Illustratie van:

Null DX 3.70 - deutz 3.70 springt uit achteruit groot probleem?

Onze deutz 3.70 springt uit de achteruit groep hoe kan ik dit verhelpen?

Deel dit topic

Reacties

dennis fordson
Kopelings platen demonteren
lindehydrocart30
Nieuwe synchromesringen plaatsen?
fordson2
Zijn deze versleten dan?
fordson2
Het is net of dat je de pook niet goed in de versnelling krijgt
lindehydrocart30
Kraakt hij dan? dan zouden dat de synchromesringen kunnen zijn ja 😉
fordson2
Nee hij kraakt niet maar voelt ook in de m groep die er tegenover zit vaag aan
Valtra-Fordpower
Klinkt meer als een arreterings veertjes die aan barrelen ligt. Maar verder ken ik de Deutz niet van binnen.
fordson2
Wat zijn arreterings veertjes?dit is onze eerste deutz we hebben normaal alleenford en daar ben ik dit probleem ook nooit mee tegen gekomen
deutz 8005
DX 3.70 is niet gesynchroniseerd in de groepen en achteruit-
versnelling, het is een klauwschakeling deze zijn waarschijnlijk afgesleten, vervangen of omdraaien dit houd in dat de bak gedemonteerd moet worden.
Valtra-Fordpower
Arreteren is vasthouden. De veertjes drukken dan een pal ergens tegenaan, die dan de boel vast houdt. Maar ik weet niet hoe Deutz Fahr het in elkaar heeft zitten.
dx11
@dennis fordson

en dan???

Bij onze d6206 waas het lager uit het tandwiel gelopen. ik weet iet of dit bij de dx ook zo zou kunnen zijn?

Bak moest helemaal uit elkaar, heb ik zelf gedaan, foto's staan in mijn profiel
fordson2
Dus hij moet in tweeen,kun je er makkelijk bij?
pino
Zeg maar gerust in 3 stukken bak moet er tussen uit .
fordson2
Verder schokt de hef nogal is er iemand die dit probleem kent?
vedder
@fordson2 Dat heeft iedere keulse deutz
pino
@fordson2 filter dicht ? te weinig olie ?
fordson2
Kan het probleem zijn heb gisteren de brandstofpomp ook al ververst trekker liep heel onrustig en vel op het gas.
pino
@fordson2 Hoe bedoel je precies ? gister filters vernieuwd van het brandstof systeem ? En wat doe je hefinrichting precies ?
fordson2
Gisteren heb ik de brandstofpomp ververst,en nieuwe brandstoffilter geplaats,als er een machine achterhangt gaat de hef steeds een beetje omhoog en naar beneden hij schokt
fordson2
Maar dit staat los van de brandstofpomp
fordson2
Haal hem volgende week wel uit elkaar,maar eens kijken wat de schade is
pino
@fordson2 Dan lekt je hefpomp wat inwendig of je cilinder, laat hij wat olie lopen en als hij onder zijn geregelde hoogte komt pompt die Hem wat omhoog op zijn ingestelde hoogte. Als het te erg word moet je der wel wat aan doen.
valmet6400power
Ja inderdaad wat @pino zegt! Hebben alle oudere trekkers last van, als je de hef in hoogste stand heb staan is die in een nacht ook beneden toch?
marcpd
@fordson2Heb je de olie op de brandstofpomp ververst? Dat onregelmatig lopen van de motor kan komen doordat je er teveel olie in gegoten hebt. Dit lost van zichzelf op.
Wat de hef betreft, schokt deze nog evenveel als de trekker op bedrijfstemperatuur is?
fordson2
Nee als de motor warm is blijft hij dit probleem houden,er zijn een aantal dagen geweest dat hij het niet hat maar meer wel dan niet
marcpd
@fordson2Heb je het hier over de motor of de hef? Je hebt als ik mij niet vergis drie problemen met je trekker, een motor die onregelmatig loopt, de achteruit die slecht schakeld en er niet "in" blijft en de hef die schokt.
fordson2
Ja dat klopt alleen dat met de motor is verholpen,de andere 2 problemen zijn er nog
Bakker S
Hey fordson2.
Ja je zult de versnellingsbak er tussenuit moeten halen.
Cabine eraf en dan kun je hem in drieen splitsen. Denk dat er een lager of springveer eruit ligt van de achteruit.
De hef zal wel lekken bij de hefcilinder heb ik het op.
Wens je veel succes bij het sleutelen....
marcpd
@fordson2Wat de versnellingbak betreft kan ik eigenlijk niet veel over zeggen, 't kan zoals hoger aangehaald is een veertje zijn dat kapot is. Een kapotte lager zou ik niet zo direkt aan denken, want dan moet je ook abnormale herrie horen als je met je trekker rijdt. Ik weet niet hoeveel uren je trekker gedraaid heeft, maar het probleem kan ook te vinden zijn in de overbrenging van de versnellingspook naar de versnellingsbak, als daar teveel speling op komt schakelt de trekker niet goed meer en kun je hem ook niet volledig in een bepaalde versnelling krijgen waardoor ie eruit springt. Wat de hef betreft, dat schokken, daarmee corrigeert de trekker telkens een bepaalde positie van de hef die je ingesteld hebt. Dit schokken verergert naar mate de trekker ouder wordt, de dichtingen in de hefcilinder laten door, of de kleppen in het sturingssysteem van de hef sluiten niet meer 100% waardoor de hef telkens een beetje zakt, waarop de hef weer reageert. De intensiteit van het schokken hangt af van de temperatuur van de olie en het soort olie. Het schokken op zich is niet erg, tenzij je het erg oncomfortabel vindt. Schokken kan ook veroorzaakt worden door lucht in het systeem, dit kan komen doordat er te weinig hydrauliekolie in het systeem zit. Kontroleer eventjes het peil.Een andere oorzaak kan ook een kapotte hydrauliekpomp zijn.
deutz 8005
Zeer waarschijnlijk het hoofdregelventiel lek, in een enkel geval hefmanchet
fordson2
Hij heeft nu 5240 uur gelopen,maar dit type deutz heeft volgens mij een zwakke versnellingsbak,wij heben ook een 4.30 deze schakeld veel beter
KHD Deutz-Fahr
@fordson2

