaar lag voor opknap werkzaamheden, maar die beste man kwam er niet aan toe. Nu heb ik hem, wou hem uitproberen, maar de pomp geeft helaas geen brandstof bij de verstuiverleidingen. Filters zijn ontlucht, pomp is ontlucht, dus daar is niets mis mee. Het is nog het oude type pomp met schuine brandstofleidingen.

Nu aan jullie de vraag, heeft iemand voor mij nog een brandstofpomp van een 624 of 644 (bij 644 eventueel met de verstuiverleidingen er bij).

Reviseren is ook een mogelijkheid, maar daar beginnen ze waarschijnlijk al moeilijk te kijken met zo'n pomp met die schuine leidingen.

Ik hoor het wel.

Deel dit topic

Reacties

Corne S
Eventuele dingen, waar ik nog meer op kan letten, zijn natuurlijk ook welkom.
willem en mf
Kijk eens even bij een case dealer
NH-Ford
Je wilt gelijk nieuwe/andere pomp hebben?
Omdat je geen gasolie krijgt bij de verstuivers?
Zijn tig meer oorzaken die daarvoor kunnen zorgen hoor....
Corne S
Moet er nog bij zeggen, trekker heeft het voor die tijd gedaan en paar jaar stil gestaan. Nu weigert de pomp.

Liefst een andere pomp, nieuwe pomp is aardig prijzig.
We hebben dit type pomp wel eens meer weggebracht, maar die konden ze helaas niet maken (wel de rekening na).
jaspercasedriver
Brandstoffilter dan is die wel los ? en mijn pomp word nu gereviseerd voor nog nie eens zo heel veel dus heb ik um dalijk fijn in orde
hakkert6
Is de aansluiting v.d. retour op de brandstofpomp goed ontlucht?
Corne S
@Jaspercasedriver: wat bedoel je met de brandstoffilter? De voorste heb ik nog vervangen en daar ontlucht.

@hakkert6: bedoel je de slang van de pomp die bovenin de tank uit komt? Die hangt gewoon los (komt niks uit ook) en ook de slang bovenop de verstuivers (retour van de verstuivers). De tank was namelijk nog niet helemaal compleet, dus hebben we alleen de toevoer slang aan een klein tankje gemaakt (met gat bovenin, zodat het eruit zakt).

Bovenop de pomp bij de achterste leiding (dichtst bij de koppeling) zit een schroefje, waar je hem kunt ontluchten, wanneer er diesel uit komt, doe je hem dicht.
hakkert6
De retour leiding boven op de brandstofpomp moet met met een overdrukbout aangesloten zijn, anders regelt de pomp niet goed
Corne S
Het boutje waar ik hem mee ontlucht heb is een boutje op een banjo bout. Is dat de retour waar je het over hebt?

Ik ga morgen weer verder.
hakkert6
Zou kunnen,
de aansluiting van de retour naar de tank moet met een hollebout met daarin een balletje en veertje erin aangesloten zijn.

dit wordt soms ook een "outbout" genoemd.
zijstandaard
Ik denk dat het eerst slimmer is om je tank+ leidingen in orde hebt, voordat je direct al een andere pomp koopt
Schluterfan
Mijn 644 start slecht, en het komt ook door de pomp, en ze kunnen die ook niet meer maken, omdat de stukken die er voor nodig zijn niet meer beschikbaar zijn...
Corne S
Zo, van de week een andere pomp gehaald bij de case dealer, prijs viel mee (als hij het deed), maar helaas ging alles er via de retour eruit. Dit was het zelfde type pomp als ik al had.

Vanavond heb ik m'n eigen brandstofpomp open gemaakt en schoongemaakt. De kop draaide ook gewoon mee. Kon eigenlijk niks bijzonders ontdekken. Achterste gedeelte helemaal uit elkaar gehad en netjes schoongemaakt. Ook hier en daar wat gesmeerd. Maandag de rest en hoop dat hij het doet. Bij de dealer keken ze ook nog naar een andere pomp.
Eerlijk gezegd, viel mij het mee, om de pomp in en uit elkaar te halen.
Corne S
Zo de pomp deed het uiteindelijk. Helaas reageerde hij toen niet op de gasklep. Nog een keer uit elkaar gehaald en op de juiste manier weer terug gezet. Helaas ging de plunjer er niet in, toen maar naar iemand gegaan die er echt verstand van had. Nu doet alles het weer.

Maar nu de vraag, wat is de precieze afstelling van het op tijd zetten (aantal graden op de poulie)?

Bedankt
egesink
@ Corne,
Ik heb even een nieuw topic geopend zodat meer mensen het lezen.. zie hier.tractorfan.nl/topic/4349/
avanhoeve
Verlaag de verstuiver druk met 10%
IH 845
@ schluterfan je kan hem wel laten reviseren hoor

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
17
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
4