Hallo tractorfan's,
Pas heb ik een 624 gekocht die half uit elkaar lag voor opknap werkzaamheden, maar die beste man kwam er niet aan toe. Nu heb ik hem, wou hem uitproberen, maar de pomp geeft helaas geen brandstof bij de verstuiverleidingen. Filters zijn ontlucht, pomp is ontlucht, dus daar is niets mis mee. Het is nog het oude type pomp met schuine brandstofleidingen.
Nu aan jullie de vraag, heeft iemand voor mij nog een brandstofpomp van een 624 of 644 (bij 644 eventueel met de verstuiverleidingen er bij).
Reviseren is ook een mogelijkheid, maar daar beginnen ze waarschijnlijk al moeilijk te kijken met zo'n pomp met die schuine leidingen.
Ik hoor het wel.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Omdat je geen gasolie krijgt bij de verstuivers?
Zijn tig meer oorzaken die daarvoor kunnen zorgen hoor....
Liefst een andere pomp, nieuwe pomp is aardig prijzig.
We hebben dit type pomp wel eens meer weggebracht, maar die konden ze helaas niet maken (wel de rekening na).
@hakkert6: bedoel je de slang van de pomp die bovenin de tank uit komt? Die hangt gewoon los (komt niks uit ook) en ook de slang bovenop de verstuivers (retour van de verstuivers). De tank was namelijk nog niet helemaal compleet, dus hebben we alleen de toevoer slang aan een klein tankje gemaakt (met gat bovenin, zodat het eruit zakt).
Bovenop de pomp bij de achterste leiding (dichtst bij de koppeling) zit een schroefje, waar je hem kunt ontluchten, wanneer er diesel uit komt, doe je hem dicht.
Ik ga morgen weer verder.
de aansluiting van de retour naar de tank moet met een hollebout met daarin een balletje en veertje erin aangesloten zijn.
dit wordt soms ook een "outbout" genoemd.
Vanavond heb ik m'n eigen brandstofpomp open gemaakt en schoongemaakt. De kop draaide ook gewoon mee. Kon eigenlijk niks bijzonders ontdekken. Achterste gedeelte helemaal uit elkaar gehad en netjes schoongemaakt. Ook hier en daar wat gesmeerd. Maandag de rest en hoop dat hij het doet. Bij de dealer keken ze ook nog naar een andere pomp.
Eerlijk gezegd, viel mij het mee, om de pomp in en uit elkaar te halen.
Maar nu de vraag, wat is de precieze afstelling van het op tijd zetten (aantal graden op de poulie)?
Bedankt
Ik heb even een nieuw topic geopend zodat meer mensen het lezen.. zie hier.tractorfan.nl/topic/4349/