Quote:
hij heeft nu 5240 uur gelopen,maar dit type deutz heeft volgens mij een zwakke versnellingsbak

Dit type Deutz-Fahr (DX 3) heeft een hele goede versnellingsbak, zijn meestal niet kapot te krijgen. Wij hebben een DX 3.70 gehad, die had 7000 uur gelopen geen problemen. Op mijn stage staat er een DX 3.90 met 13600 die schiet wel telkens uit de achteruit vandaan, maar die trekker is gewoon op. Die trekker heeft veel op de kuilbult gestaan, dus dat is de hele tijd voor uit achter uit schakelen.

Als jouw trekker nog maar 5240 uur heeft gelopen en nu al dit probleem heeft, is de vorige eigenaar wel een hele lompe ....... geweest 😉!
fordson2
Aan heel veel dingen is ook wel te merken dat ze er niet zuinig op geweest zijn,hij komt bij een veeboer vandaan,zag er ook allemaal niet netjes uit
valmet6400power
@fordson2

Dus nu trekker uit elkaar trekken?
deutzman8006
@fordson2

het kan zijn dat je schakel blokjes naast de cabine (onder) versleten zijn en of ! je met de ene pook de andere eruit duwt zoniet dan zijn je arreteringen versleten ++ veren
fiatfan
Ik zou goed nadenken en navragen alvorens je gaat demonteren. Ga na of er modificaties geweest zijn op dit type en of die uitgevoerd zijn. anders gewoon aan de handel verkopen dat ding. Ik heb dat bij mijn Intrac gehad. waren ook geen fabrieksmodificaties uitgevoerd. maar toen lag hij al uit elkaar. kosten alles bij elkaar de HELFT VAN EEN NIEUWWE TREKKER!!!
fordson2
Heb hem gistere tijdens de carnavalsoptocht gebruikt,maar heb niet het gevoel dat het in de bak zit wil eerst eens kijken bij de handels.Duizenden euro's in de trekker stoppen gaan wij ook niet doen.Hoop dat het iets kleins is want het is een handig trekkertje.
Hier stond ook een intrac in de buurt te koop die sprong ook uit de H groep
Fruitteler 1947
Deutz de 7serie met italiaanse roots is dit nog wel een duitse deutz of same kwaliteit
+1
dennisbouter
@Fruitteler 1947 volgens mij heeft dat niks met het uit de versnelling springen van de 3.70 te maken

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr DX 3.70 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
39
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
21