Hallo TF`ers.
Ik heb een vraag over 500serie zoals jullie al zagen
Ik wil namelijk weten of het mogelijk is om zelf 2 extra dw ventielen erbij te bouwen. Wij hebben namelijk helaas maar 2dw ventielen op onze trekker (510c). En het komt toch wel eens voor dat je er eigenlijk gwn 1/2 mist.
Nu heb ik de stoel eruit gehaald en de bodem plaat ook om even te kijken hoe het nu eigenlijk precies zit.Wat ik dan denk is dat je er gwn 2 ventielen aan kan schroeven. En dan een 2de kruishendel erin bouwen of 2 aparte hendels? Of vergis ik me hier heeeel erg in en vergeet ik de helft? (ik snap dat ik van de ventielen naar achter moet en dat ik ook de leiding van de pomp door moet trekken naar die 2 andere ventielen)
Alvast bedankt voor het mee denken.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 500 Serie ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
@keeko
Even zodat jullie dit topic niet missen. En hopelijk doe ik alle andere Fendt kenners nu niet te kort.
zal wel meer werk zijn dan dat jij zegt, zou me heel erg verbazen dat het zo makkelijk zou gaan...
Ja daar ben ik zelf ook bang voor maar daarom vraag ik het ook want het ziet er best makkelijk uit. En ik heb ook al een sloop 500 gevonden dus ik d8 mss is dit wel iets om te doen.
Weet jij het van een deutzje wel? Gewoon een 6206 zeg maar.
@mf6495driver
Dat dacht ik dus ook. Maar ik vindt het zo raar dat de dealer zoveel vraagt. Nu kosten 2de hands onderdelen ook nog wel genoeg en dan nog leidingen buigen enzo....
Waarschijnlijk kost de arbeid meer dan de ventilen zelf, dat het m daarin zit!
@dx11 Ik weet niet hoe dat daar zit. want volgens mij wordt hydrauliek bij een 06 meestal door de dealer opgebouwd en de 1 gebruikte een ander blok dan de ander.
Het mechaniek van de hendels zit tussn de console waarop de hendels staan en de bodem van de cabine (dubbele bodem idee). De beperkte ruimte hier tussen en vele te monteren delen (hendel, vergrendeling en doorstroomregeling) is wat het lastig maakt (is mijn ervaring bij de 400 serie). Dat de stoel er uit is vergemakkelijkt het wel.
Schoon werken!
Schoon werken!
of direct overal nieuwe dichtingen tussen steken want heb geleerd uit de ervaring dat het niet makkelijk is om ze allemaal samen te houden
ben jij zeker dat een 510 load sensing heeft? ik alleszins niet!
dacht dat een 510 een 4 cilinder was
wel even opletten op een 500 serie moeten load sensing hydro ventielen op. vergeet dus maar iets ergens afhalen en bijop een fendt 500 serie bouwen. op oudere typen kan het wel